De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet super goed nee, maar het was een samenloop van omstandigheden.

Stond wat ver van de pomp en aan de foute kant, was lang geleden met de camionette lol. En daardoor zat de darm op zijn maximum, ik dacht dat hij daardoor niet dieper ging.
Dan is net het topje erin gegaan ofzo? Een mm of 3 dan ofzo? :P

Die bougies is onzin natuurlijk. Dat dient om uw mengsel te ontsteken. Dat komt zelfs niet in aanraking met uw brandstof als de motor niet draait.

Niet super goed nee, maar het was een samenloop van omstandigheden.

Stond wat ver van de pomp en aan de foute kant, was lang geleden met de camionette lol. En daardoor zat de darm op zijn maximum, ik dacht dat hij daardoor niet dieper ging.
Uw excuses maken het er niet minder gênant op :tongue:

Da is fabrieksgarantie normaal. Tot bepaalde leeftijd of aantal km. Hij moet wel altijd naar een officiële garage geweest zijn en op tijd onderhoud gehad hebben
Zelfs dat hoeft in principe niet, zij moeten dan in feite kunnen bewijzen dat het aan slecht onderhoud ligt.
Maar het maakt de zaak wel een stuk moeilijker en meestal doen ze hier ook heel lastig om.

Dan is net het topje erin gegaan ofzo? Een mm of 3 dan ofzo? :p

Die bougies is onzin natuurlijk. Dat dient om uw mengsel te ontsteken. Dat komt zelfs niet in aanraking met uw brandstof als de motor niet draait.

Ja zoiets lol. Zit maar een zwak terugslag klepje in en de dieselstraal was krachtig genoeg om dat open te duwen 😅

Stomme vraag wss.. Maar morgen rij ik met een nieuwe auto van mijn werk. Een vw tiguan met dsg. Is mijn eerste keer met een automaat..

Welke handelingen (stap per stap) moet je juist doen om hem te starten en weer af te leggen? Er is niemand aanwezig die uitleg kan geven en ik heb ook niet veel tijd om het uit te zoeken.

Stomme vraag wss.. Maar morgen rij ik met een nieuwe auto van mijn werk. Een vw tiguan met dsg. Is mijn eerste keer met een automaat..

Welke handelingen (stap per stap) moet je juist doen om hem te starten en weer af te leggen? Er is niemand aanwezig die uitleg kan geven en ik heb ook niet veel tijd om het uit te zoeken.
Ik denk de rem induwen en dan de startknop indrukken (of de sleutel omdraaien). Als je de rem loslaat zal ie normaal stilletjes beginnen vooruitblikken.

Tijdens het rijden de linkervoet op de voetsteun gans links houden, anders ga je wel eens hard in de remmen kunnen vliegen zonder het de bedoeling is.

Koffie leegdrinken, donut opeten, krent van uw bureaustoel halen, naar de wagen lopen, deur openen, instappen, sleutel in contact, starten, hendel uit p naar d, wegrijden. Stoppen, rempedaal induwen, hendel in p, stilleggen, uitstappen, boef uit de combi halen, deuren sluiten, terug naar kantoor gaan, koffie drinken, donuts eten. In die volgorde dus. :unsure:

Koffie leegdrinken, donut opeten, krent van uw bureaustoel halen, naar de wagen lopen, deur openen, instappen, sleutel in contact, starten, hendel uit p naar d, wegrijden. Stoppen, rempedaal induwen, hendel in p, stilleggen, uitstappen, boef uit de combi halen, deuren sluiten, terug naar kantoor gaan, koffie drinken, donuts eten. In die volgorde dus. :unsure:
😂 👌👌👌

En is het gelukt ?

Je moet normaal ook altijd met je voet op de rem staan om te kunnen schakelen tussen D & R
Als je parkeert eventueel op P drukken en dan de handrem optrekken

Als je geen autohold hebt voet op de rem zetten of je bolt gewoon vooruit
En zoals @Hit Hard al zei. Zeker niet met links remmen of je kan voor een nieuw gebit

Bij elektronische handrem word die normaal gezien toch automatisch aangetrokken, of is dat niet altijd zo?
En inderdaad zeker niet met links remmen.
Een nieuw gebit zal nog niet zo snel gebeuren wanneer je je gordel aan hebt, maar een ongeval zou wel eens kunnen gebeuren als je een achterligger hebt die niet snel genoeg kan reageren.

En is het gelukt ?

Je moet normaal ook altijd met je voet op de rem staan om te kunnen schakelen tussen D & R
Als je parkeert eventueel op P drukken en dan de handrem optrekken

Als je geen autohold hebt voet op de rem zetten of je bolt gewoon vooruit
En zoals @Hit Hard al zei. Zeker niet met links remmen of je kan voor een nieuw gebit
Jep is gelukt. Thx. Wel een paar keer de neiging gehad om te koppelen maar ik besefte het op tijd. Toch mijn collega de tip gegeven om zich goed vast te houden moest het toch mis gaan. 😁😁😁

Wel zalige auto die nieuwe tiguan. Zwaarste motorisatie en full option wel. Dat zal ook wel veel verschil maken ivm een goedkopere standaard waarschijnlijk.

Jep is gelukt. Thx. Wel een paar keer de neiging gehad om te koppelen maar ik besefte het op tijd. Toch mijn collega de tip gegeven om zich goed vast te houden moest het toch mis gaan. 😁😁😁

Wel zalige auto die nieuwe tiguan. Zwaarste motorisatie en full option wel. Dat zal ook wel veel verschil maken ivm een goedkopere standaard waarschijnlijk.
De zwaarste ? Tiguan R of een gewone ? Het is 245pk of 320.
Verschil is leuk vs heel leuk :D

Ga m'n moeder haar auto verkopen, welke sites zijn aan te raden? Gewoon AutoScout24 en 2dehands?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan