De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Gisteren is de Grizl binnengekomen, was voorzien voor de laatste week van december of de eerste van januari.
Dus je hoort mij niet klagen!

Gisteren na de kine uitgepakt en beginnen assembleren. Vandaag de dork disc eraf gehaald en de spatborden erop.
Nu hopen hopen wat mooi weer om eens te rijden en foro’s te nemen :tongue:

Eerst wat in het droog rijden en testen voor hij vuil mag worden :fingerguns:

Morgen om 5u45 is het zover, dan gaat de grizl kennis maken met de lokale banen!

Bandjes op 4bar, lichten erop, coating aangebracht, schoenen opgeblonken en mijn beste tenue klaar gelegd.
Ik ben benieuwd!

Als hij slecht rijdt ga ik echt zo droevig zijn :(

Morgen om 5u45 is het zover, dan gaat de grizl kennis maken met de lokale banen!

Bandjes op 4bar, lichten erop, coating aangebracht, schoenen opgeblonken en mijn beste tenue klaar gelegd.
Ik ben benieuwd!

Als hij slecht rijdt ga ik echt zo droevig zijn :(
4 bar, ga je op de piste rijden misschien?
Ge zijt toch een pluimpje?

Met uw gewicht zou ik op alles wat breder is dan 38mm nooit meer dan 3 bar steken.

Ik rijd op een dikke 2 bar op mijn 45mm/24ID @ 79 kilo. En op bevroren banen zou ik zelfs nog wat lager durven gaan

Ga de vraag ook hier stellen.

Bij het fietsen op mijn grizl heb ik wat problemen met het model x zadel. Waar ik mee zit is het gevoel dat dit te breed is.
Tijdens het fietsen blijft mijn broek haken achter iets van het zadel. Ik ben er alleen nog niet uit of het nu de rails zijn of het randje van het zadel is. Maar het is wel knap vervelend en ik heb het gevoel dat mijn broek(en) zo binnen de kortste keer met een gat zullen zitten.

Iemand die ook deze ervaring heeft?

Ga de vraag ook hier stellen.

Bij het fietsen op mijn grizl heb ik wat problemen met het model x zadel. Waar ik mee zit is het gevoel dat dit te breed is.
Tijdens het fietsen blijft mijn broek haken achter iets van het zadel. Ik ben er alleen nog niet uit of het nu de rails zijn of het randje van het zadel is. Maar het is wel knap vervelend en ik heb het gevoel dat mijn broek(en) zo binnen de kortste keer met een gat zullen zitten.

Iemand die ook deze ervaring heeft?

Ik vind het ook een irritant zadel. Maar volgens mij is het niet door de breedte, maar doordat het overdreven antislip is. Ik kan bijna niet deftig van die fiets kruipen omdat mijn broek er helemaal aan plakt.

Dat is nogal persoonlijk natuurlijk… Ik heb voor €50 een nieuwe Novus Evo Boost Gravel kunnen scoren die mij goed past, maar dat is geen garantie voor jou.

Serieus?
Ervaring mee? Ik kan het mij wel voorstellen daarom dat ik ook direct het aankaart :p
Ik had dezelfde bedenking als jou, ben wat reviews gaan opzoeken bij online shops en daar verschillende malen tegengekomen.

Ondertussen staan die er niet meer op… was dus ofwel fake of het mocht niet weergegeven worden. Sowieso is het mij de peace of mind waard.

Ik vind het ook een irritant zadel. Maar volgens mij is het niet door de breedte, maar doordat het overdreven antislip is. Ik kan bijna niet deftig van die fiets kruipen omdat mijn broek er helemaal aan plakt.
Ik vind de breedte (in de punt dan voor alle duidelijkheid) toch ook wel storend, misschien is het de combinatie met die anti-slip idd maar het zadel is echt wel vrij breed en ik heb toch wel problemen gehad met zere plekken waar ik anders geen last heb.

Ik begrijp je opmerking over extreem anti-slip wel overigens, het voordeel is wel: je zit vast op u zadel... het nadeel is: ge zit vast op u zadel. Als je op een iets ruwere gravelstrook zit is het op zich niet verkeerd dat je niet constant zit te schuiven en dat voordeel heb je dan wel. Maar als je toch een beetje wil schuiven op u zadel heb je idd vaak dat dat zadel gewoon blijft plakken. Ook bij het opstappen of terug gaan zitten na even uit het zadel geweest te zijn blijf mijn broek vaak haperen op het eerste contactpunt.

Er zijn zeker wel betere zadels te vinden en ook het stuur ben ik niet meteen laaiend enthousiast over: 46mm op die 2XL is echt te breed voor de gemiddelde gebruiker volgens mij. Maar zelfs als je die zaken moet vervangen heb je nog altijd een topfiets voor een mooie prijs. Ik hoop alleszins dat we wat nieuwe gezichten mogen verwelkomen bij de 3de gravel ride. @Mr.Fingers had nog een goeie optie in het achterhoofd als ik me niet vergis. Maar misschien best nog even wachten... straks gaan ze nog denken dat Gravel een wintersport is! :unsure:

Terug
Bovenaan