Enira
Well-known member
Toet toet, één (of twee) corona vaccintjes minder nodig.Vrouwen in een veel te grote auto is al een even grote ergernis als vrouwen in een te kleine auto waarvan ze denken dat die niet tegen 100km/u de autostrade op kan. Een probleem dat ook oude mensen hebben, die denken dat die vrachtwagen van 40 ton makkelijk van 90 naar 50 kan remmen als zij zoals debielen zonder te kijken de autostrade op rijden.
Toch wel hilarisch hoeveel volk niet beseft wat de impact is van enkele tonnen die tot stilstand moeten komen. Een pruts stadsautoke dat in zijn schaapachtige waas eens zijn rempedaal door de bodemplaat probeert te stampen bij de microseconde dat groen switcht naar oranje kan wel eens ne keer heel hard verschieten dat em toch nog door de lichten door geraakt (al dan niet geassisteerd door de kamion achter hem).
Ik had het overlaatst ook voor, (ik reed er achter) 50 is echt een debiel gevaarlijke snelheid om van den oprit af te komen. Meestal zit ik al aan 120 bij het einde van de invoeg strook.
Vooral de hoeveelheid en korte nabijheid van afritten gaat hier het probleem zijn. Bij elke afrit krijg je een hoop verkeer dat moet wisselen. Als je daar dan nog eens de hoeveelheid wagens bij kapt dan kan het weliswaar wel enkele lastige situaties opleveren. Overlaatst hadden ze de filedruk laten afnemen door gewoon het pijltje te veranderen op de borden voor verderop de afrit te moeten nemen, afritten hebben een serieuze impact op dit verhaal.Sowieso met vrachtwagens die hier max 90 mogen rijden kan dat systeem al niet werken.
En ik heb recent ook gehoord van een Amerikaan dat het keep your lane principe serieus aan het uitsterven is daar, het zou bijna overal ook al rechts aanhouden zijn.
Wat niet wegneemt dat ik er in de US met hun infrastructuur er mega fan van was. Rechtsafslaan bij rood was ik ook zeer content mee.
Laatst bewerkt:
Gebruik die strook toch zo lang mogelijk om snelheid te maken om zo deftig in te voegen.
.
.