De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik zal het je even uitleggen (ik heb dit al eens gedaan maar je zal die post toen niet gelezen hebben)

Ik ben 1x dronken naar huis gereden toen ik een idiote snotaap was van +-18 jaar (schiet me niet dood als ik toen 19 jaar was of zo, in ieder geval was het op de unif) Ik had 4 biertjes op. Genoeg om niet meer in staat te zijn met de wagen te rijden maar onvoldoende om niet door te hebben, wat ik aan het doen was. Het issue was dat ik dus opmerkte dat ik in feite een het zwalpen was over de rijbaan. Ik was echt een gevaar over de weg en ik ben toen letterlijk badend in het angstzweet naar huis gereden. Toen ik thuis kwam dacht ik: Waar was ik mee bezig? Dit doe ik nooit meer.

Sindsdien heb ik mijn lesje geleerd en ik kan nu zeggen dat ik al 29 jaar lang nooit nog dronken achter het stuur heb gezeten. Je kan mij die ene dag verwijten, maar ja, die dag uitwissen kan ik nooit meer, ook al zou ik dat willen. Vandaar dat ik soms misschien wat voorzichtig ben ik het uitdrukken van mijzelf als ik lees over 'drank en rijden'. Wie ben ik om dan met een vingertje naar iemand te wijzen, als ik ooit dit zelf ook gedaan heb?

Met die laatste zin ben ik het niet 100%, maar 200% mee eens. Drinken en rijden --> Voor diegenen die het ooit al gedaan hebben. Mijn antwoord: "STOP ERMEE". Het is het risico niet waard, trust me. Je denkt misschien dat het nog wel gaat, maar dat is in feite gewoon onzin.
Respect! Ik zie/hoor veel mensen verwijtend doen naar anderen die fouten maken (zowel in het verkeer als daarbuiten), alsof ze zelf blijkbaar nooit fouten maken. Ik heb vroeger ook enkele keren met iets te veel op achter het stuur gezeten en ik denk velen hier onder ons (al zullen velen dat waarschijnlijk niet toegeven). We zijn allemaal jong geweest. Wil dat zeggen dat ik dat goedpraat? Nee, maar we moeten ook niet heiliger zijn dan de paus. Iedereen maakt fouten en meestal zal dat goed aflopen, soms spijtig genoeg niet. Maar zijn die waarbij het verkeerd afloopt daarom slechter dan de rest? Ik vind van niet. Al zijn er natuurlijk verzwarende omstandigheden zoals bij dronken rijden ook nog eens extreem snel te gaan rijden en overal door rood te rijden.

Daarnaast vind ik niet dat het aan mij is om iemand te gaan zeggen wat hij/zij wel of niet kan doen (in dwingende vorm). Zelf vind ik het ook not done als iemand mij gaat zeggen wat ik wel of niet moet doen. Raad geven daarentegen is iets anders. In het voorbeeld van @Topgear zou ik dan gewoon tegen die kennis/vriend/collega zeggen dat het beter is dat hij zich laat rijden of dat ik hem/haar desnoods naar huis zal brengen, maar als hij/zij toch liever zelf rijdt ga ik echt niet zeggen dat dat niet mag. We zijn allemaal volwassen mensen en kunnen allemaal zelf onze keuzes maken.

Hij was onder invloed van alcohol en zijn rijbewijs is alvast voor 15 dagen ingetrokken.

Over 15 dagen weer dolle pret :unsure: .

Ja die 15 dagen is gewoon standaard procedure, die gast krijgt ongetwijfeld levenslang rijverbod en een tijdje gevangenis/enkelband.

Het feit dat hij een leven genomen heeft + strafblad draagt hij voor de rest van zijn leven.

Ik zal het je even uitleggen (ik heb dit al eens gedaan maar je zal die post toen niet gelezen hebben)

Ik ben 1x dronken naar huis gereden toen ik een idiote snotaap was van +-18 jaar (schiet me niet dood als ik toen 19 jaar was of zo, in ieder geval was het op de unif) Ik had 4 biertjes op. Genoeg om niet meer in staat te zijn met de wagen te rijden maar onvoldoende om niet door te hebben, wat ik aan het doen was. Het issue was dat ik dus opmerkte dat ik in feite een het zwalpen was over de rijbaan. Ik was echt een gevaar over de weg en ik ben toen letterlijk badend in het angstzweet naar huis gereden. Toen ik thuis kwam dacht ik: Waar was ik mee bezig? Dit doe ik nooit meer.

