De Mol 2026 | Aflevering 3: Ziplinen, schapen en racen

Wie is bij deze aflevering de mol?

• Abigail

Stemmen: 0 0,0%
  • Dries

Stemmen: 4 11,4%
  • Isabel

Stemmen: 6 17,1%
  • Wout

Stemmen: 8 22,9%
  • Maxim

Stemmen: 4 11,4%
  • Julie

Stemmen: 2 5,7%
  • Yana

Stemmen: 8 22,9%
  • Yannis

Stemmen: 3 8,6%

• Totaal aantal stemmers
    35

vishnusixclix

Well-known member
Crowdfunder FE
Na de turbulente start in Portugal en een groepspot die zelfs even DIEP onder nul dook, zijn we aanbeland bij aflevering 3. De trailer van vorige week beloofde niet veel goeds voor de groepsgeest: chaos, paniek en een test die allesbepalend zal zijn.

Uitzending & Terugkijken​

• Wanneer: Zondag 12 april 2026, 20:00 op Play4.
  • Link: Bekijk aflevering 2 hier

Wat zagen we in de trailer voor vanavond?​

• De Groepspot: We staan op een schamele € 2.300. Wordt er eindelijk eens écht voor het geld gespeeld, of kapen de pasvragen en vrijstellingen weer de hoofdprijs?
  • Communicatie-chaos: De trailer toonde paniek bij een fysieke proef. "Ik vertrouw hier niemand meer!", werd er geroepen. Is de breuk tussen de groep en Abigail definitief?
  • De Test: Gilles waarschuwt dat "de waarheid optioneel is". Wie durft er vanavond vol in te zetten op één verdachte?

De Mol-meter:​

Efkens een samenvatting van wat we hebben gezien in café De Mol. Laat de mening van dat publiek een startpunt zijn voor discussies hier.
  1. Maxim (Met stip op #1)
    • Waarom: Hij was de absolute drijfveer achter de beslissing om € 2.000 uit de pot te halen voor de pasvragen van Abigail. Veel kijkers vonden dit een "overduidelijke mollenstreek" omdat hij de groep overtuigde om een enorm bedrag weg te gooien. Daarnaast zat hij op een strategische plek bij de graafmachine-opdracht.
  2. Wout
    • Waarom: Wout wordt door velen gezien als de "stille mol". In de poll stijgt hij enorm omdat hij bij de graafmachine-opdracht (samen met Maxim) erg vaak naar de ingegraven kandidaten belde. Elk telefoontje kostte geld, en volgens de fans rekte hij de tijd net genoeg om de pot niet maximaal te laten vullen.
  3. Abigail
    • Waarom: Haar terugkeer in het spel en het feit dat ze (volgens de montage) niet helemaal eerlijk was over de test, maakt haar zeer verdacht. Het feit dat de Mol aan het begin van het seizoen "geëlimineerd" zou zijn om dan terug te keren, is een theorie die in de poll veel aanhang vindt.

Overige opvallende verschuivingen:​

• Yannis: Was na aflevering 1 de hoofdverdachte, maar is in de poll iets gezakt. Zijn gebluf aan de rivier werd door sommigen juist als "te fanatiek voor een Mol" gezien, al blijft hij voor velen een gevaarlijke outsider.
  • Dries: Begint ook op de radar te verschijnen. Tijdens het ingraven op het strand en de communicatie via de telefoon leek hij voor de nodige verwarring te zorgen.

Wie vonden jullie deze aflevering het meest verdacht? Was de keuze van Yannis een slimme zet of een 'mollenstreek' die hem gaat achtervolgen?

⚠️ Spoiler Policy: Gebruik a.u.b. op gepaste tijden spoiler-tags ' zodat de kijkervaring voor iedereen leuk blijft!

Laatst bewerkt:
pff, Isabel... meer commentaar op anderen dan eigen bijdragen.
als dat de mol niet is, is die gewoon irritant.

Maxim valt af als mogelijk mol voor mij. Zijn acties/reacties bij momenten duiden toch meer en meer op een enorm gedreven kandidaat.

