De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Hij moet ze niet perse voorbij, als de ondertussen beruchte scumbag in "auto 6" op het vak zit waar de anderen willen op invoegen f*ckt hij de boel voor de rest... (2 tem 5)

Alleszins een zeer herkenbare situatie, allemaal veroorzaakt door die taffelaars (looking at you "auto 1" :sop:) die hun rechterpedaal niet durven (?) induwen bij het oprijden van de autosnelweg.
Dan draait toch gewoon het rijtje om? 6-5-4-3-2...
Als 6 niet naar dat rijvak fuckt 2 toch de boel voor de rest?

Vanochtend file door een ongeval op de E17 (weeral).

De meeste chauffeurs op het linker vak houden goed links; vrachtwagens op het middenvak redelijk naar rechts. Zit er toch wel 1 auto tussen die midden op zijn vak blijft rijden waardoor de ziekenwagen (nochtans met zwaailichten en sirene, moeilijk te missen) niet direct door kan. Achteraf gezien dat het weer zo'n imbeciel was die meer bezig was met zijn gsm dan met te rijden. Op zo'n moment wil je die GSM toch in een niet nader te noemen lichaamsholte rammen...
Ik zat ook in die file, die reddingsstrook is echt nog niet bekend genoeg bij iedereen.
En je zou verwachten dat als een paar mensen heel ostentatief aan de rand van hun rijstrook rijden, dat de rest ook wel beseft van "aja inderdaad, reddingsstrook, ik ga ook plaats maken".
En vreemd genoeg reed de brandweer gewoon op de pechstrook.

Dan draait toch gewoon het rijtje om? 6-5-4-3-2...
Als 6 niet naar dat rijvak fuckt 2 toch de boel voor de rest?
Als er drukker verkeer is op de autostrade kan je niet altijd meteen invoegen. En ik vind het ook wel praktischer om snelheid te maken en die invoegstrook te gebruiken in plaats van op het aller eerste moment dat je kan invoegen al te gaan invoegen.

En ik snap @mac-bc zijn plezier met de EV . Je kan een ander zijn aso gedrag heel makkelijk blokkeren als je eigen auto heel snel kan reageren :D
Maar ik vrees er wel wat voor dat als iedereen EV gaat rijden, dat dit voor veel extra ongevallen zal zorgen.

Classic mac-bc: hele posts liggen ranten over hoe een asociale chauffeur niet doet wat mac-bc wilt dat hij doet, met zijn rijgedrag anderen irriteert, jada jada om dan in 1 slag te vermelden dat hij ook graag de zelfverklaarde roadsherrif speelt om een al even asociale en irritante kloothommel te gaan uithangen in zijn eigen auto.

Kerel, je rijdt meer dan een autolengte voor op die X5, wil je voor hem op die linkerrijstrook zitten, dan heb je daar genoeg tijd voor. Maar een auto gaan couperen en zo een gevaarlijke situatie veroorzaken gewoon omdat jouw e-penis te klein is om iemand anders zijn gedrag verwerkt te krijgen, tja dan zou ik eens goed in de spiegel kijken, want dan ben je zelf de kloothommel...

Als er drukker verkeer is op de autostrade kan je niet altijd meteen invoegen. En ik vind het ook wel praktischer om snelheid te maken en die invoegstrook te gebruiken in plaats van op het aller eerste moment dat je kan invoegen al te gaan invoegen.

En ik snap @mac-bc zijn plezier met de EV . Je kan een ander zijn aso gedrag heel makkelijk blokkeren als je eigen auto heel snel kan reageren :D
Maar ik vrees er wel wat voor dat als iedereen EV gaat rijden, dat dit voor veel extra ongevallen zal zorgen.
Maar dat is toch net het punt, als je als wagen 2 niet direct kan invoegen omdat er iemand naast u rijdt, waarom zou wagen 6 dan niet mogen inhalen? Dat is nu eenmaal hoe autostrades werken he. Er is een verschil tussen gaan inhalen zodat er geen plek is om in te voegen, maar ik zie echt geen probleem met inhalen op het 2e vak...

