De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

1. Dat ik dat niet kan verwachten, wist ik. Maar er is ook zoiets als hoffelijkheid om het verkeer vlot te laten passeren op een plaats.
2. Een auto die vanop de rijbaan uitwijkt tot op een parkeerstrook, begaat daarbij geen overtreding. Hoe anders zou je willen gebruik maken van een parkeerstrook, zonder een manoeuvre uit te voeren?
3. Uitwijken richting de middenstreep zonder grondige reden betekent ook dat die persoon niet "zo rechts mogelijk" rijdt binnen zijn rijvak. Indien dat een gevaarlijke situatie oplevert, kan daar wel tegen opgetreden worden.

Met de kans om hier afgeschoten te worden, maar is dat een regel? Nog nooit van gehoord... Binnen je vak mag je toch rijden waar je wilt? Bij parkeerstroken heb je zelfs de tegenovergestelde regel, dat je minstens een meter moet houden tussen je voertuig en geparkeerde voertuigen, dat wil net zeggen meer naar links rijden.

Met de kans om hier afgeschoten te worden, maar is dat een regel? Nog nooit van gehoord... Binnen je vak mag je toch rijden waar je wilt? Bij parkeerstroken heb je zelfs de tegenovergestelde regel, dat je minstens een meter moet houden tussen je voertuig en geparkeerde voertuigen, dat wil net zeggen meer naar links rijden.
Nee, maar er zijn er die "zo rechts mogelijk" zo interpreteren en er dan meteen het zinnetje "binnen je rijvak" er bij plaatsen. Op een baan zonder rijstroken dien je zo dicht mogelijk tegen de rechterkant te rijden, anders op het zo rechts mogelijke vak.

Dat laatste is dan wel weer geen tegenovergestelde regel. Aangezien je zo rechts mogelijk moet rijden, wil dat in die situatie zeggen dat je een meter van de zijkant moet blijven. Natuurlijk zal daar niemand met een lintmeter staan om te kijken of je niet op anderhalve rijdt he.

Nee, maar er zijn er die "zo rechts mogelijk" zo interpreteren en er dan meteen het zinnetje "binnen je rijvak" er bij plaatsen. Op een baan zonder rijstroken dien je zo dicht mogelijk tegen de rechterkant te rijden, anders op het zo rechts mogelijke vak.

Dat laatste is dan wel weer geen tegenovergestelde regel. Aangezien je zo rechts mogelijk moet rijden, wil dat in die situatie zeggen dat je een meter van de zijkant moet blijven. Natuurlijk zal daar niemand met een lintmeter staan om te kijken of je niet op anderhalve rijdt he.
Tegenovergesteld was misschien wat verkeerd uitgedrukt, ik doelde eerder op het feit dat ik geen enkele regel kende over waar je moet rijden in je vak behalve die waar je een meter afstand moet houden van geparkeerde voertuigen. En nu ik er aan denk, ook van fietsers, en hoe je plaats moet houden voor prioritaire voertuigen in een file 😅

Maar dus geen algemene regel over dat je zo rechts mogelijk binnen je vak moet rijden, goed dat ik die niet gemist had!

Drie gewonden op E40 nadat leerling-chauffeur op snelweg achteruit rijdt

Hier gisteren voorbij gereden...pff zag er schoon uit..één van de wagens was van de kofferbak tot de bestuurdersdeur volledig platgedrukt.

Onlangs nog int echt gezien..camionette neemt op snelweg x de afrit/afslag om naar snelweg Y te gaan. Persoon heeft door dat hij/zij zich vergist heeft en rijdt achteruit.. ge vraagt u toch af wat er in zo'n mensen hun kop leeft..

Drie gewonden op E40 nadat leerling-chauffeur op snelweg achteruit rijdt

Hier gisteren voorbij gereden...pff zag er schoon uit..één van de wagens was van de kofferbak tot de bestuurdersdeur volledig platgedrukt.

Onlangs nog int echt gezien..camionette neemt op snelweg x de afrit/afslag om naar snelweg Y te gaan. Persoon heeft door dat hij/zij zich vergist heeft en rijdt achteruit.. ge vraagt u toch af wat er in zo'n mensen hun kop leeft..
Inderdaad. De gouden regel (dewelke ik ook steeds toepas) is gewoon doorrijden. Op een rondpunt, snelweg, gewone weg, etc. Neem gewoon je verlies en rij door en keer wat verder op een veilige manier om. Rij op een rondpunt nog een extra toer rond, totdat je veilig de rotonde kan verlaten. Enz..

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om eens niet egoïstisch te zijn. Je moest maar je verstand erbij houden.

