De Mol 2025 - Aflevering 1

Ik kon niet live zien en dan maar redelijk laat een herhaling gekeken, jawadde..

Nadat de 3 in de container hun link hadden gevonden kwam er reclame, na de reclame was het plots al dag 2 en dus niks meer van het vervolg laten zien. Dan na de lift proef was het weer reclame voor de eliminatie, na de reclame begonnen ze terug vanaf dag 2.

Ik weet niet wie dat in elkaar heeft gebokst 😬
Ik heb dus maar online moeten kijken of er iemand is afgevallen en de eerste proef dus niet volledig kunnen zien.

Je weet niet wat je krijgt en als er later in het spel voor een vrijstelling moet worden genomineerd, krijg je al sowieso nul vertrouwen.

Ik vond het niet slim om dat voordeel te nemen. Zo'n onbekend voordeel is al vaak nutteloos geweest (genre: je hoort de mol, maar stem volledig verdraaid)

Hier was het nu toevallig wel een ruim voordeel.
Maakt toch niet uit op dat moment wat je gaat krijgen? Het gaat om een voordeel. Alles kan van pas komen om er niet uit te vliegen in de eerste aflevering. En laat dat nu toch net een hoop zijn van vele kandidaten om op z'n minst er niet als eerste uit te vliegen.

Als je iet of wat competitief bent ingesteld dan pak je gewoon dat voordeel. No matter the cost. Uiteindelijk stonden twee van de drie in de groep van de afvaller hè, die zullen (indien kandidaat natuurlijk) uiteindelijk toch ook wel bij zichzelf gedacht hebben: "oef, gelukkig zijn we voor dat voordeel gegaan of ik lag er mogelijks al uit".

Dit dus, dat vind ik nu eens zo flauw, en als kandidaat kan je hier helemaal niets aan doen en ook niet opmerken, zo is het wel heel gemakkelijk mollen.
Zo kan je elke opdracht vooraf al sturen/doen falen natuurlijk.
Ik vond het opvallend dat niemand direct zei: "hoe, maar we hebben 36 niet gehad?" Enfin, je kijkt toch elke keer op welke etage je zit? Toch zeker de voorlaatste aangezien je dan het besef krijgt dat je nog maar 1x omhoog moet. Op de moment zelf heb ik daar niet bij stilgestaan, maar nu vind ik dat toch vreemd dat niemand daar iets van gezegd heeft.

Dit dus, dat vind ik nu eens zo flauw, en als kandidaat kan je hier helemaal niets aan doen en ook niet opmerken, zo is het wel heel gemakkelijk mollen.

Ze hadden wel de optie om de koffer eruit te halen. En ze hadden ook kunnen zien dat na 35 er opeens 37 stond ipv 36. Maar ik snap ook wel dat je na zo'n inspanning en de adrenaline er niet op let

Ik vond het opvallend dat niemand direct zei: "hoe, maar we hebben 36 niet gehad?" Enfin, je kijkt toch elke keer op welke etage je zit? Toch zeker de voorlaatste aangezien je dan het besef krijgt dat je nog maar 1x omhoog moet. Op de moment zelf heb ik daar niet bij stilgestaan, maar nu vind ik dat toch vreemd dat niemand daar iets van gezegd heeft.
Ik heb enkele maanden geleden meegedaan met een trappenloop van 34 verdiepingen*, en ik kan je garanderen dat je niet elk verdiep ziet passeren :)
Je zag denk ik iedereen ook dood zijn.

Ik weet niet meer waar de hoogste mensen zijn afgestapt, maar zelfs tien verdiepen voor mensen die niets van sport doen, is al een hele inspanning

*Edit: De winnaar - een internationale topper die aan veel van die wedstrijden meedoet - deed dat in 3'30"

Laatst bewerkt:
Als mol wilt ge daar toch zo snel mogelijk uit dus waarom zou ge dat doen? Het geld wordt niet in die containers maar in die busjes verdiend

Als mol wil je in de eerste plaats dat niemand op tijd uit de container is. Dan vertrekt de koffer en is er geen geld te verdienen.
Dus nee, je wil niet zo snel mogelijk uit de container. Je wil zo lang mogelijk blijven zitten tot 1 groep er uit geraakt.
De melding dat er 1 busje al weg is is een klassieke hint voor de mol. Tenzij dat zijn/haar groep te snel was. In dat geval zit hij ongewild in de eerste groep.
De mol zit volgens mij al zeker niet in groep 3. Die mensen schrijf ik de eerste afleveringen volledig af.