Ik zat ook in die file, die reddingsstrook is echt nog niet bekend genoeg bij iedereen.
En je zou verwachten dat als een paar mensen heel ostentatief aan de rand van hun rijstrook rijden, dat de rest ook wel beseft van "aja inderdaad, reddingsstrook, ik ga ook plaats maken".

Volgende keer zal ik zwaaien :p

Inderdaad, het viel me ook op dat de brandweer op de pechstrook reed, maar ik kan hen wel snappen, als een ziekenwagen niet eens genoeg ruimte krijgt via een reddingstrook, krijg je een brandweerwagen daar zeker niet tussen. Zeker als het middenvak vol staat met vrachtwagens (en die ene gsm-tokkelende-pipo)

Maar dat is toch net het punt, als je als wagen 2 niet direct kan invoegen omdat er iemand naast u rijdt, waarom zou wagen 6 dan niet mogen inhalen? Dat is nu eenmaal hoe autostrades werken he. Er is een verschil tussen gaan inhalen zodat er geen plek is om in te voegen, maar ik zie echt geen probleem met inhalen op het 2e vak...

Ah ok, mij niet gelaten hoor. Als ik dan zie dat er iemand op de rechterrijstrook rijdt en ik tijdelijk niet kan invoegen, dan rem ik dus maar beter al wat af in de bocht (waardoor het treintje nog trager gaat) maar daardoor zal IK mij wel eens pole position manoeuvreren, waardoor IK als eerst kan invoegen op de autostrade van zodra de eerste centimeter stippellijn verschijnt. Dat is blijkbaar allemaal normaal.

En weet je wat? Als dat allemaal normaal gedrag is, schaf dan direct ook de invoegstrook helemaal af?

Een invoegstrook is om snelheid te maken zodat je op een veilige manier en ongehinderd de autostrade kan oprijden. Het is geen strookje om het gepeupel op te "parkeren" zodat de egoïsten ongehinderd aan 70 km/h op de autostrade kunnen komen om vervolgens het gaspedaal door bodemplaat te duwen om op die manier het gepeupel te couperen. Het zorgt bovendien voor een heel agressief en onvoorspelbaar wegbeeld. Zelfs als ik gewoon op de autostrade rijd en ik nader een oprit, heb ik ook al meermaals mijn ankers moeten uitgooien voor de hierboven beschreven types die van de invoegstrook aan 70 km/h onmiddellijk doorschieten naar het linker vak. Après nous, le déluge.

Mensen de pas af beginnen snijden omdat zij iets doen buiten uw eigen denkbeeld is krankzinnig. Alsof iedereen de kleuterleider gaat volgen op de invoegstrook en gaat conformeren aan een denkbeeldige ideale volgorde. Als ik voor mij 5 tergend trage auto's zie en ik kan legaal daar voorbijvliegen doe ik dat gewoon hoor. En als ik invoeg kijk ik eerst of er niemand veel sneller aankomt. Want ik ga niet invoegen en dan iemand hinderen. Ik vind dat zelf niet fijn als mensen blind invoegen/mij de pas afsnijden dus ik doe het zelf nooit op mijn beurt.

Om dan nog niet te beginnen dat je spelletjes speelt terwijl je in een stuk metaal van 1.5-2.5 ton tegen 100-130 over de baan vliegt met anderen om je heen.

Onverantwoord, bonkers, krankzinnig en asociaal gedrag. Ik snap dat men soms verleid is om dat te doen, maar besef dan wel heel goed dat je de cowboy uithangt en eigenlijk geen haar beter bent op dat moment.

Ah ok, mij niet gelaten hoor. Als ik dan zie dat er iemand op de rechterrijstrook rijdt en ik tijdelijk niet kan invoegen, dan rem ik dus maar beter al wat af in de bocht (waardoor het treintje nog trager gaat) maar daardoor zal IK mij wel eens pole position manoeuvreren, waardoor IK als eerst kan invoegen op de autostrade van zodra de eerste centimeter stippellijn verschijnt. Dat is blijkbaar allemaal normaal.

En weet je wat? Als dat allemaal normaal gedrag is, schaf dan direct ook de invoegstrook helemaal af?

