De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Heel beperkte ervaring met het huren van een auto.
Eén keer op Sicilië, niet op voorhand geboekt maar bij aankomst op de luchthaven zelf bij Avis. Daar een voorstel gekregen: bedrag met verzekering lag maar 200 euro hoger voor 10 dagen. Na akkoord getekend, wij weg met den auto.
Ik steek in den B&B de documenten weg (van in de auto naar de bagage) en daar zie ik dat het prijsverschil een pak groter was. Die aan't loket had gewoon de prijs zonder verzekering een pak hoger doorgegeven.

Achteraf gezien wel content van: er wordt daar enorm zot gereden. Uiteindelijk geen stukken gehad maar de kans zat er altijd wel dik in. Bij het afzetten bekeek dieje mens de papieren, zag de all-in en tekende gewoon af zonder den auto nog maar te bekijken.
Hmmm. Dus die all-in misschien toch best overwegen.

Niet echt op de weg, maar 't heeft met wagens te maken.

Ik ben aan 't kijken om een wagen te huren voor onze reis in Italië, via Sixt. Sixt omwille van wat research naar betrouwbare autoverhuurders waar achteraf geen miserie van komt.

Anyhow, 388 euro voor 7 dagen voor een kleine sedan. Goede prijs dacht ik, tot ik doorklikte. Ah, meneer wilt een 2de chauffeur? 105 euro erbij. Meneer wilt 2 kinderzitjes? 100 euro! Meneer wenst bluetooth? KATSJING. Sensoren? BETALEN! En dan zit ik nog niet aan de verzekering die het kostenplaatje al snel verdubbeld.

Nemen jullie bij het huren van een wagen de all-in verzekering? Of gewoon de basis (eigen kosten kunnen dan oplopen tot 2000 euro).
2e chauffeur, heb altijd begrepen dat dit een valstrik was, want iedereen met rijbewijs mag met de auto rijden.
Kinderzitjes, ja dat is kostlijk, maar je krijgt er nog iets voor, en met kleine kinderen (2-3j) kan je niet anders
Verzekeringen, tja dat zijn verzekeringen. Je koopt een risico af. Hangt af van je risicoprofiel. Ik doe het nooit, heb er al zeker voordeel uit gehaald. Wel goed alles bekijken en fotograferen als je de auto krijgt

2e chauffeur, heb altijd begrepen dat dit een valstrik was, want iedereen met rijbewijs mag met de auto rijden.
Kinderzitjes, ja dat is kostlijk, maar je krijgt er nog iets voor, en met kleine kinderen (2-3j) kan je niet anders
Verzekeringen, tja dat zijn verzekeringen. Je koopt een risico af. Hangt af van je risicoprofiel. Ik doe het nooit, heb er al zeker voordeel uit gehaald. Wel goed alles bekijken en fotograferen als je de auto krijgt
Net gevonden dat je met Brussels Airlines gratis kinderzitjes mag meenemen. Kinderen zijn 9 en 6 dus een klein verhoogzitje is voldoende. Ik zal er 2 in een rugzak draaien. Weer 100 euro uitgespaard.

Voila. 700 euro kwijt. Chatgpt heeft me wel wat proberen op te vrolijken door te zeggen dat het een relatief goede deal is voor die periode en streek.

Terug
Bovenaan