Abigail eruit ook weer geen verrasing. Zag je weer zo aankomen. Er gaan ook altijd kandidaten uit die ik totaal niet verdenk, dus daar schiet ik niets mee op :laugh:

pff, Isabel... meer commentaar op anderen dan eigen bijdragen.
als dat de mol niet is, is die gewoon irritant.
Yannis idem bij Wout. Misschien die info delen op voorhand ipv zo bijdehand te doen achteraf. Jezus, ik zou echt niet kunnen omgaan met zulke dingen, dan krijg je echt een antwoord terug. TV of niet.

ik zag Wout gewoon denken "ja, deze informatie was nuttiger geweest toen ik instapte dan wanneer ik uitstapte" :lol:

Abigail misleid omdat ze 2 proeven bij Maxim zit en hem niet verdenkt… ik blijf in de Maxim tunnel

Leuke aflevering!

Yana sluit ik nu wel uit. De mol zou nooit voor de drieduizend euro gaan (zonder enige controle over de uitkomst).

Yannis en Maxim vind ik momenteel toch ook afvallen als mol, maar ik moet eerlijk zijn dat ik begot geen idee heb wie wel te verdenken momenteel 😅

Leuke aflevering!

Yana sluit ik nu wel uit. De mol zou nooit voor de drieduizend euro gaan (zonder enige controle over de uitkomst).
Tenzij je een manier hebt om er voor te zorgen dat die auto bij de minste botsing ineens "niet meer wilt starten". Julie of Yana blijven toch by far mijn hoofdverdachte. Zou leuk zijn als het Julie is want dan heb ik 3 jaar na elkaar de juiste mol gekozen na afl 1 in onze vrienden poule.

Yannis "ik kan wel goed karten".
Yanna "ik vertrouw wout wel"
Iedereen kiest wout.

Lastig. Bij de zangeres denk ik dat je veel kon saboteren bij de schapen. Maar tja.
Maxim- te duidelijk in beeld?
Wout- kiest bij de auto's voor geld. Tactiek omdat hij wist dat hij nooit 10 rondes kon doen?
Julie- zat de eerste dag achter de poort. Achteraf een mol tactiek om altijd je eigen boeknummer mee te geven?

Yannis "ik kan wel goed karten".
Yanna "ik vertrouw wout wel"
Iedereen kiest wout.

Lastig. Bij de zangeres denk ik dat je veel kon saboteren bij de schapen. Maar tja.
Maxim- te duidelijk in beeld?
Wout- kiest bij de auto's voor geld. Tactiek omdat hij wist dat hij nooit 10 rondes kon doen?
Julie- zat de eerste dag achter de poort. Achteraf een mol tactiek om altijd je eigen boeknummer mee te geven?
Elke kandidaat gaat daar gewoon zijn eigen nummer doorgeven.

Yana is precies toch niet de ideale droomvrouw. White chicks als favorite film. :unsure:

Toch maar een zwakke aflevering.

Eigenlijk kunt ge na deze aflevering ook een paar kandidaten schrappen als mol. Bijvoorbeeld Scampi Diabolique is iets wat de mol nooit maar dan ook nooit zou zeggen.

Dries met zijn gitaar.

Laatst bewerkt:
Elke kandidaat gaat daar gewoon zijn eigen nummer doorgeven.

Yana is precies toch niet de ideale droomvrouw. White chicks als favorite film. :unsure:
ja, ik vond dat wat pointless. ge weet dat als die 2 boekjes doorgeven, dat het hùn boekjes zijn.

"welke boekjes moeten we pakken?" ja, gewoon zo veel mogelijk, maakt niet uit dewelke.

Dat was het punt niet. Het is de zoektocht naar de mol, niet naar de winnaar.
In heel dat verhaal is maar 1 boekje dat telt, dat van de mol. De rest maakt niet uit.
Als je zou willen controleren welke boekjes worden gepakt (serieuze gok) dan zou je achter de poort willen blijven. Er is maar 1 iemand die op vooraf weet wat de opdracht is en zich daar kan plaatsen.

Eigenlijk hoort die discussie bij aflevering 1 maar aangezien julie nu bij de schapen zit begin ik me toch vragen te stellen.
Tot nu toe is ze ook totaal nog niet in beeld gekomen.

Tot nu toe zit ik nog op Yana omwille van boogschutter, laatste bij het rijden, ed.
Maar bij de opdracht met de kabelbaan was ze eerder anti-mol.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan