De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De omleiding in Merelbeke op de Hundelgemsesteenweg. Zo slecht aangeduid. Ik heb dan op Waze gereden. Van Kwenenbos naar Brakel gvd 3 kwartier gereden in plaats van een klein half uurtje. En dan zitten ze in de omleiding ineens ook een straat open te graven waardoor ik weer rond kon.

Grote ring rond Hasselt, 90km/u

Hoeveel er daar al links gaan rijden, maar dan aan 70km/u omdat ze 4 verkeerslichten verder een straat naar links moeten.
Ze hebben schrik om vlot te rijden, ze hebben schrik om in te voegen, zo'n mensen horen nietmeer op de openbare weg

Jij hebt duidelijk achter mijn vriendin gereden :rofl:

Deze ochtend weer ene met helm, handschoenen, zijspiegels, enz. op ne elektrische velo.

Ik moet rechtsaf, hij komt in tegenrichting en moet in dezelfde straat, linksaf dus. Ondanks mijn voorrang schiet die zich nog voor mij, aan een hoge snelheid. Ok, no worries, de man is gehaast.

Ik sla ook de straat in en dat blijkt een fietsstraat te zijn. Die man kijkt achterom en begint midden de baan te rijden. Ik snapte het wel, 't is een fietsstraat. Maar dan begint die tergend traag te fietsen.

Geen idee wat z'n probleem was of wat hij wou bewijzen, maar hij beseft niet hoeveel geluk hij had dat hij dat niet op een maandagochtend geprobeerd heeft.

Deze ochtend weer ene met helm, handschoenen, zijspiegels, enz. op ne elektrische velo.

Ik moet rechtsaf, hij komt in tegenrichting en moet in dezelfde straat, linksaf dus. Ondanks mijn voorrang schiet die zich nog voor mij, aan een hoge snelheid. Ok, no worries, de man is gehaast.

Ik sla ook de straat in en dat blijkt een fietsstraat te zijn. Die man kijkt achterom en begint midden de baan te rijden. Ik snapte het wel, 't is een fietsstraat. Maar dan begint die tergend traag te fietsen.

Geen idee wat z'n probleem was of wat hij wou bewijzen, maar hij beseft niet hoeveel geluk hij had dat hij dat niet op een maandagochtend geprobeerd heeft.
Gewoon stok in zijn voorwiel steken.

Voor zo een toestanden zou je dus een doos eieren naast u moeten hebben liggen. :unsure:

Daarstraks ook een goei. Een meneer komt van een of andere parking zomaar de baan op voor mijn neus, waardoor ik in de remmen moet. Zie ik dat meneer zijn hand omhoog steekt. Waarom steek je uw hand op onnozelen? Om u te excuseren? Blijf dan wachten. Om me te bedanken? Ja, want alsof ik zin heb in een accident met alle tralala errond.

Ah, zelfs als fietser erger ik mij aan dergelijke toestanden. Andere fietsers zijn op mijn woon-werk traject steevast het grootste risico én ergernis. Zwalpen met de gsm in de hand en jas wijdopen wapperend, zonder kijken vanuit een zijstraat het fietspad opknallen, zonder omkijken alles dichtgooien of naar links uitwijken om over te steken etc...

https://www.tvl.be/nieuws/verkeersagressie-riemst-man-rijdt-groep-jonge-wielrenners-klem-en-valt-begeleider-aan-139461

Dat verhaal hangt toch met haken in ogen in mekaar in mijn ogen.
Op facebook is men ook al een hele heksenjacht begonnen op die chauffeur blijkbaar..
Hij reed hen 100en meters klem - de schermutseling duurde meer dan 10 minuten.. Ze hebben de kleur van de auto, het merk, de uitvoering, kunnen de sticker beschrijven die erop hangt.. Maar de nummerplaats aah nee

De ploegleider kreeg enkele rake klappen en bleef met kneuzingen achter terwijl ze naar eigen zeggen gewoon de verkeersregels volgden
In het gesprek "Ze reden op de openbare weg omdat ze het fietspad te smal vonden"
Vanaf 15 mag dit maar totaal onduidelijk met hoeveel ze op pad waren

De ploeg krijgt steeds meer te maken met verkeersagressie
Uiteraard is fysieke aggressie volledig uit den boze en ik denk dat iedereen dit wel volledig afkeurt, maar als ge ziet hoe veel van die groepen zich over de weg begeven.

Ik ben er zeker van dat die wielrenners zelf heel braaf waren en niet walgelijkmakend degoutant deden door hautain te roepen en wat gebaren te maken, heel zeker!!!

Hoe zit dat met die vervelende speedpedelecers die mij net voor een rondpunt langs rechts willen voorbijsteken (dus letterlijk tegen dat we op het rond punt rijden hangen ze rechtsachter langs mij tussen auto en borduur.)

Dat is enorm vervelend en gevaarlijk want ik moet die heel de tijd in de mot houden. Moeten die niet gewoon achter mij blijven en mee aanschuiven met de rest totdat we voorbij het rondpunt zijn? En als ze dan nog willen voorbijsteken dit langs de juiste kant doen?

Hoe zit dat met die vervelende speedpedelecers die mij net voor een rondpunt langs rechts willen voorbijsteken (dus letterlijk tegen dat we op het rond punt rijden hangen ze rechtsachter langs mij tussen auto en borduur.)

