De Mol 2023 - Algemeen

Mag ik een West-Vlaming aan de lijn? What the fuck... Liefst zo snel mogelijk één van de West-Vlamingen met hun onverstaanbare wartaal eruit denk ik dan...

Blijkbaar heb je met roots in Bergen/Mons een betere tongval...

Een normalere reactie kan en mag ook. Ik vind het een heel beledigende, incorrecte en vulgaire comment. Het is niet omdat het geen racistische of homofobische comment is, dat dit wel kan en mag hé. Je bent slim genoeg om op een normalere manier te reageren. En dit is nog altijd discriminerend en onrespectvol.

Laatst bewerkt:
wel héél toevallig natuurlijk dat er op duizenden mensen een BV als ideale kandidaat naar boven komt.
Geloof je toch niets van. Ik wil best geloven dat hij de testen doorlopen heeft; maar gewoon om te zien wat ze er aan zouden hebben tijdens het programma. Ik ga ervan uit dat ze gewoon een BV wilden, en niet BV's gewoon de kans gaven zich in te schrijven.

Ik verwacht dat dat eigenlijk erg weinig gaat doen in de groepsdynamiek op de eerste dag na misschien. Uiteindelijk zijn dat ook gewoon mensen en ze zitten toch in hun eigen bubbel. Dus ik denk ook niet dat het mij zal storen.

Dan zouden ze hem toch langer dan 1 aflevering erin gestopt hebben. Heel de hype van "we hebben dit echt nog nooit gedaan" is nu volledig van de kous af. Elk seizoen proberen ze wat nieuws en hier zal het vanaf aflevering 2 al de normale draad volgen.

Misschien hebben ze zich niks aangetrokken van zijn BV-statuut. Dien statuut maakt immers weinig uit voor dit spel. Enigste voordeel dat ik kan bedenken is: minder voorbereiding op de roemverwerving dat je krijgt in dit spel. Kandidaten die van de eerste aflevering eruit liggen worden sneller vergeten. Zit je al langer, wordt je gemakkelijker op straat herkent. Deze week was er in de Humo een artikel over de Mol waar dit ook ter sprake kwam. Matteo kon hier dus een voordeel hebben door wegens zijn BV-statuut al ervaring te hebben met herkend te worden op straat, maar veel heb je daar niet aan als je al in aflevering 1 eruit geknikkerd wordt.

Zat er net aan te denken, eigenlijk niet zo verbazend dat em er al uit ligt. Ze toonden een stukje van de selectieproef waar hij verklaarde nog nooit de mol correct eruit gepikt te hebben. Zelf hou ik niks bij, toch heb ik van alle edities nog maar 1 of 2 keer ernaast gezeten qua mol. Slechte gokker lijkt me, en goed kunnen gokken is zeker in de eerste afleveringen belangrijk.

Zat er net aan te denken, eigenlijk niet zo verbazend dat em er al uit ligt. Ze toonden een stukje van de selectieproef waar hij verklaarde nog nooit de mol correct eruit gepikt te hebben. Zelf hou ik niks bij, toch heb ik van alle edities nog maar 1 of 2 keer ernaast gezeten qua mol. Slechte gokker lijkt me, en goed kunnen gokken is zeker in de eerste afleveringen belangrijk.
Hij spreidt ook niet, neen niet op één kandidaat, maar op enkelen. Eigenlijk is na de eerste aflevering niet veel weten niet zo een groot nadeel, weinigen die echt al hoog scoren na aflevering 1 op zo een selectieproef. Het zal altijd wel een beetje goed geluk zijn en dergelijke maar als je slim spreidt (of spreidt op de grotere kanspercentages) heb je in het begin meer kans, al moet je na een tijd natuurlijk gaan selecteren.

Te veel weten kan soms een nadeel zijn, want dan ga je met weinig te veel denken en op dwaalsporen gaan zitten. Die West-Vlaamse kost niet veel anders doen dan alles spreiden natuurlijk.

Puur op basis van de plaats bij de proeven zeg ik na deze aflevering Leïla als mol (of Thomas, maar die kreeg een te grote mol-edit in de aflevering).

