Om het eens kort te zeggen,
Bij veel rapstuff de laatste jaren komt teveel prularia...teveel gedoe. Tis niet omdat ik de essentie een beetje mis dat ik alles van vroeger beter vind.
Een raptrack mag van mij gerust terug een beetje simpelder...noem het 'basic' zijn.
Bij veel nieuwere rap wordt het volgepropt met electronische geluiden en klinken 10 verschillende tracks soms te gelijkaardig.
Door Spotify bvb worden we overspoeld met nieuw stuff die op den duur beetje gelijkaardig begint te worden.
Laten we om te mijmeren Krs-one met 'return of the boom bap' nog es vollebak draaien met de bass maximaal(of Opgezwolle 'gekke Gerrit
)
Zitten hier ook fans van de meer ragga hiphop? Mag gerust ook es gepost worden
(Vb Jamalski 'put it on'... L'entourloop 'florilege' met oa red Fox, Asher d & Daddy Freddy 'posse rock and move, Million Dan 'mic check)
Dat hiphop nieuwe stijlen en technieken opzoekt is niet meer dan normaal, dat gebeurt in alle genres. En zelfs voor de liefhebbers van de wat meer old skool vibes valt er nog wat te vinden hoor:
Wat me van vorige jaren te binnen schiet met een meer old skool vibe zijn Pete Rock & Common, Kendrick Lamar, Freddie Gibbs, Doechii, JID, Blu & Exile, CZARFACE, Dangermouse & Black Thought, Pusha T ... en er zullen er allicht nog veel meer zijn.
Anyway, voor degene die wel nieuwe hiphop kunnen smaken. Nieuwe Billy Woods vandaag

Laatst bewerkt:

(of Opgezwolle 'gekke Gerrit
)

)
)

Leve de 2 e jeugd