De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

“Maar de politie weigerde. Wij zouden zelf moeten opdraaien voor de takelkosten. Eerlijk gezegd, wij begrijpen er ook niks van”

Dat kan perfekt. Als de werken NIET vermeldt staan op de website van de gemeente, dan mag je die wagen niet zomaar laten wegslepen (op kosten van de eigenaar, wegslepen mag altijd).
Het kan ook zijn dat die wagen van iemand is, die reeds 2 maand op vakantie is. Als er nog geen besluit was over de werken (op de website van de gemeente), toen die wagen daar al geparkeerd stond, ook dan mag je die wagen niet zomaar wegslepen. (Of dan kan de eigenaar tenminste de kosten terugeisen/terugvorderen)

Ja je kan ook lang op voorhand, een briefje in de brievenbussen steken van de bewoners MAAR misschien is die geparkeerde wagen van een NIET bewoner, dan zal die mens NOOIT een brief krijgen hé.

En wat als de gemeente de werken nooit gepubliceerd heeft? Dan mag je alleen de wagens wegslepen -op kosten van de eigenaars- die er al stonden VOOR de werken van start gingen. --> Correctie foutje. Ze mogen dan alleen de wagens wegslepen die er nog niet stonden nadat de borden geplaatst zijn :)

En zo zijn er nog uitzonderingsgevallen.

Als aannemer moet je echt hiermee opletten en zien dat iedereen die geparkeerd is, TIJDIG verwittigd is. Als je in die procedure iets fout hebt gedaan, dan kan je weldegelijk problemen hebben hiermee.

Laatst bewerkt:
Wtf, dus ze offeren daar parkeerplaatsen op voor een fietspad dat een paar meter verder gewoon ophoud omdat er blijkbaar geen plaats is om daar verder een fietspad aan te leggen.

Ik had nog niet door dat het hier in Aalst was. Snap inderdaad totaal het nut niet, is het daar super veilig nee, maar dat geldt voor die hele baan. Daar zijn ze dus al jaren in horten en stoten aant werken en het slaat echt nergens op. Zouden het beter eens meteen goed aanpakken en volledig hernieuw doen. Maar asfalt erop gekletst is nog ni zolang geleden.

Even aanvullen want deed mij nadenken en blijkbaar opent vandaag/morgen de nieuwe parking aan het station met 900 plaatsen. Alle gratis parkeerplekken in de directe omgeving zijn ze gewoon 1 voor 1 aan het verwijderen en heraanleggen om iedereen naar de betalende parking te pushen...

“Maar de politie weigerde. Wij zouden zelf moeten opdraaien voor de takelkosten. Eerlijk gezegd, wij begrijpen er ook niks van”

Dat kan perfekt. Als de werken NIET vermeldt staan op de website van de gemeente, dan mag je die wagen niet zomaar laten wegslepen (op kosten van de eigenaar, wegslepen mag altijd).
Het kan ook zijn dat die wagen van iemand is, die reeds 2 maand op vakantie is. Als er nog geen besluit was over de werken (op de website van de gemeente), toen die wagen daar al geparkeerd stond, ook dan mag je die wagen niet zomaar wegslepen. (Of dan kan de eigenaar tenminste de kosten terugeisen/terugvorderen)

Ja je kan ook lang op voorhand, een briefje in de brievenbussen steken van de bewoners MAAR misschien is die geparkeerde wagen van een NIET bewoner, dan zal die mens NOOIT een brief krijgen hé.

En wat als de gemeente de werken nooit gepubliceerd heeft? Dan mag je alleen de wagens wegslepen -op kosten van de eigenaars- die er al stonden VOOR de werken van start gingen.

En zo zijn er nog uitzonderingsgevallen.

Als aannemer moet je echt hiermee opletten en zien dat iedereen die geparkeerd is, TIJDIG verwittigd is. Als je in die procedure iets fout hebt gedaan, dan kan je weldegelijk problemen hebben hiermee.
Wij hebben dat eens voorgehad met een verhuis. Borden gezet enal, maar toch stond er nog een kleine aftandse polo in de weg. Politie gebeld, bleek dat die mens op reis was en we konden dus niets doen. Uiteindelijk de verhuislift er naast gemanouvreerd en liggen uitladen boven de motorkap van dat autootje.

Als ik ene zie afkomen met een helm en fluo hesje aan is het 9/10 ne pipo met zo'n pedelec die maar half kan fietsen en zich toch aan 35 km/u tussen het verkeer schiet.

Zo was ik onlangs aan het oversteken. Komt er zo ene uit den bocht gevlogen en verschiet zich een bult. Ik was al halverwege het zebrapad en die had mij totaal niet gezien. Dat zebrapad lag op enkele meters van die bocht, dus die kon mij ook onmogelijk zien. Door zijn snelheid plots alles moeten dichtgooien, ferm verschieten en dan nog van zijn kloten beginnen maken tegen mij.

Die had zelfs zo'n leren handschoentjes enal aan.

Als ik ene zie afkomen met een helm en fluo hesje aan is het 9/10 ne pipo met zo'n pedelec die maar half kan fietsen en zich toch aan 35 km/u tussen het verkeer schiet.

Zo was ik onlangs aan het oversteken. Komt er zo ene uit den bocht gevlogen en verschiet zich een bult. Ik was al halverwege het zebrapad en die had mij totaal niet gezien. Dat zebrapad lag op enkele meters van die bocht, dus die kon mij ook onmogelijk zien. Door zijn snelheid plots alles moeten dichtgooien, ferm verschieten en dan nog van zijn kloten beginnen maken tegen mij.

Die had zelfs zo'n leren handschoentjes enal aan.
Tis meestal ook dat type fietsers die van hun kloten maken tegen de auto's als ze niet stoppen wanneer ze over een zebrapad willen fietsen of recht door haaientanden trappelen

Wij hebben dat eens voorgehad met een verhuis. Borden gezet enal, maar toch stond er nog een kleine aftandse polo in de weg. Politie gebeld, bleek dat die mens op reis was en we konden dus niets doen. Uiteindelijk de verhuislift er naast gemanouvreerd en liggen uitladen boven de motorkap van dat autootje.
Je kan altijd een takeldienst opbellen. 'Sommige' takeldiensten zullen de job gewoon aannemen en gaan dan die wagen dan wegslepen. (Lees sommige, véél takeldiensten gaan dit weigeren). Lees: Een paar meter verderop slepen zodat jij kan verhuizen.

Of als ze weigeren, kan je gewoon een takelwagen zelf huren en die wagen gewoon zelf wegslepen (op eigen risico).

Alle kosten (alsook eventuele schade aan die wagen wegens het takelen) zijn dan wel allemaal voor jou rekening hé.
Worst case stapt die mens zelfs naar de rechtbank om extra kosten terug te vorderen van jou wegens onrechtmatig wegslepen van de wagen. Dus of dit het risico dan waard is, is iets anders ..

Laatst bewerkt:
Van de week 3 jonge gastjes op straat aan't fietsen naast elkaar terwijl er een perfect onderhouden fietspad ligt.

Aangezien ik niet voorbij kon steken (straat waar in de andere rijrichting auto's langs de weg mogen parkeren) claxonneerde ik zachtjes, gebeurde niks...opnieuw claxon, iets langer deze keer en plots draait de middelste zich naar achter en rochelde richting mijne auto en stak zijn middelvinger omhoog.

Volgende straat moesten ze naar links dus heb ze aan het kruispunt toch maar even de weg afgesneden en voorbijgestoken en net niet geraakt.

Is deze wegpiraat hier nog niet gepost ?
Dashcam filmt levensgevaarlijke capriolen van wielertoerist in Hoeselt

Eergisteren toen ik naar de winkel ging ook nog zo'n typische gezien.
Aan de andere kant wou een auto achterwaarts van zijn inrit rijden. Komt ook een fietser aan maar omwille van de haag kon die chauffeur hem echt niet zien.

Je ziet aan alles dat die fietser eigenlijk wel de situatie inschat. Stopt met trappen, zet zich rechter op de fiets.
Om dan toch rakelings achter de auto door te rijden en zich om te draaien en van zijn tak te maken

Stop dan ffkes 2 seconden hé ook al hebt ge voorrang

Je kan altijd een takeldienst opbellen. 'Sommige' takeldiensten zullen de job gewoon aannemen en gaan dan die wagen dan wegslepen. (Lees sommige, véél takeldiensten gaan dit weigeren). Lees: Een paar meter verderop slepen zodat jij kan verhuizen.

