De Mol 2023 - Algemeen

Raar dat je je bericht eindigt op een gelijk niveau als waar je over klaagt.
Die reactie zag ik inderdaad van ver aankomen.
Toch vind ik het nog een groot verschil waar ik een algemeen punt aanhaal tov iemand persoonlijk neer te halen.
Ik begin hier geen screenshots te nemen van die posts en daar persoonlijk op te reageren.

Wat ik me nu ook afvraag: die kandidaten zien elkaar voor het eerst in Arizona. Nemen die dan allemaal aparte vluchten naar Arizona of is die eerste blik naar elkaar toe gespeeld?

Een paar jaar geleden waren er zo wat 'achter de schermen' filmpjes, volgens mij toen ze in Griekenland zaten. Want ik herinner me hoe de crew de geblinddoekte kandidaten met de hand begeleidde over steile rotsen in de buurt van Meteora. En dan staan ze naast elkaar, beginnen de camera's te rollen en mogen ze hun blinddoek uiteindelijk afdoen.

Dus ja, zolang het niet-bekende vlamingen zijn kan je ze gerust op hetzelfde vliegtuig zetten. Eens op de luchthaven apart transport (bv. 10 chauffeurs die met naamplaatjes staan te wachten, of zeggen 'we wachten op jou aan de starbucks' tegen de ene, en 'aan de burger king' tegen de andere). Desnoods zelfs naar hetzelfde hotel voeren, zolang de aankomsttijd 10 minuten verschilt, en zeggen dat ze op hun kamer moeten blijven. Ook niet vergeten dat die kandidaten sowieso tegen niemand mogen zeggen dat ze aan de mol meedoen, dus als je op het vliegtuig langs een random persoon zit ga je daar niet over beginnen te biechten.

Enkel bij een BV zal het idd anders moeten verlopen, want als je op het vliegtuig zit in het najaar om aan de mol mee te doen en Matteo Simoni zit 2 rijen verder, dan is dat toch verdacht :p Niet dat je daar veel mee bent natuurlijk, je kan misschien bij het landen rap rap wat info over hem googlen en dat is het.

Toch ook eens een kijkje gaan nemen, en triestig eigenlijk dat er zo persoonlijk gedaan wordt. Uzelf eens even in die zijn plaats zetten zou al helpen, veel mensen die graag willen meedoen maar zou je graag zelf zo’n ongegronde bullshit over jezelf willen lezen? Moet al serieus sterk zijn om te zeggen dat het je niets zal doen en wat voor een onrecht het is. En zo te zien zijn het wel van die personen die zelf maar al te rap zullen zagen over hun rechten en gaan wenen bij unia dat ze onrecht worden aangedaan op basis van gender, geaarheid, huidskleur of weet ik veel wat. Maarja dat zijn vaak de eersten om een ander de vinger te wijzen.
Hoe de fuck zijn we van mijn comment hier beland?

Probleem met zo'n BV is dat die gewend is aan alle camera's, en dat de andere kandidaten hem direct anders bekijken (onbewust of niet).

Wat ik nog wou vermelden is dat Conny, naast het feit dat ze potentieel een cruciale fout maakte bij het tellen vd tijd, ook heel opzichtig Matteo ontmaskerd heeft. De mol weet uiteraard dat daar 2000 euro aan vast hing (=voorkennis die gewone kandidaten niet hadden), dus Conny is voor mij het meest verdacht na deze aflevering. Maar het is eigenlijk iets té duidelijk :unsure:

Om nu al iemand aan te wijzen is moeilijk, maar ik denk wel dat die het tot de finale gaat uithouden.

Wat ik me nu ook afvraag: die kandidaten zien elkaar voor het eerst in Arizona. Nemen die dan allemaal aparte vluchten naar Arizona of is die eerste blik naar elkaar toe gespeeld?

Wordt in café de mol over gesproken op het moment dat ze met Matteo bellen.
Matteo zat zelf een vlucht later. De andere kandidaten zaten op dezelfde vlucht maar uiteraard niet bij elkaar.

Klopt! Besprekingen over afleveringen en hints probeer ik te ordenen per aflevering. Donderdag/Vrijdag komt de thread online voor de volgende aflevering. Met een poll.

Meer threads ja meer! Zucht, waar is dat eigenlijk voor nodig :sarcastic:

Strategische BG zet om het volk dat vroeger op het 'wie is de mol' forum zat naar hier te lokken. Dat andere forum is om een of andere reden gesloten dit jaar, maar was in het verleden altijd zeer uitgebreid en druk bezocht (https://forum.wieisdemol.be/ ). Ik denk dat zelfs effectief kandidaten van de mol die afgevallen waren daar een berichtje schreven om de kijkers te bedanken enz. dus er was via-via een connectie met de programmamakers. Op een bepaalde manier een soort 'officieel' forum van de mol (maar werd denk ik niet rechtstreeks beheerd door de programmamakers).

Daar had bv. ook elke opdracht een eigen topic, elke 'rode draad' van mogelijks verborgen hints een eigen topic, enz.
Voorlopig lijkt het hier nog wat te stil om dat ook te gaan doen...

Terug
Bovenaan