Sindsdien heb ik mijn lesje geleerd en ik kan nu zeggen dat ik al 29 jaar lang nooit nog dronken achter het stuur heb gezeten. Je kan mij die ene dag verwijten, maar ja, die dag uitwissen kan ik nooit meer, ook al zou ik dat willen. Vandaar dat ik soms misschien wat voorzichtig ben ik het uitdrukken van mijzelf als ik lees over 'drank en rijden'. Wie ben ik om dan met een vingertje naar iemand te wijzen, als ik ooit dit zelf ook gedaan heb?

Met die laatste zin ben ik het niet 100%, maar 200% mee eens. Drinken en rijden --> Voor diegenen die het ooit al (meermaals) gedaan hebben. Mijn antwoord: "STOP ERMEE". Het is het risico niet waard, trust me. Je denkt misschien dat het nog wel gaat, maar dat is in feite gewoon onzin.
Ik begrijp uw post en ga er volledig meer akkoord.

Maar 4 pinten en niemeer in staat te rijden en zwalpen over de weg ?
Hadden ze iets in uwe drank gedaan of nie gewoon van te drinken ? :unsure:

In het voorbeeld van @Topgear zou ik dan gewoon tegen die kennis/vriend/collega zeggen dat het beter is dat hij zich laat rijden of dat ik hem/haar desnoods naar huis zal brengen, maar als hij/zij toch liever zelf rijdt ga ik echt niet zeggen dat dat niet mag. We zijn allemaal volwassen mensen en kunnen allemaal zelf onze keuzes maken.
Ik krijg het niet over mijn hart als ik de volgende dag in de krant zou lezen dat nét die wagen iemand dood heeft gereden. Een wagen die ik uit het verkeer had kunnen houden.
Ik ben in weinig dingen echt principieel, maar dit is er één van. Ik kan dan ook zeggen dat ik nog nooit dronken achter het stuur heb plaatsgenomen. Niet toen ik 18 was en ook niet nu +10j later. Max. 2 pintjes en dan nog verspreid over de avond en met eten. Daarna schakel ik meteen over op frisdrank. Geen uitzonderingen. Het is het allemaal niet waard.

En uiteraard maak ik ook fouten, net zoals iedereen, maar niet met drinken en rijden.

Laatst bewerkt:
Ja die 15 dagen is gewoon standaard procedure, die gast krijgt ongetwijfeld levenslang rijverbod en een tijdje gevangenis/enkelband.

Het feit dat hij een leven genomen heeft + strafblad draagt hij voor de rest van zijn leven.
Geloof je dat zelf? Mss enkele jaren rijverbod (waarvan nog een deel voorwaardelijk) als het de eerste keer is dat hij voor zoiets moet voorkomen.
Zelfs na vluchtmisdrijf bij dergelijke ongevallen wordt er zelden tot nooit een levenslang rijverbod uitgesproken.

Oostblok nummerplaten op een VW Passat. 9 op 10 kans dat er een gigantische zwarte rookwolk achter hangt.
In de Oost-Europese landen waar die auto's ingeschreven zijn gebruiken ze de auto nog niet als melkkoe onder het mom van milieu terwijl de schepen, fabrieken, vliegtuigen, ... eens zo vervuilend zijn. Heb ook lang rond gereden met een oude VW diesel, super moteurkes! :love2: Ik begrijp niet goed hoe dat een ergernis kan zijn.

Geloof je dat zelf? Mss enkele jaren rijverbod (waarvan nog een deel voorwaardelijk) als het de eerste keer is dat hij voor zoiets moet voorkomen.
Zelfs na vluchtmisdrijf bij dergelijke ongevallen wordt er zelden tot nooit een levenslang rijverbod uitgesproken.

Ik hoop er alleszins op maar helaas zul je wellicht gelijk hebben en komt ie er veel te goed van af.

Als em niks herinnert van dat ongeval wegens te dronken ofzo gaat ie er waarschijnlijk zelfs niet mee in zitten.