Dat is enorm vervelend en gevaarlijk want ik moet die heel de tijd in de mot houden. Moeten die niet gewoon achter mij blijven en mee aanschuiven met de rest totdat we voorbij het rondpunt zijn? En als ze dan nog willen voorbijsteken dit langs de juiste kant doen?
Als je stil staat mag hij je voorbij rijden langs rechts, anders enkel langs links.

https://www.tvl.be/nieuws/verkeersagressie-riemst-man-rijdt-groep-jonge-wielrenners-klem-en-valt-begeleider-aan-139461

Dat verhaal hangt toch met haken in ogen in mekaar in mijn ogen.
Op facebook is men ook al een hele heksenjacht begonnen op die chauffeur blijkbaar..
Hij reed hen 100en meters klem - de schermutseling duurde meer dan 10 minuten.. Ze hebben de kleur van de auto, het merk, de uitvoering, kunnen de sticker beschrijven die erop hangt.. Maar de nummerplaats aah nee

In het gesprek "Ze reden op de openbare weg omdat ze het fietspad te smal vonden"
Vanaf 15 mag dit maar totaal onduidelijk met hoeveel ze op pad waren

Uiteraard is fysieke aggressie volledig uit den boze en ik denk dat iedereen dit wel volledig afkeurt, maar als ge ziet hoe veel van die groepen zich over de weg begeven.
Volgens dit artikel 'mochten ze daar rijden'. Ik heb de indruk dat de begeleider de regels wel kent.

Volgens dit artikel 'mochten ze daar rijden'. Ik heb de indruk dat de begeleider de regels wel kent.
Uiteraard

Ik ken de regel ook, als ze met meer dan 15 zijn mogen ze met 2 langs mekaar op de weg rijden.

Al staat er niet in dat ze met 15 waren, maar wel dat ze op de weg reden omdat ze het fietspad te smal vonden

Toch mag een professionele ploeg van meer dan 15 renners op de weg rijden, zegt ploegleider Bart Geurts. "Autobestuurders moeten weten wat onze rechten zijn als competitierenners. We mochten daar als groep op de weg rijden."
En het maakt geen hol uit of ze nu competitierenners zijn of niet, een klasje met meer dan 15 mag dat eveneens en een groep wielertoeristen ook

De meestal jonge fietsers die de weg op gaan met oortjes in en gsm in de hand. Die zwalpen dan ook steevast als ze rijden.
Hoeveel keer heb ik dat rotding uit hun pollen willen slaan als ik er langs rijd.
Die schrikken zich dan ook een accident als ik er aan 40 langs ga, de klaxon op mijn fiets is anders luid genoeg.

De meestal jonge fietsers die de weg op gaan met oortjes in en gsm in de hand. Die zwalpen dan ook steevast als ze rijden.
Hoeveel keer heb ik dat rotding uit hun pollen willen slaan als ik er langs rijd.
Die schrikken zich dan ook een accident als ik er aan 40 langs ga, de klaxon op mijn fiets is anders luid genoeg.
Misschien ook eens zwalpen en zo per ongelijk tegen hun fiets.

Voor zo een toestanden zou je dus een doos eieren naast u moeten hebben liggen. :unsure:

Daarstraks ook een goei. Een meneer komt van een of andere parking zomaar de baan op voor mijn neus, waardoor ik in de remmen moet. Zie ik dat meneer zijn hand omhoog steekt. Waarom steek je uw hand op onnozelen? Om u te excuseren? Blijf dan wachten. Om me te bedanken? Ja, want alsof ik zin heb in een accident met alle tralala errond.

Mensen maken soms nu eenmaal fouten in het verkeer he, toch niets mis mee als ze die fout gewoon durven erkennen door even hun hand op te steken als sorry-gebaar?

Ja maar, dan ga ik ook tegen de vlakte :(
Niet als je je voeten juist zet :p. Maar ik begrijp het wel. Het is vrij irritant. Als ik genoeg tijd en geld had, zou ik ook altijd tegen de eerste beste botsen die me irriteert door fout rijgedrag. Helaas hebben we niet allemaal de tijd, noch het geld om nieuwe fietsen te bekostigen.

Hier stond toch laatst zo'n filmpje van een kerel op een fiets in London die naar iedereen die hem irriteerde zo van die schreeuwgeluiden deed? Lijkt me ook wel funny.

Irritatie van mijn kant dan. Mensen die zomaar beginnen over te steken zonder te kijken. Al meermaals in de remmen gevlogen op de fiets.

Wa is da me mensen die zomaar de straat op komen wandelen om in hun auto te stappen, zonder te kijken of er geen verkeer afkomt?
Op weg naar huis daarnet 2 zo'n pipo's... En natuurlijk net in de straten waar ge weinig uitwijkruimte hebt als 't druk is.

Voor de rest nog ne kerel op zijne velo die blijkbaar nie door heeft da de Beukenhofstraat in Vichte al zeker 6 maanden geen fietsstraat meer is.
Eerst stond hij hier in 't midden van 't rijvak om rechtdoor te gaan. (Is zijn goed recht!) Om dan stoïcijns in 't midden te blijven rijden terwijl hij 't kruispunt oversteekt, zoda der zeker niemand hem kan inhalen in dienen tijd.
En maar teken doen da ik achter zijne velo moest blijven rijden...

Terug
Bovenaan