Een invoegstrook is om snelheid te maken zodat je op een veilige manier en ongehinderd de autostrade kan oprijden. Het is geen strookje om het gepeupel op te "parkeren" zodat de egoïsten ongehinderd aan 70 km/h op de autostrade kunnen komen om vervolgens het gaspedaal door bodemplaat te duwen om op die manier het gepeupel te couperen. Het zorgt bovendien voor een heel agressief en onvoorspelbaar wegbeeld. Zelfs als ik gewoon op de autostrade rijd en ik nader een oprit, heb ik ook al meermaals mijn ankers moeten uitgooien voor de hierboven beschreven types die van de invoegstrook aan 70 km/h onmiddellijk doorschieten naar het linker vak. Après nous, le déluge.
1) De rijstrook dient om snelheid te maken, maar in uw situatie is dat nu net wat er niet gebeurt... Ik snap uw voorbeeld niet, het is te hopen dat ge afremt om in te voegen achter het volk dat al op de autostrade rijdt... dat is gewoon de voorrangsregel.

2) Maar nu heb je het over iets anders. Nu heb je het over mensen die aan 70 naar het linkse rijvak gaan, dat is iets helemaal anders, daar is de wetgeving gewoon duidelijk over?

1) De rijstrook dient om snelheid te maken, maar in uw situatie is dat nu net wat er niet gebeurt...
Iedereen maakt snelheid op een invoegstrook. Maar wat jij bedoelt is dat dat wellicht "te traag" gebeurt volgens sommigen.
En "te traag" wordt door deze groep bekeken als "wanneer ik met mijn premiumwagen het gaspedaal helemaal plat druk, en de auto's voor mij trekken niet minstens even hard op, dan zijn ze voor mij een hindernis en moet ik zo snel mogelijk naar links, whatever it takes. Elke nanoseconde dat ik dit niet doe, is verloren tijd voor mij."

Past helemaal in de zenuwachtige agressieve rijstijl die je steeds vaker ziet. Bij sommigen lijkt het wel alsof een auto slechts 2 standen heeft:
- Gaspedaal helemaal plat drukken
- Rempedaal helemaal plat drukken
Alles daartussen is tijdsverlies.

Kijk maar eens naar alle idioten die tot het laatste moment op een rood licht afvlammen. Want er zou maar eens iemand voor u komen staan. The. Horror.
"Ik heb een sportieve rijstijl" noemen ze dat dan. Neen, je hebt een debiele rijstijl.

Ik snap uw voorbeeld niet, het is te hopen dat ge afremt om in te voegen achter het volk dat al op de autostrade rijdt... dat is gewoon de voorrangsregel.

Uiteraard is dat de voorrangsregel.
Maar ik rem tot nader order niet af op een invoegstrook, ik trek op.

2) Maar nu heb je het over iets anders. Nu heb je het over mensen die aan 70 naar het linkse rijvak gaan, dat is iets helemaal anders, daar is de wetgeving gewoon duidelijk over?

Ja, mijn ergernis is daar ook duidelijk.

Mensen de pas af beginnen snijden omdat zij iets doen buiten uw eigen denkbeeld is krankzinnig. Alsof iedereen de kleuterleider gaat volgen op de invoegstrook en gaat conformeren aan een denkbeeldige ideale volgorde. Als ik voor mij 5 tergend trage auto's zie en ik kan legaal daar voorbijvliegen doe ik dat gewoon hoor. En als ik invoeg kijk ik eerst of er niemand veel sneller aankomt. Want ik ga niet invoegen en dan iemand hinderen. Ik vind dat zelf niet fijn als mensen blind invoegen/mij de pas afsnijden dus ik doe het zelf nooit op mijn beurt.

Om dan nog niet te beginnen dat je spelletjes speelt terwijl je in een stuk metaal van 1.5-2.5 ton tegen 100-130 over de baan vliegt met anderen om je heen.

Onverantwoord, bonkers, krankzinnig en asociaal gedrag. Ik snap dat men soms verleid is om dat te doen, maar besef dan wel heel goed dat je de cowboy uithangt en eigenlijk geen haar beter bent op dat moment.

