Str8_6
Well-known member
Ik vind de breedte (in de punt dan voor alle duidelijkheid) toch ook wel storend, misschien is het de combinatie met die anti-slip idd maar het zadel is echt wel vrij breed en ik heb toch wel problemen gehad met zere plekken waar ik anders geen last heb.
Ik begrijp je opmerking over extreem anti-slip wel overigens, het voordeel is wel: je zit vast op u zadel... het nadeel is: ge zit vast op u zadel. Als je op een iets ruwere gravelstrook zit is het op zich niet verkeerd dat je niet constant zit te schuiven en dat voordeel heb je dan wel. Maar als je toch een beetje wil schuiven op u zadel heb je idd vaak dat dat zadel gewoon blijft plakken. Ook bij het opstappen of terug gaan zitten na even uit het zadel geweest te zijn blijf mijn broek vaak haperen op het eerste contactpunt.
Er zijn zeker wel betere zadels te vinden en ook het stuur ben ik niet meteen laaiend enthousiast over: 46mm op die 2XL is echt te breed voor de gemiddelde gebruiker volgens mij. Maar zelfs als je die zaken moet vervangen heb je nog altijd een topfiets voor een mooie prijs. Ik hoop alleszins dat we wat nieuwe gezichten mogen verwelkomen bij de 3de gravel ride. @Mr.Fingers had nog een goeie optie in het achterhoofd als ik me niet vergis. Maar misschien best nog even wachten... straks gaan ze nog denken dat Gravel een wintersport is!![]()
Volgens mij zit datzelfde zadel op mijn aeroad. Voor op een gravel allemaal goed en wel, maar als het hetzelfde is op mijn aeroad zal dat er niet lang op zitten.

.