De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Ik denk dat de organisatie het enthousiasme voor de pannenkoeken had onderschat 😬
Hoe kan je het enthousiasme voor pannenkoeken onderschatten though? :drool:
Elke normale organisatie geeft een bonnetje voor een pannenkoek (of 2) aan de aankomst, toch niet unlimited aan de bevoorrading? Anders vertrek ik niet zonder buikpijn :unsure:

Klein puntje van kritiek: wij waren laat gestart (rond kwart voor 10) en pas tegen 12 aan de bevoorrading. Daar was alles al uitverkocht, behalve bananen en isotone drank.

Op voorhand hadden ze aangekondigd dat de bevoorrading tot 14h open was, maar veel moet daar toch niet meer gelegen hebben dan.
Maar 1 bevoorrading na 50 km gravel en dan enkel bananen krijgen, da's toch maar povertjes. Zeker wetende dat er pannenkoeken waren :D
En goeie!
Ik denk dat de organisatie het enthousiasme voor de pannenkoeken had onderschat 😬
Het was hier op voorhand zelfs aangekondigd ...
@Didymus @SomeDude
Pannenkoeken :love2: I'm in!
95km en 500HM zeggen ze op de Facebookpagina.
Overmorgen maar weer eens fietsen dan.

En dan te bedenken dat ik de @515 nog heb moeten tegenhouden of hij had er 3 gegeten!
6 had ook wel gelukt. 🤷🏻‍♂️
Bij de start kreeg je ook wel een nougat-reep mee...
Ohja met lemon en salt smaak ... 😷
Zo lekker dat er zelfs nadien nog op de tafels lagen en bleven liggen. 😂
Hoe kan je het enthousiasme voor pannenkoeken onderschatten though? :drool:
Exactly!
Maar inderdaad de bevoorrading werd aangegeven als open tot 14h dan zou je ook wel moeten zien dat je genoeg keuze hebt. (Je kan ze altijd mailen met dit advies, want ze staan open voor feedback en dit was de 1e keer met een graveltocht erbij).
Dan waren jullie ook te laat voor jullie, fluo gele, Doltcini kousen (1e 1000 terugkomers).

Ohja met lemon en salt smaak ... 😷
Zo lekker dat er zelfs nadien nog op de tafels lagen en bleven liggen. 😂
Lemon en Salt :confused:

Wij hebben ooit bij de Brabantse Pijl eens Etixx Ginseng & Guarana Energy Gels gehad... eerlijk waar ik dacht dat ze mij probeerden te vergiftigen :unsure:

Plat gereden deze voormiddag met tubeless. Ik vraag me eigenlijk af of dat spul al 1x een gat gedicht heeft.

Door heel die smeerboel aan de binnenkant van mijn band kon ik ook niet deftig checken of er langs binnen niets meer zat van vuil. Dusja na 3km was de binnenband ook lek.

Call of shame mogen toepassen.

Ik dacht nog om mijn koersfiets tubeless te zetten maar ik denk dat het bij binnenbandjes zal blijven aangezien ik meer lek rij met tubeless dan met binnenbanden.

Hangt af van sealant tot sealant natuurlijk, de vorm van het gat,... Als je tubeless rijdt, moet je eigenlijk ook altijd tubeless darts meenemen, om (te) grote of vreemdvormige gaten te kunnen pluggen.

Plat gereden deze voormiddag met tubeless. Ik vraag me eigenlijk af of dat spul al 1x een gat gedicht heeft.

Door heel die smeerboel aan de binnenkant van mijn band kon ik ook niet deftig checken of er langs binnen niets meer zat van vuil. Dusja na 3km was de binnenband ook lek.

Call of shame mogen toepassen.

Ik dacht nog om mijn koersfiets tubeless te zetten maar ik denk dat het bij binnenbandjes zal blijven aangezien ik meer lek rij met tubeless dan met binnenbanden.
Welke band/bandbreedte/bandenspanning? En dan, maar daar ken ik zelf minder van af, welke tubeless vloeistof?

Bij mijn vloeistof, die blijft eigenlijk vrij vloeibaar in de band, dus als ik die afhaal zie ik alles vrij goed nog altijd.
En voor de band/bandbreedte : Het is wel zo dat als je met smallere bandjes met hoge bandenspanning, dat tubeless minder effectief is, omdat het er dan met veel meer kracht uitspuit en meer moeite heeft om het gat te dichten.

Edit: En wat Mr.Fingers zegt. :)

Welke band/bandbreedte/bandenspanning? En dan, maar daar ken ik zelf minder van af, welke tubeless vloeistof?

Bij mijn vloeistof, die blijft eigenlijk vrij vloeibaar in de band, dus als ik die afhaal zie ik alles vrij goed nog altijd.
En voor de band/bandbreedte : Het is wel zo dat als je met smallere bandjes met hoge bandenspanning, dat tubeless minder effectief is, omdat het er dan met veel meer kracht uitspuit en meer moeite heeft om het gat te dichten.

Edit: En wat Mr.Fingers zegt. :)

45mm op 3 bar want het was hoofdzakelijk een wegrit met hele lichte gravel. Sealant is muc off.

45mm op 3 bar want het was hoofdzakelijk een wegrit met hele lichte gravel. Sealant is muc off.
Dat is toch straf dan. Want 3 bar is echt niet zoveel (voor tubeless algemeen). Als ik sprak over "hoge druk", is dat eerder bij een wegfiets waar je 6 bar opzet, daar zal tubeless vloeistof wat minder performant zijn.

Nu, ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met tubeless, liggen zo pas sinds december, op mijn wegfiets, maar al zeker één punctie gehad, (takje van 2-3mm) en dat is op 30mm banden op 4.5 bar. Met stan's notubes. En toch heel tevreden van hoe het rijdt en sealed.

Ik ben tijdens de omloop lek gereden met 28mm gp5000’s op +\-4 bar tubeless.

Allez, op een kasseistrook na 80km merkte ik dat er echt niet veel lucht meer in de band zat. Gestopt, bommetje erin, en 2u later thuisgekomen met een kneiterharde band. Dus de sealant heeft gewoon zijn werk gedaan, wie weet was ik al 70km halfplat aan het rijden 🤷‍♂️

Gevalletje brute pech. Heb het ook al voorgehad met exact dezelfde materialen (Schwalbe G One 45mm, MucOff sealant). Het was een glazen splinter die ervoor zorgde dat de plug van mucoff iedere keer weer doorgesneden werd, en de band dus bleef leeglopen. Splinter eruit getrokken, dart erin, en het was opgelost.

Half jaar later rij ik door een spijker van 3mm diameter, en dat sealde direct.

Tubeless is zeker geen wondermiddel, maar het werkt in het merendeel van de gevallen wel gewoon zoals het hoort, en in het merendeel van de gevallen dat het niet werkt, werkt het vaak nog goed genoeg om tot aan het eerste station te schuifelen.

Muc off sealant heb ik nog geen goed over gehoord. Collega fietser heeft uit armoede op Elfstedentocht op binnenbanden mogen rijden, muc off kreeg de kleine gaten niet dicht.

Ik rij nu met Stans race sealant en die werkt goed al vaak thuisgekomen met een fiets met witte plekken maar niet moeten stoppen.

Ik overweeg om in kader van een tijdelijke verhuis naar het buitenland ook overstag te gaan voor de gravel hype. De vraag stellen is ze vermoedelijk beantwoorden, maar bestaat er iets beter of gelijkaardig qua prijs/kwaliteit dan de grizl 6?

Iemand overigens een idee wat 'binnekort leverbaar' +- betekent bij Canyon?

Terug
Bovenaan