Ik zie dit vooral bij vrachtwagens en camionettes die tegen de klok aan het rijden zijn..

Inderdaad. De gouden regel (dewelke ik ook steeds toepas) is gewoon doorrijden. Op een rondpunt, snelweg, gewone weg, etc. Neem gewoon je verlies en rij door en keer wat verder op een veilige manier om. Rij op een rondpunt nog een extra toer rond, totdat je veilig de rotonde kan verlaten. Enz..

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om eens niet egoïstisch te zijn. Je moest maar je verstand erbij houden.

Ik zie dit vooral bij vrachtwagens en camionettes die tegen de klok aan het rijden zijn..
Is het egoisme of totaal niet weten welk gevaar zo'n actie met zich meebrengt?
Trouwens als ge op zo'n actie betrapt wordt door de politie => rijbewijs opnieuw mogen afleggen incl een psychologische test.

Gisteren nog eens fameus geërgerd, 3 km aanschuiven om de R0 op te rijden vanaf de E40 vanuit Leuven, het aantal mensen die de volledige rij voorbij rijden en dan verwachten er tussen te mogen, zich niets aantrekkend van de volle lijnen, ongelofelijk. Zelfs tot vlak voor de splitsing met de E411. En maar opstopping creëren voor het andere verkeer.

Gisteren nog eens fameus geërgerd, 3 km aanschuiven om de R0 op te rijden vanaf de E40 vanuit Leuven, het aantal mensen die de volledige rij voorbij rijden en dan verwachten er tussen te mogen, zich niets aantrekkend van de volle lijnen, ongelofelijk. Zelfs tot vlak voor de splitsing met de E411. En maar opstopping creëren voor het andere verkeer.
Dat vind ik ook altijd enorm ergerlijk. Ik ga zelfs zeker niet altijd helemaal achteraan aanschuiven, ik zoek meestal ergens in 't midden een deftig gat, maar die mensen die 'volgas' doorrijden tot bijna helemaal op het einde en dan verwachten dat ze er zomaar tussen kunnen/mogen... :sarcastic:

En het hatelijke is dat ze bijna altijd wel ergens een gat vinden. Daardoor ga je zelf veel dichter op je voorganger rijden, zodat er toch niet zo'n aso er tussen durft te komen.
Gedaan met relaxt rijden...

In Maasmechelen rondrijden, wat een jungle is dat daar.

Rijksweg, 70km u, mijn verkeerslicht is gewoon groen. Op de parkeerstrook in mijn richting staat een NL taxi, vlak voor ik erbij ben wil die zich voor mij in gooien. Ik rem af en wijk wat uit naar de voorsorteerstrook links, maar laat hem er niet tussen.
Vollebak aan het gesticuleren, de auto achter mij die coupeert hij wel om dan zowel ons rijvak en de voorsorteerstrook over te rijden en in de andere richting te vertrekken.

Paar 100m verder een dubbele rotonde, ik pak de binnenkant want ik moet helemaal rond, terug de richting waaruit ik kom (4e afslag)
Moment dat ik aan de 3e afslag kom en wil afslaan rijdt er daar ene op met een camionette op de buitenste band terwijl hij nie de 1e afslag (in zijn standpunt) dan afmoest waardoor hij me gewoon blokkeert. Oké ipv te remmen rij ik nog eens rond dan maar, blijft die ook teken doen naar mij alsof ik zot ben.

Wat achterlijk volk woont en rijdt daar rond

In Maasmechelen rondrijden, wat een jungle is dat daar.

Rijksweg, 70km u, mijn verkeerslicht is gewoon groen. Op de parkeerstrook in mijn richting staat een NL taxi, vlak voor ik erbij ben wil die zich voor mij in gooien. Ik rem af en wijk wat uit naar de voorsorteerstrook links, maar laat hem er niet tussen.
Vollebak aan het gesticuleren, de auto achter mij die coupeert hij wel om dan zowel ons rijvak en de voorsorteerstrook over te rijden en in de andere richting te vertrekken.

Paar 100m verder een dubbele rotonde, ik pak de binnenkant want ik moet helemaal rond, terug de richting waaruit ik kom (4e afslag)
Moment dat ik aan de 3e afslag kom en wil afslaan rijdt er daar ene op met een camionette op de buitenste band terwijl hij nie de 1e afslag (in zijn standpunt) dan afmoest waardoor hij me gewoon blokkeert. Oké ipv te remmen rij ik nog eens rond dan maar, blijft die ook teken doen naar mij alsof ik zot ben.

Wat achterlijk volk woont en rijdt daar rond
Effectief, ze geven ook vaak gas bij als je het binnenste baanvak pakt van de rotonde daar. Veel fragiele marginale ego's daar.