Tjah, ze konden gewoon de koffer afhandig gemaakt hebben natuurlijk.
Tuurlijk maar uiteindelijk doet het programma gewoon wat het altijd doen: manipuleren en de kandidaten voor zichzelf laten kiezen. Achteraf gezien was dat voordeel weinig waard: de groep wist wat het voordeel was en beperkte dat voordeel vrij efficient met het verdelen van plaatsen. En als je niet boven geraakte was je er ook aan voor de moeite.

Hadden ze gezegd wat het voordeel was had ik die koffer gewoon daar gelaten.

Heeft niemand van die traplopers dan gezien dat het plots van 35 naar 37 sprong? :hurrr:

Zeker als je het einde nadert begin je toch echt op de nummers te letten, al is het maar omdat je aan het sterven bent en het einde in zicht is.

Ik vond het vooral opvallend dat er precies niemand van de personen aan de schakelaars nadien terug naar beneden liep of riep, om al de rest de goede kant op te sturen. Maar misschien mocht dat niet?

Mijn gedacht gaat onmiddellijk naar Pedro. Maar die 'subtiele' mollenstreken werden te veel in beeld gebracht, dus die zal het dan wel niet zijn.

Ik ben vrij zeker dat het niet Jan is. Bij Alexy en Nimrod krijg ik ook niet onmiddellijk mol-vibes, maar het is veel te vroeg om hen uit te sluiten.

't Is Pedro.

Quote me na de finale :cool:

Laat dat nu net de enige zijn waar ik me al een beetje aan begon te irriteren :unsure:
Voor de rest heeft de casting precies wel heel goed haar werk gedaan dit seizoen, lijkt me een toffe groep mensen.

Ik ben nu al fan van Els, om een of andere reden. Ze zou ook perfect de mol kunnen zijn. Wanneer ze bij de liftopdracht samen met Hilde die vraag moet beantwoorden, laat ze Hilde gewoon 2 keer het foute antwoord kiezen. Vooral de 2e keer was opvallend, want ze gingen eerst voor het juiste antwoord en dan keert Hilde plots haar kar. Kan zijn dat Els het zelf ook niet weet, natuurlijk, maar er is zelfs geen korte discussie. Van een klinisch onderzoeker verwacht ik toch op zijn minst een kleine "hoe zo, waarom verander je ineens, ben je zeker?"

Prachtige eerste aflevering. De Mol zoals het zou moeten zijn: leuke proeven, leek alsof de kandidaten een eerlijke kans hadden, hebben zelfs nog wat geld binnengehaald... maar duidelijk ook ruimte voor sabotage.

Dat koffertje... dubbel gevoel bij: als éénmalige gimmick voor dit seizoen: fantastisch, zeker omdat ze de kans gekregen hadden om het tegen te houden... dat plaatje met '37' versus een kans om de eerste aflevering niemand naar huis te sturen: mooi evenwicht, ze hebben er wel een zware prijs voor betaald (want het leek mij dat maar één van de 3 takers, Pedro (?)) zijn voordeel heeft kunnen benutten?

Voorlopige keuze als Mol vind ik een moeilijke... ik vermoed dat De Mol desondanks het liefst in de helikopter gezeten zou hebben, maar die zijn mijns inziens wel uit de moeilijkste container vertrokken, ook het tweede team... die dan weer eigenlijk met hun originele tactiek (2x juist, 1x fout) de helikopter bereikt hadden moeten hebben, prachtige staaltjes mislukte psychologie. De 3e container is verdiend het langst opgesloten gebleven, het neus aanraken was ik wellicht ook nooit achtergekomen, maar het vloeken leek toch erg opvallend als minpunt.

Normaal supporter ik schaamteloos voor mede-Limburgers, maar tot dusver vond ik Hilde wel de meest zwakke/irritante kandidate, door een tweetal uitspraken, kan nog wel beteren. Verder lijkt het mij een fijne groep.

Café De Mol meteen geskipt, omdat ze zo vriendelijk waren te tonen wie de "Molwatchers" waren, mezelf een anticlimax van maximale irritatie uitgespaard. Hopelijk krijgen de kijkcijfers ervan een serieuze dip, zodat ze zich volgend jaar herpakken.

"Ik heb mijn vriend leren kennen tijdens het zwemmen want die kon niet verdragen dat ik sneller dan hem zwom!!"

- Waar heeft xX (naam vergeten lol) haar vriend leren kennen?
"HUH, heeft die het daarover gehad???!!!"

Dat belooft. :oi22:

Om nog maar te zwijgen dat de kandidaten die het weten het niet mochten doorzeggen.
Sjezus zelfs

Terug
Bovenaan