Totaal geen fan van het bv-gegeven. Je zag ook dat het dynamic van de groep in de war bracht (al ging dat wss minderen naar gelang de tijd vorderde). Ik hoop dat het one time thing was. (Al was de keuze voor Matteo nog best een verstandelijke)

Voor de rest precies wel nog een goede doorsnee groep. Zo als altijf precies wel een groot deel aan West-Vlamingen. En totaal geen fan van Lancelot eig, en dat was nog voor ik zn verleden op internet zag passeren.

Een normalere reactie kan en mag ook. Ik vind het een heel beledigende, incorrecte en vulgaire comment. Het is niet omdat het geen racistische of homofobische comment is, dat dit wel kan en mag hé. Je bent slim genoeg om op een normalere manier te reageren. En dit is nog altijd discriminerend en onrespectvol.

Zucht... Is er nog enige ruimte voor humoristische omschrijvingen waarin er niet meteen emotioneel discriminatie of "onrespectvol" geroepen moet worden?
Ik schrijf dit dan nog vanuit een regio waarvan vaker wel dan niet met het accent gelachen wordt (Limburg).

Ik vermoed dat je waarschijnlijk "wartaal" gaat aangrijpend als beledigend, maar in de context van dat programma dat je waarschijnlijk ook gezien hebt is dat duidelijk niet zo bedoeld, maar gaat dat over bewust dialectgebruik, maar bij deze verduidelijkt met een te lange post voor deze thread.

Ik vind het ongepast als er in een moeilijk verstaanbaar dialect onderling met elkaar gesproken wordt in een mainstream programma als De Mol, niet tof jegens de andere kandidaten in het spel (er werd ook iets van gezegd overigens), en eerlijk gezegd ook niet als kijker tenzij je zelf West-Vlaming bent misschien, want zonder ondertitels verstond ik daar effectief bijna niets meer van.

Als je dan toch "discriminatie" wilt gaan zoeken en roepen, misschien beginnen bij dat telefoongesprek zelf? Oh, sorry, ik heb een niet-West-Vlaming aan de lijn, mag ik met een West-Vlaming spreken? Vervang "West-Vlaming" door heel wat andere zaken en het kot is (niet onterecht) te klein... Als de makers dit erin laten, mag ik er ook iets van zeggen denk ik dan.

Ik vind het in een spelprogramma niet verkeerd te 'hopen' dat zo'n onderonsjes geen gewoonte worden, met een kwinkslag doordat één van die kandidaten door het normale spelverloop uit het zouden verdwijnen... Dat is niet anders dan hoe mensen hier toejuichen dat Matteo Simoni er al meteen uit ligt omdat hij een B.V. is.

Wel balen voor Matteo Simoni om er meteen uit te liggen. Nu, we weten dat hij geen mol is maar zou hij niet té hard in de picture lopen om de mol te zijn geweest? Of net wel. Ik weet het niet. Er is alleszins weinig geld in de pot geraakt, maar om nu al te zeggen dat x of y duidelijk heeft gemold ...

Qua casting vind ik het wel een interessante, gevarieerde groep. Speciale namen wel. Immoboy Lancelot vind ik bij momenten wel nogal astrant, maar dat zal zijn karakter wel zijn zeker?

En ik ben jaloers op de droneman/vrouw van de crew. Wat een beelden zeg! Daarvoor kijk je toch ook: de prachtige natuur van Arizona. Ik verwacht dan wel wel iets met Apache's, de Grand Canyon en wie weet beelden van het machtige Boneyard in Tuscon.

11745321_10204641980350231_5385759899385160697_n.jpg

Er zijn nog niet genoeg programma's waar BV's hun eigen ophemelen. Charme van programma's als de Mol en expeditie Robinson is voor mij dat het om gewone mensen gaat.

Ik krijg al langer het schijt van al die BV programma's. Vroeger had je veel quizzen en shows met de gewone vlaming, nu is het BV's die mekaar quizzen, met mekaar op reis gaan , dans show met BVs, zang shows met BVs... barf.

Eerst vond ik het ook wat minder dat er een BV bij kwam, tot ik zag dat het Matteo Simoni was. Het is nu niet dat die al in tig programma's wordt opgevoerd. Jammer dat hij er al meteen uitligt. Nu hoop ik wel dat ze niet 'standaard' er een BV in gaan willen stoppen of voor meerdere gaan, dat hoeft echt niet.