Ik reageer gewoon op wat die andere doet, en dit op een heel gelijkaardige manier? Een spiegel voorhouden bij wie zich onaantastbaar waant, zodat die de volgende keer 2 keer nadenkt en er op termijn dus een betere en veiligere maatschappij ontstaat.

Uiteraard enkel bij de extreme gevallen die vanaf de eerste centimeter stippellijn onmiddellijk doorschieten naar het linkervak door iedereen te couperen. De gevallen waar de arrogantie vanaf spat.

Ik reageer gewoon op wat die andere doet, en dit op een heel gelijkaardige manier? Een spiegel voorhouden bij wie zich onaantastbaar waant, zodat die de volgende keer 2 keer nadenkt en er op termijn dus een betere en veiligere maatschappij ontstaat.

Uiteraard enkel bij de extreme gevallen die vanaf de eerste centimeter stippellijn onmiddellijk doorschieten naar het linkervak door iedereen te couperen. De gevallen waar de arrogantie vanaf spat.
Zoals gewoonlijk.. ik zie uw punt eh. Maar denk je nu niet dat het ook een teken van arrogantie is als je denkt dat je zelf het recht hebt om het gedrag van anderen te gaan aanpassen?

Dat denken is 1 ding, maar het effectief doen?

Het is niet aan jou om die spiegel voor te houden.
Hoe arrogant en wereldvreemd kan je zijn als je denkt dat jij het recht hebt om in het verkeer zotte dingen te gaan doen om een punt te maken.
Jij maakt de verkeerssituatie gewoon nog erger omdat je het niet verkropt krijgt dat er mensen met een dure firmawagen rondrijden en een idee-fixe hebt op de dingen die zij doen die jou irriteren.

Je speelt roulette met een hoop metaal en die mens gaat u gewoon ne klootzak vinden en verder doen. Het is niet dat je hem/haar rustig toespreekt en iets heel duidelijk maakt op een manier die indruk wekt. Neen, je snijdt die gewoon de pas af. Of gooi je daarna nog een folder door het raam met de juiste etiquette ofzo?

Ik weet van niets. Ik schuif gewoon "toevallig" op wanneer hij dat zou doen. Een actie waar hij op elk moment zou moeten op voorbereid zijn. Een actie die hij mij nooit kan verwijten aangezien hij op dat moment exact hetzelfde doet. Als hij mij een klootzak vindt, dat moet hij zichzelf ook een klootzak vinden. En op dat moment gaat er misschien lichtje branden in dat hoofd.

Ik heb het een beetje gehad met de macht van de agressor, met die oneindige verdraagzaamheid tegenover onverdraagzaamheid. Je rolt gewoon de rode loper uit voor een neerwaartse spiraal aan steeds meer van dat soort gedrag. Het werkt besmettelijk. Niet alleen in het verkeer maar over de volledige maatschappij trouwens.

Ik weet van niets. Ik schuif gewoon "toevallig" op wanneer hij dat zou doen. Een actie waar hij op elk moment zou moeten op voorbereid zijn. Een actie die hij mij nooit kan verwijten aangezien hij op dat moment exact hetzelfde doet. Als hij mij een klootzak vindt, dat moet hij zichzelf ook een klootzak vinden. En op dat moment gaat er misschien lichtje branden in dat hoofd.

Ik heb het een beetje gehad met de macht van de agressor, met die oneindige verdraagzaamheid tegenover onverdraagzaamheid. Je rolt gewoon de rode loper uit voor een neerwaartse spiraal aan steeds meer van dat soort gedrag. Het werkt besmettelijk. Niet alleen in het verkeer maar over de volledige maatschappij trouwens.
Je weet wel van iets en je brengt anderen bewust in gevaar. Of hun gedrag nu asociaal is of niet, je moet jezelf hier niet proberen goed te praten door de kaart van de onderdrukte te trekken.

Laatst bewerkt:

maar zo werkt het niet. die mensen gaan echt niet leren doordat ze hetzelfde worden behandeld. Die gaan gewoon nog meer pissed zijn omdat gij hen gecoupeerd hebben en bij de volgende situatie gaan ze nog aggressiever rijden. En als dat dan iemand is die niet zo'n snelle wagen heeft als gij, is die gescheten.
Ik snap uw insteek, maar die werkt niet. Buiten dat ge het op dat moment gevaarlijker maakt, houdt ge niemand ne spiegel voor, want zulke mensen zien in de spiegel en vinden zichzelf de max en alle andere chauffeurs idioten. Die kunt ge geen lesje leren.
Al wat je dus doet is die neerwaarste spiraal nog versnellen want je hebt er voeding aan gegeven.

