De multiculturele samenleving is mislukt?

Multiculturele samenleving is mislukt?

• Ja

• Nee

• Het is niet helemaal OK maar het valt wel mee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
In Noord-Ierland tonen ze dat het wel kan. 2/3e van de Roma in Ballymena zijn ondertussen gevlucht na de rellen van vorige maand.

Dat racisten mensen weg kunnen pesten, of ze nu iets gedaan hebben of niet?

@kay-gell : zelfde type dader. Wat betekent dat? Allemaal jongens? Want tenzij je denkt dat de oorzaak daar ligt, wat heeft dat dan te maken met de taal die ze spreken?

Ik vind het weer een gesprek, hoor… tegenwoordig wordt de buiten ook verpest doordat die niet meer helemaal wit is.

@kay-gell : zelfde type dader. Wat betekent dat? Allemaal jongens? Want tenzij je denkt dat de oorzaak daar ligt, wat heeft dat dan te maken met de taal die ze spreken?

Allochtonen natuurlijk, Loser.

Ik vind het weer een gesprek, hoor… tegenwoordig wordt de buiten ook verpest doordat die niet meer helemaal wit is.

Je vindt het weer "een gesprek" , hoor?
Je verpest zelf gewoon elke poging tot gesprek want als iemand hier deelt wat hij meemaakt en dan gaat het overigens over ervaringen die zeer veel mensen meemaken dan maak jij daarvan dat we zeggen dat het probleem is dat de buiten niet meer helemaal blank is.
Ja dan is het inderdaad weer "een gesprek", hoor.

Je kan er gewoon niet omheen dat veel bepaalde problemen in de maatschappij proportioneel veroorzaakt worden door dezelfde minderheid.

Laatst bewerkt:

Awel se, ik woon al 15 jaar niet meer in Belgie en ik kom maar heel sporadisch meer hier. Maar vorige maand was ik er nog eens en ik moest toch ook paar keer in mijn ogen wrijven.
Dat jij geen enkel probleem hebt met multiculturaliteit, wil niet zeggen dat je mensen moet wegzetten als racisten omdat ze een homogenere maatschappij verkiezen. Dat is trouwens een wetenschappelijk bewezen feit dat mensen, waar dan ook ter wereld, zich beter voelen in een zo homogeen mogelijke maatschappij.

Dat wordt natuurlijk door de media en politiek ook zo gekaderd. Zeker als er allochtone jongeren uit een (centrum)-stad of de rand rond Brussel ook elders ambras maken. Is een heel topic over + zie dit voorbeeld van vorig jaar:

De ondertoon van zowel de media als de burgemeester van Aalst is bij dit incident wel duidelijk. En niet enkel de ondertoon, het wordt zelfs benoemd.
Volgens de eerste vaststellingen gaat het om jongeren van allochtone origine die onderling zwaar slaags geraakt zijn, zegt D'Haese. Ze zouden onderweg zijn geweest van een voetbalmatch, maar het is nog niet duidelijk of ze daar waren als speler of als supporter.
Dit was de voetbalmatch in kwestie:

Bekijk zeker het filmpje volledig. Niet de eerste keer dat die voetbalploeg (specifiek van afrikaanse origine) en hun supporters betrokken zijn bij een massale vechtpartij. Waarvoor ze onvergund naar "den buiten" getrokken zijn.

En ik weet hoedanook dat je dit gaat wegzetten als voetbalhooligans, maar dat is niet hoe de media en de politiek het kadert. Dan moet je ook niet verwonderd zijn als mensen dat zien/lezen, dat ze die conclusies trekken en dat ook herhalen.

Awel se, ik woon al 15 jaar niet meer in Belgie en ik kom maar heel sporadisch meer hier. Maar vorige maand was ik er nog eens en ik moest toch ook paar keer in mijn ogen wrijven.
Dat jij geen enkel probleem hebt met multiculturaliteit, wil niet zeggen dat je mensen moet wegzetten als racisten omdat ze een homogenere maatschappij verkiezen. Dat is trouwens een wetenschappelijk bewezen feit dat mensen, waar dan ook ter wereld, zich beter voelen in een zo homogeen mogelijke maatschappij.
De link die Airjinx postte, daar had ik het over. Gewelddadige anti-immigratiebetogingen, hoe ga je dat anders noemen?

Wacht, zeg je nu dat discotheken zijn failliet gegaan door vreemdelingen? :unsure: :rofl::eek:
Dat is verre van de hoofdreden, maar doe nu niet alsof er geen probleem is met voornamelijk Noord-Afrikanen / Arabieren in het uitgaansleven.
Ik heb genoeg verhalen gehoord van vriendinnen die bepaalde Gentse danscafés niet meer aandoen als er muziekgenres worden gedraaid die dat volk aantrekken. Ik heb er zelf eens wat meer op gelet en ik kan ze volledig begrijpen. Blijven aandringen ook na een 'nee laat mij gerust', blijven vuil aanstaren en ga zo maar door. Uiteraard zijn er ook 'echte Belgen' die zich aan dat gedrag schuldig maken maar geloof mij dat de gemiddelde vrouw zich veiliger zal voelen in een 'witte' discotheek of danscafé. Alleen al vanwege het feit dat vrouwen in die milieus niet mogen/willen buitenkomen en zo de publieke ruimte vermannelijkt wordt, wat zeer intimiterend kan werken voor vrouwen.

