Eigenlijk best opvallend ook dat Isabel dezelfde tactiek toepast bij de eliminatieproef als bij de proef met de blinddoeken. Ze moet zelf geen blinddoek dragen maar gooit in de groep dat het onwaarschijnlijk is dat iedereen zijn blinddoek gaat ophouden.
Zoals die Timon zei in Café De Mol, als kandidaat is het toch niet slim om te verkondigen dat je gaat afdrukken (bij de eliminatieproef dan), omdat je dat als kandidaat geheim wil houden omdat je de eerste wil zijn zodat je je vragenlijst kunt afwerken. Dus ik zie haar ook wel als mol. Ik verdenk haar misschien zelf in ronde 3 niet eens gedrukt te hebben, maar zo te stoken dat Julie zeker ging drukken. Gilles kan makkelijk zeggen dat er meerdere kandidaten hebben afgedrukt als hij toch niet zegt wie.
Allemaal goed en wel, maar niet iedereen doet de dingen zo doordacht.
Ik denk als mol dat je eigenlijk er vanuit moet gaan dat als er nog 6 mensen in de groep er zouden zijn er wel één iemand zou drukken. Dat kan toch niet anders. Die spanning en die druk van toch maar de volgende aflevering te halen, wat maakt dat geld dan eigenlijk uit? En je hebt gelijk dat je het beter voor jezelf houdt, maar niet iedereen denkt zo ver na natuurlijk.
Als mol weet je dat er 95% van alle keren sowieso gedrukt wordt, wat je ook doet. En ik denk dat het slimste is om gewoon bij de 1000 euro te drukken en dan te acteren dat je sowieso een vraag wou en dan is het spel helemaal van de wagen voor de volgende 2. Ik heb wel het gevoel dat de mol niet zo risicovol aan het spelen is en toch al wat buitenspel wordt gezet, dus ik heb het vermoeden dat de kandidaten ze toch al een beetje op het spoor zijn.
En nadat Wout gedrukt heeft voor 2 vragen ging er sowieso gedrukt worden voor 3. De mol moet daar zelfs helemaal niets doen. Het werk wordt voor hem of haar gedaan. "Dank je wel Wout" zegt de mol dan (tenzij de mol wout is dan is het "goed gedaan van mezelf")
En volgens mij heeft trouwens bijna iedereen gedrukt. Gilles gaat daar niet over liegen.
Het ligt misschien wat aan Isabel's karakter want ze heeft het al 3x gedaan (de blinddoeken, de eliminatieproef en de mindfuck bij het einde van aflevering 2 met de 2 afvallers van dezelfde kant waar opnieuw gestookt werd door haar). Maar ik denk gewoon niet dat een mol dat zou doen, ik denk dat een mol eigenlijk gewoon goed probeert overeen te komen met de kandidaten en niet op die manier de aandacht naar zich toe wilt trekken. Isabel is gewoon een winnaar, zij speelt het spel om te winnen. Ze zegt dat ook zelf.
Yana was toch de eerste die naar de wc ging na Isabelle en had daar toch zo het meeste kans om ongezien te mollen en de boel te vertragen. Ook zij stuurt de richting van de groep maar al te vaak. Kan natuurlijk ook gespeeld zijn om de groep haar te laten verdenken maar ik zit ook in een tunnel visie.
Yana heeft bij veel proeven toch ook wel op de juiste plaats gezeten.
Afl 1. Boogschieten en bij de wallies leken me best. Yana was daar allebei
Afl 2. Proef 1 is gewoon sturen. Dat heeft ze niet gedaan maar tegendraads eigenlijk de kant van het geld gekozen nadat het schip al gezonken was. Proef 2: Niet in het zand (dus op de rafts en bij de telefoons die moeten gemaakt worden en op het einde bij proef 3 bij de winnende groep waar je gewoon moet manipuleren om de duels te doen spelen (en niet eens erg veel en de paranoia bij de andere groep aansterken).
Afl 3 Proef 1 bij de zipliners (want bij de schapen loopt er sowieso wel wat fout) en dan als laatste bij de auto. En opnieuw op de juiste plaats. Tegelijkertijd ook maar een beetje op de trompet blazen zeker.
Afl 4 Proef 1 Bij de lezers en laten aantikken (want iedereen maakt wel spelfouten, valt weinig bij te mollen), Proef 2 Achter Julie na de toiletten en bij de eliminatie moest ze niets doen want Wout en Isabel deden dat al voor haar.
Ik denk dat ze eigenlijk zo goed als altijd wel op de juiste plaats zit. Of ze er iets mee doet is natuurlijk een andere vraag.