De medailletabel

famtam

Well-known member
We doen het heel goed als klein (en niet echt sportief) landje.
We zouden zelfs nog wel kunnen stijgen in de medailletabel dit jaar.
De Tjechen zijn te pakken!

Een overzicht van de eeuwige OS tabel

rwar2Zn.jpeg

Vooral niet vergeten dat team Belgium ook graag stoeft met hun Olympische diploma’s eh.
Of zo liet Van Branteghem toch noteren.

Nederland is lekker bezig 🤭

Ze hebben een zwakke start gehad maar beginnen nu toch op snelheid te komen, terwijl België sinds de eerste dag verder en verder wegzakt. 🤭

Je kan van de Nederlanders veel zeggen, maar op sportvlak zijn ze toch echt wel wat relevanter dan België. (Top)sport wordt daar al lang een stuk meer gestimuleerd.

Ja de jumping zal niks worden. Casse was ook een enorme teleurstelling. We mochten nog blij zijn dat we Willems nog hadden om een medaille te pakken.

Er gaan nog wel wat medailles komen :D

Van Aert en Willems zaten niet in de voorspellingen, dus we gaan zelfs op 13 medailles uitkomen :D (Casse zal er geen halen...)

Edit: ik geloof dat het eventing ook al voorbij is zonder medaille, dus is de bijgestelde voorspelling terug 12 medialles.

Laatst bewerkt:
Een ramp lijkt me toch ook wel wat overdreven. Ik vraag me af wat sommigen verwachten. België is geen topsportland hé.

Ja maar , toch veel kleinere landen die toch ook gewoon boven ons staan. Een Roemenie,Hongarije,Kroatie,Ierland bv . Naar onze buurlanden durf ek al niet meer kijken

Een ramp lijkt me toch ook wel wat overdreven. Ik vraag me af wat sommigen verwachten. België is geen topsportland hé.

Tgoh, is natuurlijk ook wel omdat topsport hier te lang niet echt gemotiveerd werd. Als je dan vergelijkt met Nederland dat toch een redelijk gelijkaardige demografie heeft doen zij het al decennialang echt gigantisch veel beter, net omdat topsport daar een traditie is. Aan topsport in België denken we nog te vaak in zatte toestand op de cyclocross random aanmoedigende zever naar de renners roepen, en dat zien we ook aan in hoe 'weinig' verschillende sport(en) we tot nog toe medailles hebben gehaald. Welnu, die tanker is sinds een aantal jaar een beetje beginnen keren door een betere financiële ondersteuning van topsporters en betere infrastructuur, en daar beginnen we toch stilaan de vruchten van te plukken; in een aantal sporten beginnen we toch wel goed op te komen.

Uiteindelijk meet je het succes van een land/volk ook af aan hoe goed ze zijn in topsport.

Misschien een discussie voor na de spelen of we kunnen ze nu al beginnen, maar het ziet er toch naar uit dat het vrij slechte spelen worden voor België. Ik zie enkel nog Kopecky/Panthers & Thiam (misschien Vidts) een medaille halen, wat dus neer komt op max 6/7 medailles waarvan 4 in het wielrennen. Best weinig niet?

Terug
Bovenaan