In Kortrijk bij de afrit van de E17 aan de grens met Zwevegem, zijn er zo afgelopen decennia mega veel ongelukken gebeurd.
Als je van Zwevegem richting Kortrijk rijdt, kom je eerst de E17 oprit tegen en dan de ring oprit.
En vaak is het zo wanneer ze de ring op wilden, men vaak pinkt voor dat ze de E17 oprit passeerden.
Waardoor degenen die de E17 afkwamen, er van uit gingen dat ze vrij konden oversteken omdat ze de E17 op wilden.
Maar dan blijken ze door te rijden naar de oprit van de ring.
Pas recent hebben ze daar nu een aparte rijstrook voor voorzien, zodat die verwarring er niet meer kan zijn. Absurd hoe lang dat heeft moeten duren.
Daar heb ik wel aan moeten wennen. Ik heb zo al een paar keer weer de e17 op gereden. Redelijk irritant.

Maar het is een verbetering, da's wel zeker. Dat punt was een vaste leverancier voor het autokerkhof.

Kom vandaag terug van de Champagnestreek. Rustig verkeer , passeer Reims en rij door tot in Hirson alwaar de Auchan de 1664 in reclame heeft staan.
Passeer de grens , lekker baantje tot de autostrade naar Namen en vandaar naar Luik.
90% zeker dat ik geflitst ben aan de wegwerkzaamheden voor Namen. Was me al een tijdje aan't opjagen aan een hele hoop Engelsen die blijkbaar andere verkeersinzichten en opvattingen hebben. Ben ik dus even 130 aan het doen om enkele van die klojo's achter me te laten. Is het plots 90 of 70 en passeer ik die superflitscamera die ik dus net te laat opmerk.
Waze gaf hem ook niet aan maar ja eigen schuld zeker maar toch ne zure.

Om dan Limburg binnen te rijden en op een muur van Hollandse sleurhutten , mobilhomes en auto's met 3 tot 4 fietsen achterop te stuiten.
Ech niet normaal hoeveel er vandaag op de weg zaten.

Zo relax rijden in Frankrijk en dan zo opgefokt worden in België.

Zag daarstraks eentje in de tegenovergestelde richting staan op een rondpunt aan de luchthaven in Zaventem. :wtf: Geen idee hoe of wat die man heeft gedaan, maar dat heb ik dus nog nooit gezien. Ik werk daar dus ik zie daar regelmatig chauffeurs gekken dingen doen omdat ze daar quasi nooit komen, maar dit tarde toch wel alle verbeelding.

Kom vandaag terug van de Champagnestreek. Rustig verkeer , passeer Reims en rij door tot in Hirson alwaar de Auchan de 1664 in reclame heeft staan.
Passeer de grens , lekker baantje tot de autostrade naar Namen en vandaar naar Luik.
90% zeker dat ik geflitst ben aan de wegwerkzaamheden voor Namen. Was me al een tijdje aan't opjagen aan een hele hoop Engelsen die blijkbaar andere verkeersinzichten en opvattingen hebben. Ben ik dus even 130 aan het doen om enkele van die klojo's achter me te laten. Is het plots 90 of 70 en passeer ik die superflitscamera die ik dus net te laat opmerk.
Waze gaf hem ook niet aan maar ja eigen schuld zeker maar toch ne zure.

Om dan Limburg binnen te rijden en op een muur van Hollandse sleurhutten , mobilhomes en auto's met 3 tot 4 fietsen achterop te stuiten.
Ech niet normaal hoeveel er vandaag op de weg zaten.

Zo relax rijden in Frankrijk en dan zo opgefokt worden in België.
Als het max. 70 was gaat ge pech hebben, das al zeker voorkomen en rijverbod bovenop de gepeperde boete.
Was het max. 90 zal het alleen een mooie duit kosten (130 teller zal na teller afwijking en correctie net over de 120 geven, dus pakweg 180€)...

Aan wegwerkzaamheden op autostrades ben ik altijd super voorzichtig, net omdat, vooral op zeer kalme momenten 's nachts wanneer er geen arbeiders zijn) het heel makkelijk is om in de "rijbewijs inleveren" rode zone te komen.

Als het max. 70 was gaat ge pech hebben, das al zeker voorkomen en rijverbod bovenop de gepeperde boete.
Was het max. 90 zal het alleen een mooie duit kosten (130 teller zal na teller afwijking en correctie net over de 120 geven, dus pakweg 180€)...