In de Oost-Europese landen waar die auto's ingeschreven zijn gebruiken ze de auto nog niet als melkkoe onder het mom van milieu terwijl de schepen, fabrieken, vliegtuigen, ... eens zo vervuilend zijn. Heb ook lang rond gereden met een oude VW diesel, super moteurkes! :love2: Ik begrijp niet goed hoe dat een ergernis kan zijn.
Die roetwolk ruik je gewoon keihard, hoe kan je je daar niet aan ergeren?

Die roetwolk ruik je gewoon keihard, hoe kan je je daar niet aan ergeren?
Dan kan je je aan alles gaan ergeren he. Een beetje verdraagzaamheid mag toch wel vind ik. Da's net zoals sigarettengeur, daar ga ik ook niet op liggen zagen hoor, ook al rook ik zelf niet. Zet je luchtrecirculatie op als je echt niet tegen die geur kan, problem solved.

Dan kan je je aan alles gaan ergeren he. Een beetje verdraagzaamheid mag toch wel vind ik. Da's net zoals sigarettengeur, daar ga ik ook niet op liggen zagen hoor, ook al rook ik zelf niet. Zet je luchtrecirculatie op als je echt niet tegen die geur kan, problem solved.
Blijkbaar heb jij er niet veel last van, maar dat is echt serieus een kwalijke geur als er een roetwolk op je afkomt.
En tegen dat je het ruikt is het te laat om de luchtrecirculatie op te zetten.

En ja sigarettengeur is ook gewoonweg asociaal en irritant.
Zeker nu we steeds minder roken en meer en meer gewend geraken aan deftige lucht. Dan valt het zo veel harder op als je met stank afkomt.

Blijkbaar heb jij er niet veel last van, maar dat is echt serieus een kwalijke geur als er een roetwolk op je afkomt.
En tegen dat je het ruikt is het te laat om de luchtrecirculatie op te zetten.

En ja sigarettengeur is ook gewoonweg asociaal en irritant.
Zeker nu we steeds minder roken en meer en meer gewend geraken aan deftige lucht. Dan valt het zo veel harder op als je met stank afkomt.
Dat is echt typisch de verzuurde Belgische mentaliteit (en dus ook asociaal) imo. Wat moeten mensen hier toch ongelukkig zijn met die sigarettengeur aan de deur van cafés en de roetwolken die sommige diesels uitstoten. Ben echt blij dat ik me niet druk maak om zo'n onbenulligheden. :p

Dat is echt typisch de verzuurde Belgische mentaliteit (en dus ook asociaal) imo. Wat moeten mensen hier toch ongelukkig zijn met die sigarettengeur aan de deur van cafés en de roetwolken die sommige diesels uitstoten. Ben echt blij dat ik me niet druk maak om zo'n onbenulligheden. :p
Wat jij onbenulligheden vindt, is dat voor een ander niet. Ik vind dat ook respectloos voor de medemens, die sigarettengeur.
De roetwolken vind ik ook getuigen van een je m’en foutisme. Terechte zaken om je in te ergeren vind ik.

Daarnet nog voor mij een ergernis, misschien was ik zelf in de fout, maar vond het toch een rare boel, voor een stopteken, ik wacht tot ik de 2 vaks baan op kan, ik laat nen hoop mensen passeren, ik zie dat mijn vak waar ik op wil rijden (het eerste vak) vrij is, en beslis dan te gaan, bij het invoegen komt er een camionnette van het 2de vak naar mij met zijne pinker op naar rechts, en maar claxxoneren... Ik dacht ik was in fout, want hij wou op het eerste vak geraken om dan dan rechts te willen gaan 50 meter verder waar je aan een rood licht rechts kan (zonder lichten)

Maar dan keek ik verder en die 50 meter verder gaat hij gewoon terug op het 2de rijvak, links dus staan om daar voor het rode licht te gaan staan... Zit diene dan express mij op te jagen vroeg ik mij dan af? Eerst mij komen bijna aanrijden, want hij was aan t pushen met zijne pinker op, en dan doodleuk terug links gaan rijden :unsure:

