De Mol 2026 | Aflevering 6: De gele trammetjes en strijd voeren in de arena. "Eerst uwe mond leeg!"

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Isabel

Stemmen: 17 23,0%
  • Julie

Stemmen: 6 8,1%
  • Maxim

Stemmen: 10 13,5%
  • Yannis

Stemmen: 0 0,0%
  • Wout

Stemmen: 41 55,4%

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Alsof ooit iemand voor het geld gaat gaan in deze fase van het spel
Niet voor het geld per se, wel om andere kandidaten op het verkeerde spoor te zetten.

Je gaat niet voor het geld, en je doet dezelfde strategie als nu, de patstelling. Geen geld, geen vrijstelling EN geen informatie voor anderen.

Je kan onmogelijk voor het geld gaan omdat andere kandidaten dan weten dat jij niet de mol zal zijn en uw medefinalist meer dan waarschijnlijk ook niet omdat die u laat gaan.

Je wilt als kandidaat in die laatste ronde omdat dat u een beetje verdachter maakt (zonder dat je daar eigenlijk iets voor moet doen) ook, en omdat je daar de meeste controle hebt over het hele spel (aka over de andere), want je kan makkelijk een psychologisch spel spelen en de ander uit zijn kot lokken als je niet geïnteresseerd bent in vrijstelling of geld.

(het is wel een beetje een domme opdracht qua design omdat als je het een beetje slim speelt het eigenlijk altijd in 100% van situaties tot dezelfde conclusie zou leiden. Enige manier waarop dat dat niet gebeurt is als iemand een fout maakt).

Vraag me af of Wout/Maxim mochten trekken aan de ketting en op die manier naar de vrijstelling konden gaan?

Al denk ik wel dat Wout het zou winnen van Maxim.

Niet veel wijzer kwestie mol. De drie obvious kandidaten zitten bij de 'voeten-proef' en de andere twee dus samen aan tafel. En de meest uitgesproken kandidaat ligt er uit.

Julie ook de rode lap gegeven op Wout. En als kandidaat moet je inderdaad daar de mol kunnen wegspelen. Bij haar is het vrij duidelijk dat ze op Wout zit.

Ik ben wel vergeten wie de 2e was die de lap op Wout deed. Maar als ik zo een beetje alles volg heb ik het gevoel dat Maksim ook wel op Wout zit.

Bij Isabel weet ik het niet, maar ze zal wel op een man zitten vermoed ik.
Ja, Yannis was dat. En laat die er nu net uitliggen.

Of wel is Wout dan de mol en zaten ze er gewoon alle vier op, of wel is het misschien toch iemand anders... Julie? :wink: En speelt Wout het gewoon fantastisch goed om de lap terug te kaatsen naar zijn mol Julie? Wie zal het zeggen.

Anderzijds denk ik nu niet dat het nodig was dat de mol in de arena bleef. 1) De kans dat iemand voor geld gaat is enorm klein imo en 2) je hebt nog altijd een kans om de boel op te blazen.

Alsof ooit iemand voor het geld gaat gaan in deze fase van het spel
Niet persé nee maar vaak in zo'n proeven is het voor de mol gelijk een erezaak om er wel voor te gaan en daar proberen te staan. Uiteindelijk heb je als kandidaat en als mol hetzelfde doel (vrijstelling pakken & geen geld) dus da zijn ideale proeven om je te bewijzen als kandidaat als mol zijnde. Toch niet vaak geweten in dergelijke soort proeven dat de mol er direct uit ligt. Maar idd, zeker ni nodig.

Sorry maar als gans Vlaanderen op Wout zit dan is 1 iemand zeker niet de mol
Ja, iedereen begint wel heel hard te neigen naar Wout. Zelfs van die 6 in café de mol zitten er 5 op Wout en da begint mij nu wel schrik aan te jagen 😂 En aangezien ik vaak twijfel tussen 2 (Michel & Sarah vorig seizoen etc...) en die beide altijd de finale halen maar uit die 2 uiteindelijk altijd de verkeerde van de twee de mol blijkt te zijn, zou het goe kunnen zijn dat het toch Julie is 😂 Maar no way dat het Isabel of Maxim is.

Na deze aflevering is er geen twijfel meer. Wout is overduidelijk de mol.

Maxim wel heel hard gemold deze aflevering. Echt zo opvallend. Yannis er misschien ingetrapt…

De mol gaat altijd bij de Pasteis de Nata hebben gezeten e. 3000 euro.

Julie komt dan ook wel in het vizier maar die is ook vaak niet aanwezig op belangrijke momenten zoals vandaag in de arena.

De pasteis de nata proef lukt toch nooit? Er was gewoon te veel waarbij ge uw handen van die tafel moest halen

De pasteis de nata proef lukt toch nooit? Er was gewoon te veel waarbij ge uw handen van die tafel moest halen
Hadden ze meteen naar die tafel gegaan en 10-15 seconden extra uitgespaard dan was het waarschijnlijk wel gelukt hoor. Niet vergeten dat alle proeven ook uitgetest worden op voorhand, dus het was zeker doenbaar. Maar niet met de mol erbij natuurlijk.

Er zit in elke aflevering ook een verwijzing naar bloemen/planten in de voiceover van Gilles. Maar misschien doelbewust erin gestoken om te misleiden?

Dat van die pastel, dat was enorm slecht gespeeld. Het moet het door de productie gestuurd zijn want ik begrijp niet dat je bij tijdskritiek koken niet eerst alle stappen overloopt met de tafel in de hand alvorens eraan te beginnen.

Hadden ze meteen naar die tafel gegaan en 10-15 seconden extra uitgespaard dan was het waarschijnlijk wel gelukt hoor. Niet vergeten dat alle proeven ook uitgetest worden op voorhand, dus het was zeker doenbaar. Maar niet met de mol erbij natuurlijk.
Ook daar hangt het er natuurlijk vanaf hoe het in beeld gebracht is en welke uitleg ze gekregen hebben die niet op tv kwam.

Hoe het nu getoond werd: ze komen de kamer binnen zonder uitleg en timer begint af te tellen en ze moeten zelf maar ontdekken dat ze die moeten vastnemen. Het enige was de cryptische zin "de tafel plakt". Op basis van hun experiment van elk een hand te lossen, laten ze ook uitschijnen dat ze niks van uitleg gekregen hebben. Dan vind ik 15sec verliezen daarmee eigenlijk nog meevallen.

Maar, dat is natuurlijk hoe het in beeld gebracht is voor de kijker ;)

Zonder die 20 seconden te verliezen voor ze door hadden dat ze de tafel moesten vasthouden, leek het uiteindelijk wel een haalbare proef. Maar ook alleen maar omdat Wout daar ogenschijnlijk zeer goed speelde. Hij had alles gezien, deed acrobatische toeren, ... hadden ze de proef gehaald dan kon je hem volledig afschrijven. Maar ze hebben het niet gehaald, en dat maakt zijn acties net heel erg verdacht voor mij. In de montage lijkt het in die proef eerder Julie die seconden verloor, maar we hebben al vaker gezien dat een Mol het heroïsch goed doet op proeven waarvan hij weet dat ze toch niet gehaald gaan worden.

Ik zat echt te wachten tot Maxim of Wout het gewoon op een lopen ging zetten met die ketting.
Er was toch niets om u aan vast te houden.

Inderdaad. Dat leek me zeker niet de bedoeling ...

Ze hadden daar gewoon iets anders moeten verzinnen, want dit was een maat voor niets.

Terug
Bovenaan