Aan wegwerkzaamheden op autostrades ben ik altijd super voorzichtig, net omdat, vooral op zeer kalme momenten 's nachts wanneer er geen arbeiders zijn) het heel makkelijk is om in de "rijbewijs inleveren" rode zone te komen.
Net even opgezocht, 130 na marge komt op 122.2 uit wat 195 minnelijke schikking is op een 90km/u baan.
Een heel stuk minder dan ik verwacht had, met dat de minimumboete al 63 euro is.
Ik had een veel zotter bedrag verwacht.

Gisteren op de parking van de supermarkt.
Hadden maar iets kleins nodig, dus de vrouw gaat snel binnen terwijl ik in de auto wacht.

Komt rechts-voor mij een auto ingereden die zich te ver naar voor zet (en dus half op het parkeervak naast mij staat).
Mevrouw(passagier) slaat haar deur open, klets tegen mijn spiegel.
Stapt uit en wil verder gaan alsof er niks gebeurd is.

Ik roep(mijn ramen stonden open) en stap uit.
Volgens mevrouw was er helemaal niets gebeurd ik was het mij aan het inbeelden.

Ok, mijn spiegel is vanzelf dicht geklapt.
Geen schade, buiten een minuscuul krasje, hier ga ik niet lastig over doen, maar excuseer U gewoon even he.

Nog bleef ze ontkennen.
Dus een heel welles-nietes spelletje wat uitdraaide in dat ik een racist was:rolleyes:

Chauffeur bleef heel de tijd in de auto zitten en negeerde het gebeuren.

Hadden maar iets kleins nodig, dus de vrouw gaat snel binnen terwijl ik in de auto wacht.

Komt rechts-voor mij een auto ingereden die zich te ver naar voor zet (en dus half op het parkeervak naast mij staat).

Geen schade, buiten een minuscuul krasje, hier ga ik niet lastig over doen, maar excuseer U gewoon even he.

Nog bleef ze ontkennen.
Dus een heel welles-nietes spelletje wat uitdraaide in dat ik een racist was:rolleyes:

OK. Geen probleem. We zullen de politie bellen om de vaststellijg te doen en dan kunt u aangeven dat er sprake is van racisme.

Ik zou dat volledig in het belachelijke trekken.

Dit weekend waren we met een paar een toertje aan het doen met de motor, die met het minste pk's reed vooraan.
Opeens zitten we daar achter een Ford galaxy of zo die wat aan het lanterfanten was. Die op kop wil die oversteken, maar dienen in die galaxy begint mee op te trekken. Aan 110 of zo zegt mijn maat dat het genoeg is en wil er weer achter kruipen. Die klootzak begint mee te remmen.

De achterste heeft dan maar eens zijn kot goed open getrokken en hem voor die auto gezet en die wat tegen gehouden zodat we er allemaal over konden

Nog bleef ze ontkennen.

Een spiegel is schijteduur dus ik zou daar echt wel een spel van maken. Liever geen kretsen en bulten op mijn auto dan wél een.

Dit weekend waren we met een paar een toertje aan het doen met de motor, die met het minste pk's reed vooraan.
Opeens zitten we daar achter een Ford galaxy of zo die wat aan het lanterfanten was. Die op kop wil die oversteken, maar dienen in die galaxy begint mee op te trekken. Aan 110 of zo zegt mijn maat dat het genoeg is en wil er weer achter kruipen. Die klootzak begint mee te remmen.

De achterste heeft dan maar eens zijn kot goed open getrokken en hem voor die auto gezet en die wat tegen gehouden zodat we er allemaal over konden
Ongelooflijk, ik snap dat absoluut niet. Dat is zó gevaarlijk en kleingeestig.

Andere ergernis en niet echt op de baan :

In Antwerpen hebben de onder de gedempte Zuiderdokken een nieuwe ondergrondse parking gezet. En ondanks dat die spiksplinter nieuw is en ondanks dat elke parking elk jaar duidelijk wat krapper wordt voor de steeds groeiende wagens hebben ze die parkeerplaatsen toch best nipt uitgetekend. Bovendien zijn ze een beetje apart aangeduid en de gemiddelde mens is blijkbaar een debiel dus er staat daar regelmatig iemand achterlijk geparkeerd. Ik heb er wel nog geen smerige Nederlander ostentatief zich zien parkeren over twee parkeerplaatsen, dat valt dan weer mee.

Maar gelukkig kan ik een stekker in de mijne steken dus ik kan op plaatsten staan waar ik meestal nog redelijk wat ruimte heb. Alsnog, ik zie al zo een of andere aap uit zijn auto stappen met zijn jas/vest los om vervolgens zijn rits tussen zijn reet en mijn auto te sandwichen om er dan eens een goede kras over te trekken.

Terug
Bovenaan