Emmanuelle heeft trouwens altijd al in een positie gezeten waar ze minste invloed heeft (onder de grond, bevraagd worden, als eerste koken, kruiswoordraadsel + leeuw en eerste keer schermen, geen cruciale positie in de vloer is lava opdracht. En ook bij de Parship opdracht komt ze niet te best uit de hoek (al kan dat door montage zijn). Ik begrijp ook niet dat de partner van Emmanuelle daar "JA" antwoordt. Als kandidaat zou ik eerder "NEEN" antwoorden. En als mol kan je het ook wel doen omdat iedereen het verwacht en de montage het kan doen. Maar "JA" kan ook, maar dat zal besproken zijn met de productie evt. Emmanuele wel al met tunnelvisie op Yens met wie ze samen onder de grond lag, en de montage doet dat nu ook al uit de doeken, al is het wel een cruciaal moment waarbij ze dat al bekendmaken. Emmanuelle zei ook dat ze zin had in een fysieke opdracht en krijgt dan de strandopdracht, tja. Als je de mol bent, doe je dat enkel nog als je met zand in de ogen wilt strooien, maar anders wijst niets op haar.
Sven trouwens copywriter als beroep... "de geschiedenis herhaalt zich". Ik denk dat hij het wel kan zijn, maar ik zou het voorlopig echt geen leuke mol vinden. Nele zou dan gered geweest zijn, en de montage vond ik niet echt focussen op het duo (of is me ontgaan). Maar voorlopig denk ik het meeste Sven, gevolgd door Philippe. Anke ziet er me een typische mogelijk eindwinnaar uit van de Mol.
Yens doet nu wel een goede zaak denk ik, want hij weet wel dat hij in de juiste richting zit, en de productie is niet verder ingegaan op Yens (in de montage van verdachten). Als Emmanuele effectief te veel op Yens zit, en de domme tactiek niet inziet, maar ze halen het toch, dan doet Yens een goede zaak. Anderzijds kunnen andere duo's wel meer samenwerken achter de schermen (maar daardoor ook misleid worden of op een dwaalspoor raken). Als Sven de mol is, kan Nele dan wel misleid worden of juist in de juiste richting komen als Sven het is. Emmannuele mogelijk verder in haar tunnelvisie ook.