Of als ze weigeren, kan je gewoon een takelwagen zelf huren en die wagen gewoon zelf wegslepen (op eigen risico).

Alle kosten (alsook eventuele schade aan die wagen wegens het takelen) zijn dan wel allemaal voor jou rekening hé.
Worst case stapt die mens zelfs naar de rechtbank om extra kosten terug te vorderen van jou wegens onrechtmatig wegslepen van de wagen. Dus of dit het risico dan waard is, is iets anders ..
We hebben nog serieus zitten overwegen om die met wat volk met de hand te verplaatsen, maar het ging net...

Grote ergernis: niet electrische wagens die aan een laadpaal parkeren terwijl er nota bene pakweg tien meter verder een lege parkeerplek is. Heb daar 's iemand op aangesproken en die antwoordde dat ze dan tien meter verder moest stappen (en de persoon was, zichtbaar, niet slecht ter been of zo...). Nee serieus, daar staat een laadpaal zo'n groen vak en een bord... en toch.

Van de week 3 jonge gastjes op straat aan't fietsen naast elkaar terwijl er een perfect onderhouden fietspad ligt.

Aangezien ik niet voorbij kon steken (straat waar in de andere rijrichting auto's langs de weg mogen parkeren) claxonneerde ik zachtjes, gebeurde niks...opnieuw claxon, iets langer deze keer en plots draait de middelste zich naar achter en rochelde richting mijne auto en stak zijn middelvinger omhoog.

Volgende straat moesten ze naar links dus heb ze aan het kruispunt toch maar even de weg afgesneden en voorbijgestoken en net niet geraakt.
Gisteren ook zoiets meegemaakt, twee dames die heel de strook in beslag namen terwijl er naast gewoon een fietspad ligt. Kon er nu wel voorbijrijden, maar kon het toch niet laten om te claxonneren. Kreeg vervolgens ook een middelvinger.

Gisteren ook zoiets meegemaakt, twee dames die heel de strook in beslag namen terwijl er naast gewoon een fietspad ligt. Kon er nu wel voorbijrijden, maar kon het toch niet laten om te claxonneren. Kreeg vervolgens ook een middelvinger.
en iedereen weet dat ge meer ne pinkman zijt :unsure:

En vandaag weer mijn nummer 3 ergernis in het verkeer, na middenvakrijders en wielerterroristen... Gatplakkers.

Kijk, als gij in mijn gat gaat hangen, dan ga ik trager rijden. Neen, niet om u te kloten. Ik ben al eens langs achter aangereden, ik zou dat geen tweede keer willen meemaken. Houd gewoon een beetje afstand en dan kunnen we beide vlot door dit smal binnenbaantje geraken.

Maar neen, gij vind het dan weer nodig om zo dicht op mijn bumper te gaan kleven dat quantum tunneling mogelijk wordt. Uw Fahren en uwe claxon wilt ge dan ook direct grondig testen.

Zodra er nog maar een klein beetje ruimte is knalt ge mijne spiegel er bekan af in het inhalen, om dan voor mij te rijden en bruusk te remmen. Wat een fragiel ego'ken hebt gij..

En vandaag weer mijn nummer 3 ergernis in het verkeer, na middenvakrijders en wielerterroristen... Gatplakkers.

Kijk, als gij in mijn gat gaat hangen, dan ga ik trager rijden. Neen, niet om u te kloten.
...
Make that the cat wise. :thinking:

En hoeveel trager rijd ge dan ongeveer? 10km/h trager dan de snelheidslimiet?
Ik kan u enkel vanuit eigen ervaring vertellen dat zoiets een compleet averechts effect kan hebben op de persoon achter u.
Kom de verkeerde tegen en de frustratie kan daardoor escaleren tot echte kwaadheid en zelfs geweld.

Situatie:
Mijn broer dacht vroeger (en spijtig genoeg nog altijd) zoals gij: bij fouten van anderen direct een tegenreactie tonen.
Dat kan gaan van vertragen bij gatplakken tot middelvingers bovenhalen en excessief claxonneren.
Meermaals heb ik al meegemaakt dat hij zelfs als passagier zichzelf niet kan beheersen, waardoor ik als bestuurder alleen maar in de problemen kom.

Ongeveer een jaar geleden had ik ook ne gatplakker achter mij op den E34, terwijl ik camions aan 't inhalen was tegen 130km/h.
Mijn broer heeft toen letterlijk mijn been van mijn gaspedaal getrokken zodat ik vertraagde. Nadat ik terug naar rechts ging en die gast op gelijke hoogte kwam, zat hij richting ons te roepen en te wijzen. Reactie van mijn broer: middelvinger.
Toen was diene gatplakker ontploft in zijne kop en begon mij tot op de pechstrook en bijna tegen de middenberm te duwen, brake checks te doen en teken te doen dat hij ons wel eens op de pechstrook "te woord wou staan/slaan".

Ik heb toen enorm gevloekt en geroepen op mijn broer dat hij nen irritant lompe kloot was en dat als hij zich nog ene keer moeide, ik hem nen bloedneus ging slaan. Maar terwijl reed diene gatplakker terug achter ons, om ons te achtervolgen. Eender welke straat ik maar insloeg, mijnheer moest daar ook zijn.
Ik heb toen moeten bellen naar de flikken, die mij toen geleid hebben tot de dienstparking achteraan hun politiekantoor in de buurt.

Diene gast kwam aangestormd uit zijne wagen richting ons, waarna de flikken hem gestopt hebben toen hij op 5cm van mijn deur was.
Ik heb toen geen klacht ingediend en mij zelfs verontschuldigd tegenover diene gast omdat mijn broer zo dwaas deed.
Hij heeft mij ook zijn excuses aangeboden en wist nie dat hij zo kon flippen voor zoiets banaals.
Diene mens stond daar echt te trillen van de adrenaline.

Tot op dezen dag vindt mijn broer dat ik toen "zwak" gereageerd heb.
Maar hij is wel degene die om de zoveel weken een nieuw verhaal over verkeersagressie uitspuwt... Hoe zou dat toch komen?

Make that the cat wise. :thinking:

En hoeveel trager rijd ge dan ongeveer? 10km/h trager dan de snelheidslimiet?
Ik kan u enkel vanuit eigen ervaring vertellen dat zoiets een compleet averechts effect kan hebben op de persoon achter u.
Kom de verkeerde tegen en de frustratie kan daardoor escaleren tot echte kwaadheid en zelfs geweld.

Situatie:
Mijn broer dacht vroeger (en spijtig genoeg nog altijd) zoals gij: bij fouten van anderen direct een tegenreactie tonen.
Dat kan gaan van vertragen bij gatplakken tot middelvingers bovenhalen en excessief claxonneren.
Meermaals heb ik al meegemaakt dat hij zelfs als passagier zichzelf niet kan beheersen, waardoor ik als bestuurder alleen maar in de problemen kom.

Ongeveer een jaar geleden had ik ook ne gatplakker achter mij op den E34, terwijl ik camions aan 't inhalen was tegen 130km/h.
Mijn broer heeft toen letterlijk mijn been van mijn gaspedaal getrokken zodat ik vertraagde. Nadat ik terug naar rechts ging en die gast op gelijke hoogte kwam, zat hij richting ons te roepen en te wijzen. Reactie van mijn broer: middelvinger.
Toen was diene gatplakker ontploft in zijne kop en begon mij tot op de pechstrook en bijna tegen de middenberm te duwen, brake checks te doen en teken te doen dat hij ons wel eens op de pechstrook "te woord wou staan/slaan".

Ik heb toen enorm gevloekt en geroepen op mijn broer dat hij nen irritant lompe kloot was en dat als hij zich nog ene keer moeide, ik hem nen bloedneus ging slaan. Maar terwijl reed diene gatplakker terug achter ons, om ons te achtervolgen. Eender welke straat ik maar insloeg, mijnheer moest daar ook zijn.
Ik heb toen moeten bellen naar de flikken, die mij toen geleid hebben tot de dienstparking achteraan hun politiekantoor in de buurt.

Diene gast kwam aangestormd uit zijne wagen richting ons, waarna de flikken hem gestopt hebben toen hij op 5cm van mijn deur was.
Ik heb toen geen klacht ingediend en mij zelfs verontschuldigd tegenover diene gast omdat mijn broer zo dwaas deed.
Hij heeft mij ook zijn excuses aangeboden en wist nie dat hij zo kon flippen voor zoiets banaals.
Diene mens stond daar echt te trillen van de adrenaline.

Tot op dezen dag vindt mijn broer dat ik toen "zwak" gereageerd heb.
Maar hij is wel degene die om de zoveel weken een nieuw verhaal over verkeersagressie uitspuwt... Hoe zou dat toch komen?
Hebt gij ooit een accident meegemaakt met enen die in uw gat zat door te weinig volgafstand? Geestig ze. Ge zijt dan wel in uw recht, maar uwen auto is naar de kloten, ge zijt de rest van den dag er niet goed van, ge moogt weer van hier naar daar lopen om alles te regelen, uwe nek doet een week zeer,... En da's als het relatief goed afloopt.

Ge zijt bij bumperkleven continu afgeleid. Ahja ge moet er nog enen achter u in de gaten houden ook, dus ge zijt constant in uw spiegels aan't zien ipv voor u te kijken. En bij elke bocht of voorligger moet ge er ook nog eens mee rekening houden en tijdig vertragen/remmen zodat dienen achter u ook op tijd kan reageren. Vermoeiend om zo te rijden ze.

Gatplakkers zijn echt damned if you do, damned if you don't. Ge hebt 4 keuzes (veronderstellende dat er geen mogelijkheid is om in te halen):
  1. Zelf versnellen en hopen dat hij wat meer afstand houdt. Kans is groot dat 'm gaat blijven duwen in uw gat. Gevolg: groter risico op accident (ge zijt meer afgeleid + minder afstand om te remmen), risico op boetes.
  2. Zelfde snelheid houden. Gevolg: ge zit nog altijd met een onveilige situatie die ge zelf niet veroorzaakt hebt.
  3. Vertragen. Gevolg: de situatie wordt veiliger door uw lagere snelheid, maar als ge pech hebt is dat een opgefokt gastje die boel zoekt.
  4. Brake check om de gatplakker "een lesje te leren". Dit doe ik nooit. Is niet alleen strafbaar, maar enorm gevaarlijk én heeft een groot risico op escalerende agressie.
Ik begrijp wat ge wilt zeggen met het verhaal van uw broer. Ge moet het inderdaad niet expres uitlokken, beter dat ge aan de kant gaat en er vanaf zijt. En dat doe ik meestal ook; ik ben er liever direct vanaf dan kilometers lang gespannen te moeten rijden. Maar dat gaat niet in elke situatie. Tis de bumperklever die een gevaarlijke situatie creëert met z'n gedrag — damned if you do, damned if you don't.

En het klopt wat ge zegt: ge zit allebei in uwe metalen cocon. Ge kunt niet gewoon even rustig de situatie uitpraten en als goeie vrienden uw baan vervolgen. Neen, we beginnen ons op te fokken en ons in te beelden dat de ander ons expres de duvel wil aandoen. Af en toe is er toevallig oogcontact via de spiegels en dat lijkt het alleen maar erger te maken. Achteraf denken we dan: waarom deed ik dat eigenlijk? Maar dan is het vaak al te laat.

Ter info: ik reed aanvankelijk 65 (op de teller), vertraagd naar 50, daarna naar 40 en dit aangehouden tot we weer op een steenweg waren en hij kon inhalen.

Ge moet u toch nx aantrekken van het verkeer achter u. Laat staan daardoor afgeleid zijn.

Ik heb ooit een ongeluk gehad omdat ik moest stoppen voor een vrachtwagen die wou inparkeren. Mijnheer achter mij had de vrachtwagen wel gezien, maar mij blijkbaar niet. Er kan altijd iets gebeuren.

Achter u? Enige wat ik kan bedenken is dat ge niet alles toegooit aan verkeerslichten met een vrachtwagen achter u. Of de hulpdiensten prioritair
Maar voor de rest, op welke manier moet ik met die achter mij rekening houden of mijn rijstijl aanpassen?

Terug
Bovenaan