Daarnet nog voor mij een ergernis, misschien was ik zelf in de fout, maar vond het toch een rare boel, voor een stopteken, ik wacht tot ik de 2 vaks baan op kan, ik laat nen hoop mensen passeren, ik zie dat mijn vak waar ik op wil rijden (het eerste vak) vrij is, en beslis dan te gaan, bij het invoegen komt er een camionnette van het 2de vak naar mij met zijne pinker op naar rechts, en maar claxxoneren... Ik dacht ik was in fout, want hij wou op het eerste vak geraken om dan dan rechts te willen gaan 50 meter verder waar je aan een rood licht rechts kan (zonder lichten)

Maar dan keek ik verder en die 50 meter verder gaat hij gewoon terug op het 2de rijvak, links dus staan om daar voor het rode licht te gaan staan... Zit diene dan express mij op te jagen vroeg ik mij dan af? Eerst mij komen bijna aanrijden, want hij was aan t pushen met zijne pinker op, en dan doodleuk terug links gaan rijden :unsure:
In principe zou je fout zijn bij een ongeval, want hij rijdt nog steeds op de hoofdweg en jij komt er op.

Los van dat, is dat gewoon ofwel enorm eikelgedrag van die kerel, ofwel nul komma nul inzicht. De expressweg van Ieper heb je dat ook vaak. In plaats van links te blijven of even op te schuiven, laten ze daar zelfs bij rustig verkeer diegene uit de zijstraat wat wortel schieten.

In principe zou je fout zijn bij een ongeval, want hij rijdt nog steeds op de hoofdweg en jij komt er op.

Los van dat, is dat gewoon ofwel enorm eikelgedrag van die kerel, ofwel nul komma nul inzicht. De expressweg van Ieper heb je dat ook vaak. In plaats van links te blijven of even op te schuiven, laten ze daar zelfs bij rustig verkeer diegene uit de zijstraat wat wortel schieten.
Ja daarmee was ik wel lichtjes verschoten, want ik zou idd in fout zijn geweest, maar hij kwam redelijk agressief af, mij bijna willen klem rijden en dan gewoon terug op het linkse vak staan rijden

Dezen ochtend een vrouw die uit haar VW Transporter wou stappen net wanneer ik daar ging passeren.
Ze sméét echter haar deur wagenwijd open, om dan uit te stappen zonder achter zich te kijken, en me ne schwung (180° draai) zich naar buiten werkte waardoor ze zelfs nog náást haar deur terecht kwam vooraleer ze door had da ik haar bijna ging omver rijden...
Nog nooit een Aziatische zo'n ogen zien trekken, waarna ze haar deur toedeed en weg wandelde met haar hand op haar hart.

Dezen avond een oude vrouw in ne Porsche Macan die van deze kledingszaak de rijbaan op wou rijden, richting Vichte.
(Vichte ligt achter het camerastandpunt.)
Alleen kwam er zowat een continue stroom van auto's van de andere kant. (Dus ook richting Vichte.)
Hierbij vond ze het briljant om dan maar te wachten OP de rijbaan, met haar achterste wielen tegen de stoeprand.
Ik kon dus niks anders dan remmen en wachten tot er zeker 8 auto's gepassseerd waren... Dat terwijl ze nul pogingen deed om efkes achteruit te rijden en de rijbaan vrij te maken. Toen ze eindelijk kon vertrekken, stak ze nog gelijk een geit haar hand omhoog als "bedankske"...
Terwijl mijn gezicht deed vermoeden dat ik haar uit haar wagen kon sleuren om een scene uit American History X na te spelen waarbij een stoeprand van toepassing is...

2 dagen kasteelbrakel gedaan via de walen via verschillende wegen (hamme-mille of via hannut E411 of helecine). Daar wordt toch echt gatachterlijk agressief gereden. Dat krijg ik niet opgesomd. Topper is de N25 2 vaksbaan waar ze ene kant tracteurs toelaten en andere kant 120 mag rijden. Waar velen dan makkelijk 150km/u halen op het linker vak. Met uiteraard werken en filegolven.

De reactietijd van bestuurders aan een rood licht.

Ik zou 20 wagens verder in he rijtje nog eerder het kruispunt over zijn dan de eerste 3...

Terug
Bovenaan