Bedankt voor de hulp allemaal. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik voor de S zou gaan, ook al had ik schrik dat de reach te groot zou zijn. Als ik dit zo lees is het merendeel er van overtuigd dat de kleinere wielen niet echt zo een groot probleem zijn. En indien wel, dan heeft mijnheer Vingers mij laten blijken dat ik een setje 28" wielen kan bijkvoor op de weg en dat die perfect passen in de grail. Eerlijk gezegd is dat een kost die ik liever niet zou doen maar moesten die kleine wielen echt tegen vallen dan is dat nog altijd een optie. Het lijkt er op dat de XS toch de beste optie voor mij is.
De S zou ik niet kopen.
174, 84.
Ik vind die S echt op de limiet van net niet te groot te zijn.
Zadel ondertussen ook volledig naar voor gezet. Voor zover ik kan zien zijn 27,5" banden heel moeilijk te vinden (op Mantel staan er bv exact 2 types (van 1 merk)). Dus ik weet niet waar de rest hier die banden dan zou vinden?
Van het weekend de grail voor de eerste keer offroad getest.
BLOSO MTB route Herentals. Jammer genoeg was het daar heel vettig. Maar die fiets voelde zich daar wel thuis.
Er zijn daar wel een paar afdalingen met drops en dan haarpselbochten. Daar ben ik nog niet echt uit. Met 1 vinger remmen is zo goed als geen remkracht, met 2 nog te weinig, en met 3 schoot ik met 1 hand over een hood.
Heb dan maar vooral billen geknepen. Dat ging blijkbaar toch ook.
Iedere MTB-er die ik heb gezien leek ongeveer stil te staan.
Verbazingwekkend hoe veel dempend vermogen dat ding heeft, zonder voorvering. Snap het nog altijd niet heel goed
BLOSO Heusden-Zolder. Dat is eigenlijk op maat geschreven van die fiets.
Daar is wel veel asfalt dus 3bar op de banden. Dan had ik naar het einde wel wat pijn aan handen en polsen. Maar dan kon ik op het verharde wel zonder al te veel moeite 32km/h aanhouden.
Wel zeer verrast over hoe stabiel/goed die fiets offroad paden behandelt. Ook door de modder zand. En hoeveel controle je in de hoods hebt als uw 2 wielen beginnen te glijden. En zoals gezegd over het dempend vermogen.
Ivm grail 6 vs 7.
6 heeft een mix GRX400/600 ; de 7 een mix GRX 800/600.
Zie ook :
https://racefietsblog.nl/wp-content/uploads/2020/04/shimano-grx-pdf-1.jpg
Dus te vergelijken met : Deore/SLX vs SLX/XT.
Voor het extra vitesseke zou ik het niet doen. Of ge moet de 1by pakken (die offroad sowieso de betere fiets is, want die 2 bladen viel offroad wel even tegen als je een 1x MTB gewoon bent). Maar als ge ook op de weg gaat rijden is die grote plateau wel welkom. Met 2 platen vanvoor zie ik het nu van 11x achteraan compleet niet.