De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Kan ook de boutjes van het zadel zijn.
Ik heb het al kunnen lokaliseren naar de zadelpen :P
Als ik rechtsta geen geluid, als ik zit wel.
Als ik tijdens het rijden de zadelpen t.h.v die zwarte ring aan de bovenkant van het frame vastpak en zo dus de flex een beetje tegenhou dan stopt het kraken is het nog maar sporadisch of veel stiller.

Ahja, jij hebt een AL-Grizl met zo'n reguliere klem. Meer carbonpasta inderdaad, en iets harder aandraaien (ja, 5Nm, ik weet het, maar 6.5Nm kan geen kwaad).

Ahja, jij hebt een AL-Grizl met zo'n reguliere klem. Meer carbonpasta inderdaad, en iets harder aandraaien (ja, 5Nm, ik weet het, maar 6.5Nm kan geen kwaad).
Nee nee is een carbon grizl CF SL :P
Maar wel met de reguliere ronde seatpost. Die zwarte ring daarmee bedoel ik het zwarte randje waar de seatpost het frame ingaat.

Ik zal eens proberen hem iets strakker te trekken. Als dat niet helpt inderdaad misschien eens losmaken en extra pasta erin (moet ik dan wel bestellen…)

Ik heb het al kunnen lokaliseren naar de zadelpen :p
Als ik rechtsta geen geluid, als ik zit wel.
Als ik tijdens het rijden de zadelpen t.h.v die zwarte ring aan de bovenkant van het frame vastpak en zo dus de flex een beetje tegenhou dan stopt het kraken is het nog maar sporadisch of veel stiller.
Zeker dat het niet de rails van het zadel zijn ofzo? Ik kan mij inbeelden dat het vastnemen van die ring tijdens het rijden zorgt voor een andere druk op het zadel waardoor net dat zorgt voor minder geluid.

Ik heb dezelfde fiets en gelukkig nog geen last van gehad, ook niet bij 5Nm.

Onlangs een bike fit laten doen voor mijn koersfiets. Vooral zadel mocht wat hoger.
Hoe vertaal ik die afmetingen juist naar de grizl? Gezien koersfiets toch wat agressiever is, best niet alles zomaar overnemen zeker?

Onlangs een bike fit laten doen voor mijn koersfiets. Vooral zadel mocht wat hoger.
Hoe vertaal ik die afmetingen juist naar de grizl? Gezien koersfiets toch wat agressiever is, best niet alles zomaar overnemen zeker?

Van mij staan die zo goed als gelijk. Mijn zadel op de grizl heb ik wel een halve cm hoger gezet dan op de koers want volgens mij zat ik iets te laag door de zool van de mtb schoenen.

Nee nee is een carbon grizl CF SL :p
Maar wel met de reguliere ronde seatpost. Die zwarte ring daarmee bedoel ik het zwarte randje waar de seatpost het frame ingaat.

Ik zal eens proberen hem iets strakker te trekken. Als dat niet helpt inderdaad misschien eens losmaken en extra pasta erin (moet ik dan wel bestellen…)
Zit uw zadelpen toevallig ver uit het frame, lees veel zadelpen zichtbaar.
Bij mijn alu cube kreeg ik ook steeds een kraak uit de zadelpen, ik mocht het zo vast vijzen als mogelijk nog steeds gekraak. Opgelost na veel zoeken en proberen met een langere zadelpen.

Moet je niet gewoon zien dat je zadelhoogte (tov van je crank) en je reach ongeveer hetzelfde zijn?

Tenzij je bewust meer aggro op de racefiets wil zitten. Dan kan je stuur wat doen zakken of een iets langere stuurpen zorgen dat je sowieso wat dieper gaat zitten.

Hoe zit het nu met de liefde voor de Cube Nuroad C:62 Pro ? Die zijn op dit moment redelijk vlot te verkrijgen en prijs kwaliteit toch redelijk onklopbaar ? Voor 2199 een carbon met Shimano GRX afgemonteerd.

Hoe zit het nu met de liefde voor de Cube Nuroad C:62 Pro ? Die zijn op dit moment redelijk vlot te verkrijgen en prijs kwaliteit toch redelijk onklopbaar ? Voor 2199 een carbon met Shimano GRX afgemonteerd.
Newmen componenten twijfel ik over.
Maar geen lelijke fiets en zeker ook niet slecht afgemonteerd.

Terug
Bovenaan