Bij Lancelot begon ik meteen mijn ogen te draaiien, maar naarmate de aflevering vorderede ben ik hem wel meer beginnen apprecieren. Gewoon een heel leuke, gevarieerde groep.

Ik zet nu in op Ruben en Toos :unsure: Elk jaar doen we (vriendin en ik) een weddenschap na de 2e aflevering, benieuwd of ik er deze keer wel iets van bak.

Ik vind het wel grappig dat Comfort haar bijnaam Commy is. Want dat lijkt mij nu net geen nickname die ge in Amerika moet gebruiken

Er zijn nog niet genoeg programma's waar BV's hun eigen ophemelen. Charme van programma's als de Mol en expeditie Robinson is voor mij dat het om gewone mensen gaat.

Ik krijg al langer het schijt van al die BV programma's. Vroeger had je veel quizzen en shows met de gewone vlaming, nu is het BV's die mekaar quizzen, met mekaar op reis gaan , dans show met BVs, zang shows met BVs... barf.

Dit volg ik wel, er zijn al genoeg programma's waar dat rijtje van zichzelf o zo belangrijk vindende BV's aanschuiven om dan elkaar op te hemelen. Aan de andere kant vind ik niet dat Matteo vooraan staat in dat lijstje, hij is imo nog één van de normalere BV's en niet ene die bij het inchecken in een hotel een upgrade of VIP behandeling eist omdat hij eens in 2 programma's en een serie gespeeld heeft. Er zijn al genoeg bekakte BV's (of nog erger influencers :puke:) met die attitude.

Ik had ook wel de indruk dat hij gewoon Matteo was in de aflevering, en niet de BV Matteo. Dus beetje dubbel gevoel hier.

Goeie start van het nieuwe seizoen, dikke paniek eerst met het nieuws van "de BV" maar uiteindelijk viel dat best mee - met een Karen Damen of een James Cooke had ik wel meteen afgehaakt :puke:

Terug wat meer aandacht voor eenvoud (minder overdreven dronemanoeuvers), goeie soundtrack weer en de groep lijkt ook beter te zitten dan vorig jaar. Kijk uit naar meer!

Even offtopic, maar ben ik nu de enige die bij de naam Toos eerder vind passen bij een typische Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd met twee kids, deeltijds werkend als secretaresse in een KMO, wonend in zo'n typische vinex/doorzonwijk waar je gewoon een GPS nodig hebt om je huis -dat zo klein is dat je geen bed in de breedte van dat huis kan zetten omdat je je dan niet volledig kan strekken- terug te vinden omdat alles toch zo hard op elkaar lijkt en zo net voor haar vijftigste verjaardag een felrood kort, pittig kapsel heeft laten zetten, want ja, leeftijd is toch ook maar een getal en zó oud is ze toch ook niet.

Kortom; zo'n type:
images

Even offtopic, maar ben ik nu de enige die bij de naam Toos eerder vind passen bij een typische Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd met twee kids, deeltijds werkend als secretaresse in een KMO, wonend in zo'n typische vinex/doorzonwijk waar je gewoon een GPS nodig hebt om je huis -dat zo klein is dat je geen bed in de breedte van dat huis kan zetten omdat je je dan niet volledig kan strekken- terug te vinden omdat alles toch zo hard op elkaar lijkt en zo net voor haar vijftigste verjaardag een felrood kort, pittig kapsel heeft laten zetten, want ja, leeftijd is toch ook maar een getal en zó oud is ze toch ook niet.

Kortom; zo'n type:
images
Ik dacht ook meteen aan een Hollandse vrouw. Ik vond diene Lancelot ook niet meteen ne sympathieke gast maar na 2 minuten op twitter op #demol lezen heb ik er al compassie mee.

Ruben doet mij denken aan deze acteur uit House:

Met een vleugje 'conspiracy keanu' misschien.

Samya trouwens ook beenhard (wanneer Lieselot er nog niet bij is: "we gaan die helemaal niks zeggen, ze heeft er zelf voor gekozen etc.", wanneer Lieselot binnenkomt: als eerste haar knuffelen, zeggen hoeveel stress ze heeft in haar plaats etc.).

En Thomas is een combinatie van een oudere Davey (winnaar van De Mol 2017) en Filip Dewulf.

Vind ik veruit de meest sympathieke deelnemer.

Terug
Bovenaan