Ja en straks beoemelt ge iemand in de vangrail, jong kind in de wagen aanwezig toevallig dat dan wat overkomt en dan mekkeren over dat de volgorde van uw denkbeeldige trein niet werd gerespecteerd. Dwaas en gevaarlijk.

Dat ge dat in een opwelling doet snap ik nog half, we hebben allemaal eens een slechte dag. Maar dat zo nuchter verdedigen als algemeen principe is gewoon gek.

Er zal gewoon weer een ‘hiërarchie’ komen zoals dat met wagens met een verbrandingsmotor ook zo was.

Een dikke diesel met alerte automaat, of een benzine die je op voorhand wat in toeren gaat houden, daarmee kan je ook snel reageren.

Een Leaf zal minder alert reageren dan een Taycan Turbo S of een Tesla Model S Plaid.

Iedereen maakt snelheid op een invoegstrook. Maar wat jij bedoelt is dat dat wellicht "te traag" gebeurt volgens sommigen.
En "te traag" wordt door deze groep bekeken als "wanneer ik met mijn premiumwagen het gaspedaal helemaal plat druk, en de auto's voor mij trekken niet minstens even hard op, dan zijn ze voor mij een hindernis en moet ik zo snel mogelijk naar links, whatever it takes. Elke nanoseconde dat ik dit niet doe, is verloren tijd voor mij."

Past helemaal in de zenuwachtige agressieve rijstijl die je steeds vaker ziet. Bij sommigen lijkt het wel alsof een auto slechts 2 standen heeft:
- Gaspedaal helemaal plat drukken
- Rempedaal helemaal plat drukken
Alles daartussen is tijdsverlies.

Kijk maar eens naar alle idioten die tot het laatste moment op een rood licht afvlammen. Want er zou maar eens iemand voor u komen staan. The. Horror.
"Ik heb een sportieve rijstijl" noemen ze dat dan. Neen, je hebt een debiele rijstijl.

Uiteraard is dat de voorrangsregel.
Maar ik rem tot nader order niet af op een invoegstrook, ik trek op.

Ja, mijn ergernis is daar ook duidelijk.
Heeft niets met premium te maken of niet, ik kon vroeger zelfs niet doortrekken met een atmosferische 1.2 met 69 pk tot 6.000 toeren of 9/10 zat ik op de auto voor mij in zo’n treintje.

Verdomme toch, is dat zo moeilijk om GAS TE GEVEN?

Dus ja, ge kunt den boom in, als ik kan dan ga ik plankgas, zonder iemand te hinderen die al op de autosnelweg aan het rijden is weliswaar, en schuif ik meteen een vak of twee op. Als het u niet aanstaat, doe dan ofwel hetzelfde of volg uw eigen denkbeeldige hoffelijkheidsregel.

De dashcam zal mijn gelijk wel uitwijzen dan, dus geen probleem. Dat van mij is een leasing, dus de dag nadien rij ik met een vervangwagen rond. Als ik legaal invoeg en gas geef en nadien doe jij hetzelfde waarbij je me de pas afsnijdt ben je in fout.

De kans bestaat dan nadien ook nog dat je een bedrag zal trekken via de rechtbank als ik in een slechte bui ben omdat uw tanden gerepareerd moeten worden. En dat is wat er gebeurt: op een dag tref je iemand aan die u dan weer op uw plaats zet, of erger. Want ik zeg het misschien, maar ik heb het nog nooit gedaan. Er zijn ongetwijfeld gasten die het niet zeggen maar wel doen. Veel plezier dan met uw rietje.

Weet je wat ik doe als ik iemand zo zie invoegen 3-6 auto’s achter mij? Tegen mezelf zeggen “godverdomme, waarom heb ik dat gat niet gezien en zit ik hier nog te sukkelen”.

Terug
Bovenaan