Dan moet je maar gaan domineren in categorie CIk ben nét B (277w op 74 kg = 3.74w/kg) - waarde berekend door gemiddelde van races op Zwiftpower, maar ik kan totaaaal niet volgen omdat de meeste races plat zijn.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan moet je maar gaan domineren in categorie CIk ben nét B (277w op 74 kg = 3.74w/kg) - waarde berekend door gemiddelde van races op Zwiftpower, maar ik kan totaaaal niet volgen omdat de meeste races plat zijn.

of betere fiets / wielen nemenDan moet je maar gaan domineren in categorie C![]()

3.74wkg is nu niet meteen "net" B natuurlijk. De B categorie loopt van 3.21 tot 3.99. Das eigenlijk knal midden in categorie. Het probleem is natuurlijk dat je in elke categorie sandbaggers hebt waardoor de top van cat B geen 3.99wkg FTP heeft maar waarschijnlijk 4.2-4.3wkg en der een sport van maakt om mooi binnen de lijntjes te kleuren.Wel, dat is eigenlijk totaal niet correctHet hangt volledig af van het profiel van de race.
W/Kg is enkel van tel in races met veel hoogtemeters. Op het vlakke tellen enkel de watts (en aero, maar op Zwift rijdt iedereen quasi even aero).
Iemand die 235w haalt op 67 kilo (3.5w/kg) verliest op een vlakke rit keihard van iemand die 260w haalt op 87 kilo (2.9w/kg).
Dat is mijn persoonlijk issue met Zwift races.
Ik ben nét B (277w op 74 kg = 3.74w/kg) - waarde berekend door gemiddelde van races op Zwiftpower, maar ik kan totaaaal niet volgen omdat de meeste races plat zijn. De meeste van mijn teamgenoten hebben een W/kg dat gelijkaardig is, maar ze wegen allemaal 10-15 kilo meer, dus ik kan totaal niet volgen als ze doorstoempen (hun FTP zit dan ook eerder op +310w)
Da's voor losers.Dan moet je maar gaan domineren in categorie C![]()
Een reden te meer3.74wkg is nu niet meteen "net" B natuurlijk. De B categorie loopt van 3.21 tot 3.99. Das eigenlijk knal midden in categorie. Het probleem is natuurlijk dat je in elke categorie sandbaggers hebt waardoor de top van cat B geen 3.99wkg FTP heeft maar waarschijnlijk 4.2-4.3wkg en der een sport van maakt om mooi binnen de lijntjes te kleuren.
Maar sowieso: binnenkort starten de maandelijkse Fondo events weer. Dat is ook altijd wel leuk om te doen. Winnen ga je niet doen maar je hebt wel zo'n massa deelnemers dat je altijd wel een gelijkwaardig groepje gaat vinden en in dat groepje is het dan uiteindelijk toch wel een race within a race. Ik hoop deze winter alleszins wel tijd te vinden om toch nog eens de Gran Fondo van 98km te doen, is lang geleden ondertussen.
met mijn w/kg zou ik op basis van de cijfers vrij goed moeten meekunnen. Maar als er 100 meedoen mag ik blij zijn met plek 80. De meesten hebben gewoon veel meer power en worden toch niet afgestraft door hun gewicht op vlakke races.En dan zit er in Zwift nog een overcorrectie ingebouwd die ervoor zorgt dat wkg op het vlakke nog steeds relevant blijft volgens mij. Anders zouden al die 9 jarigen met hun 25kg / 120W FTP verloren gereden worden en dat is niet zo.
Ja... mijn feilloze buikgevoelHeb jij daar een bron van? Want da’s de eerste keer dat ik zoiets hoor

Ja... mijn feilloze buikgevoel
Nee, maar serieus, het kan bijna niet anders dan dat er een soort van correctie in zit. Kijk naar de resultaten van dit gastje: https://zwiftpower.com/profile.php?z=1234265 . Die jongen woog vorig seizoen 26kg... dan mag hij nog 4-4.5wkg rijden bij de C's. Dan ga je er bergop wel van weg rijden maar je trapt evengoed maar 120W hé, die jongen zou uit de startblokken vermorzeld moeten worden. Bij de start van de gemiddelde C race trap je de eerste halve minuut pakweg 4-4.5wkg. Maar de gemiddelde C renner weegt wel 85-90kg en meer. Dat is 360-400W. Grofweg 12wkg voor iemand van 30kg... over 30 seconden. Dat zijn waardes die hij zelfs niet haalt over 15 seconden...
Voor mij is een vlakke groepsrit aan 40km/h toch wel 260 watt met 1m90 en 80 kg.Net zoals op strava te zien is bij z'n zwiftritjes he. 40kmu gemiddeld in groep gedurende 35min met 108w. Dan mag je nog met 100 man zitten wieltjeszuigen met meewind, zo werkt het niet in de realiteit.
Heb je al eens in een peloton gereden?Net zoals op strava te zien is bij z'n zwiftritjes he. 40kmu gemiddeld in groep gedurende 35min met 108w. Dan mag je nog met 100 man zitten wieltjeszuigen met meewind, zo werkt het niet in de realiteit.

Ik ga geen uitspraak doen over exacte vermogens. Maar als je zo goed in groep rijdt als op zwift dan haal je ook gewoon immens veel voordeel uit de draft.Heb je al eens in een peloton gereden?
Als je een mooie dijk hebt, en je groepeert mooi, kan je met sub 200w echt wel 40 rijden hoor![]()

Heb je al eens in een peloton gereden?
Als je een mooie dijk hebt, en je groepeert mooi, kan je met sub 200w echt wel 40 rijden hoor![]()

Dan Lloyd van GCN heb ik ooit eens horen zeggen dat 40 per uur rijden in midde peloton "suprisingly easy" is.
Wat dat betekent voor een ex-pro weet ik natuurlijk niet. Zelf ook geen ervaring mee.

Ga ik 100% mee akkoord.Conclusie: Die snelheden op zwift zijn complete brol in zo'n randgevallen.
Waarom zou iemand verkeerde verwachtingen krijgen?Voor alle duidelijkheid, voor mij maakt het ook geen hol uit hoor. Maar kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zo wel verkeerde verwachtingen krijgen.
Super easy is veel gezegd.250w is voor een prof van 70+kg super easy