De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Zwift does not agree. 😁
het is vooral cruciaal dat uw trainer er heel stabiel in staat. Dus de thru-axle of snelspanner op standje maximaal, zodat hij niet kan gaan wringen.
Als je er nog aan twijfelt kan je een rockerplate maken (of kopen), die zorgt ervoor dat uw trainer meer meebeweegt met je eigen bewegingen op de fiets.

Bij wijze van voorbeeld, mijn zelfgemaakte rockerplate. Dat moet in MDF in plaats van OSB om goed te zijn, maar het was een concept. Deze specifieke glijdt ook naar voren/achter op een centrale rail.

rockr-1.jpg

rocker-2.jpg

Waarom zou je uw dure Carbon fiets er niet opzetten?
Ik zie niet in waarom dat uw fiets zou laten afzien :p
Als je die af en toe reinigt en je ziet dat jij correct gemonteerd staat dan zie ik daar geen graten in.
Al eens naar beneden gekeken als ge zware wattages zit te duwen? Dat plooit toch gelijk zot allemaal?

Hier in onze groep staat dat toch buiten keif dat dat echt niet gezond is.

Al eens naar beneden gekeken als ge zware wattages zit te duwen? Dat plooit toch gelijk zot allemaal?

Hier in onze groep staat dat toch buiten keif dat dat echt niet gezond is.
Ja dat is wel de vraag of dat eigenlijk wel echt kwaad kan.. Zoals canyon heeft toch ook van die flex carbonnen zadelpennen? Die plooien ook gelijk zot maar dat is juist de bedoeling van die pennen.

Of als je de fietsen van de profs bekijkt. In een sprint plooien die ook wel serieus. Maar doet dat op de lange duur iets met je frame?

wat plooit er? :unsure:
Uwe hele fiets van links naar rechts.

Die Carbon zadelpennen zijn gemaakt om in die richting te plooien hé.
Vroeger stond dat ook bij ieder merk dat gebroken kader garantie verviel bij gebruik op trainer.

Ondertussen is dat bij veel merken aangepast,, maar toch....

Ik weet het niet. Mijne fiets plooit echt centimeters, dat ik denk: dit kan absoluut niet gezond zijn.
Maar misschien kan het inderdaad geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Heb dat nog nooit gezien, nu goed let daar ook niet op
Zie wel beetje schade aan de bevestiging maar dat is minimaal (minder dan mijn te dikke achterband uit mijn liggende vork gehaald heeft :D)

Ik doe ook wel geen sprintjes, beperk me eigenlijk meestal tot 400w

Ik denk dat het gewoon ook te onderschat is welke krachten er allemaal op het frame komen tijdens het op de baan rijden.
Op uw trainer zit je stabiel en staat alles stil en heb je tijd om daar naar te kijken en zie je het bewegen tov iets statisch.
Als je op de baan bent is alles in beweging en valt dat denk ik gewoon minder op.

Dat is wheel-on trainer die gewoon ook meebeweegt
Dat is niet waar hoor.
Als je op uw fiets zit. En je kijkt naar onder (met een wheel on trainer). Dan zie je zeer duidelijk alles plooien terwijl uw bovenbuis gewoon stil blijft staan.

enk dat het gewoon ook te onderschat is welke krachten er allemaal op het frame komen tijdens het op de baan rijden.
Op uw trainer zit je stabiel en staat alles stil en heb je tijd om daar naar te kijken en zie je het bewegen tov iets statisch.
Als je op de baan bent is alles in beweging en valt dat denk ik gewoon minder op.
Dat geloof ik wel

Ik zet toch ook bewust enkel mijn alu fiets op de rollen. Zoals ik tijdens een sprint zit te wringen en duwen aan die kader dat wil ik mijn carbon niet aandoen.

Terug
Bovenaan