De link die Airjinx postte, daar had ik het over. Gewelddadige anti-immigratiebetogingen, hoe ga je dat anders noemen?
Mogen we dan de relschopperij, gebrek aan respect voor infrastructuur, normen, waarden, plichten, rechten en mensen (zie bvb de term "kech") dan "geweldadige anti-autochtone manifestaties" noemen? Want dat is het ook eigenlijk.

Mogen we dan de relschopperij, gebrek aan respect voor infrastructuur, normen, waarden, plichten, rechten en mensen (zie bvb de term "kech") dan "geweldadige anti-autochtone manifestaties" noemen? Want dat is het ook eigenlijk.
Soms. Wanneer ze dat zijn, bijvoorbeeld. Ik heb er zo nog niet heel veel gezien, maar het kan.

Oei. Dan ben ik geen Belg, maar een allochtoon? Aangezien mijn moeder hier is geboren en mijn vader in een "Maghrebijns" land. Of hoe moet ik mij nu identificeren?!

Oh leuk, we gaan weer de semantische discussie op om de kern van waar het gaat hier te omzeilen.

Allee, zeg me aub wat voor jou het juiste woord is voor die groep.
En, ik ga je voor zijn. Ja, het zijn ook Belgen. Maar ergens gaan we toch, in deze discussie, een woord moeten vinden om ze specifieker te omschrijven.

Oei. Dan ben ik geen Belg, maar een allochtoon? Aangezien mijn moeder hier is geboren en mijn vader in een "Maghrebijns" land. Of hoe moet ik mij nu identificeren?!
Er is geen vaste definitie voor. Ook niet voor hoeveel generaties men meerekent. Voor statistieken gaat men meestal 1 generatie terug. In de VS is men bv trots op hun afkomst zelfs als deze 6 generaties ver zit... Herkomst of afkomst zijn dan ook verschillend van nationaliteit.

Volgens vandale wordt allochtoon gedefinieerd als van elders afkomstig.

Statbel (voor de bevolkingsstatistieken) gebruikt het woord niet echt. Men kijkt naar "buitenlandse achtergrond". Ook geboorteland, maar dat is een andere statistiek. De buitenlandse achtergrond wordt zo bekeken:
De groep Belg met een buitenlandse achtergrond is zeer divers:
  • 50,0 % heeft geen Belgische nationaliteit als eerst geregistreerde nationaliteit, maar heeft de Belgische nationaliteit intussen wel verworven.
  • 50,0% heeft de Belgische nationaliteit als eerst geregistreerde nationaliteit, waarbij:
    • 20,9% twee ouders heeft met een buitenlandse eerst geregistreerde nationaliteit;
    • 29,1% één ouder heeft met een buitenlandse eerst geregistreerde nationaliteit.
Daar val jij dus in de onderste groep van 29,1%.

Volgens de Nederlands tegenhanger (CBS) is het hetzelfde, namelijk "Iemand wordt tot de allochtonen gerekend als ten minste één van de ouders in het buitenland is geboren."

Je kan dus perfect allochtoon zijn en de Belgische nationaliteit hebben (ofwel mee geboren zijn of verworven hebben).

Oh leuk, we gaan weer de semantische discussie op om de kern van waar het gaat hier te omzeilen.

En, ik ga je voor zijn. Ja, het zijn ook Belgen. Maar ergens gaan we toch, in deze discussie, een woord moeten vinden om ze specifieker te omschrijven.
Was een oprechte vraag hoe ik mezelf zou moeten noemen :p. Heb daar persoonlijke slechte ervaringen mee.

If anything, ben ik de eerste die over zo'n 'type mensen' gaat zagen. Het is uitschot van de maatschappij en ze mogen wat mij betreft goed gestraft worden alsook de politici die daar voor hebben gezorgd en decennia ongestraft hebben laten gebeuren.

Allee, je mag wel de afkomst nemen van mensen als bepalende factor, maar als een ander vragen stelt bij waar je die grens precies legt, gaat die de semantische toer op?

Sorry, die opmerking stond na je highlight van kaygell, en hij was het die in discussie was over de multiculturalisering van den Buiten/Hasselt. Jouw opmerking waarop ik reageerde, parafraseerde kaygell en 808 state letterlijk.

Sorry, die opmerking stond na je highlight van kaygell, en hij was het die in discussie was over de multiculturalisering van den Buiten/Hasselt. Jouw opmerking waarop ik reageerde, parafraseerde kaygell en 808 state letterlijk.
Klopt, daar heb ik niemand een racist genoemd. Maar het staat er letterlijk, in het topic dat de multiculturele samenleving mislukt is: dat je de steden moet opgeven, en dat de buiten ook niet meer is wat het geweest is. Als er toegangswegen zijn, kun je het vergeten.

Zeg me eens. Hoe lees je dat anders dan dat zelfs de buiten niet meer zo wit is?

Het is de taak van de overheid om een goed beleid te hebben ivm immigratie.

Integratiebeleid moet gewoon véél beter. Wat verwacht je van landen zoals bv Italië en Griekenland waar het gewone (jong) volk al problemen heeft om werk te vinden.

Terug
Bovenaan