Dé poll

IWelke bands behandelen we eerst?

• Totaal aantal stemmers
    65
Ik zou in een volgende ronde Death willen nomineren ( de deathmetalband) om eens te zien hoeveel mensen hier ook effectief zouden willen in meegaan
Dat lijkt me persoonlijk niet zo boeiend net omdat dat geen breed publiek aanspreekt. Ofwel ben je mee na half album ofwel haak je af en ga je gaan wenen onder de douche. Ik ben helemaal te vinden voor een parallel concept waarbij enkele diehard fans met alle middelen proberen uit te leggen waarom een band meer aandacht verdient, met hulp van zeer zorgvuldig uitgekozen tracks die goed worden toegelicht etc... maar met dit concept heeft dat nog weinig te maken imo.

Om dezelfde reden vond ik de Rammstein-week ook niet zo boeiend. Iedereen wist op voorhand wel ongeveer waar ze aan toe waren, terwijl The Beatles mij (en blijkbaar verschillende anderen) net enorm hebben verrast.

Een "classic artist" spreekt een breder publiek aan, Death lijkt me teveel een niche te zijn. Metallica is dan eerder geschikt als classic artist.

Ik heb ondertussen ook eens wat langer kunnen nadenken en er zijn wel wat artiesten waarin ik me zou willen verdiepen.
Sommige omdat ik er nooit een klik mee gehad heb maar waarvan ik wel snap dat ze classic en (semi-)legendarisch zijn, anderen omdat ze me interesseren.
  • Prince
  • Willie Nelson
  • Nick Cave
  • Patti Smith
  • The Beach Boys
  • Sonic Youth
  • The Smiths
  • Nina Simone
Als er ooit een volgende ronde kom, dan nomineer ik alvast deze :tongue:
Daar zitten echt nog wel een aantal schone namen tussen, inderdaad!

Ik zou zeggen Pink Floyd: maar dat vind iedereen goed, dus dat is eigenlijk niet nodig :unsure:

Dan maar Stevie Ray Vaughan? Dat is imo een van de meest miskende artiesten op de radio. Amper radio-time terwijl het eigenlijk een gitaargod was.

Waarschijnlijk onmogelijk op een week, gezien het aantal albums en aantal genre wissels van de man maar David Bowie lijkt me toch ook wel een leuke :)

Degenen die bijna universeel geliefd en gekend zijn (Bowie, Cave, Floyd) zijn denk ik minder interessant. Dan is het leuker de minder bekendere of meer "divisive" artiesten te doen, bvb Zappa, Tull, Waits,...?

Degenen die bijna universeel geliefd en gekend zijn (Bowie, Cave, Floyd) zijn denk ik minder interessant. Dan is het leuker de minder bekendere of meer "divisive" artiesten te doen, bvb Zappa, Tull, Waits,...?
On second thought, het kan niet geliefder en gekender zijn dan The Beatles en dat was ook plezant. Dus als vergeet mijn voorstel :tongue:.

Laatst bewerkt:
Misschien hip-hop? Daar staat nog niets van tussen. Iets waar ik zelf eigenlijk niet naar luister... Maar misschien kan iemand me dan overtuigen.

Misschien hip-hop? Daar staat nog niets van tussen. Iets waar ik zelf eigenlijk niet naar luister... Maar misschien kan iemand me dan overtuigen.

Niet perse hiphop alleen maar kunnen misschien enkele bands uit verschillende genres plukken.

Hopelijk dan wel geen generieke hiphop waar ze elk lied hun naam moeten zeggen en hun leegtes opvullen met `yeah` `uh` `ah` . Als ik stopwoorden wil horen, luister ik wel naar de politiekers of interviews met sporters. :unsure:
Yes, ik heb een vooroordeel, maar ben bereid dit te doorbreken.

dan moet je toch gewoon zappen tussen de verschillende goede albums.

snapt ge hem? zappen? hehe.

giphy.gif

Leuk idee, ik ga dit volgen, maar ik begrijp het concept niet helemaal. Waarom de keuze tussen slechts deze artiesten, en in welke zin is Carly Rae Jepsen "classic"?

Is het niet leuker om een beetje chronologisch te werk te gaan, met eerst de grootsten van de jaren '60 en must-hear albums enzovoort, en dan zo decennium per decennium af te lopen ofzo?

Niet per se? Gewoon op bands waarover je een discussie wilt lezen/voeren tussen fanboys en onwetenden.

e: wtf dat Rammstein bovenaan staat. Daar valt nu toch echt niet veel over te zeggen? :wtf:
Het is niet enkel Rammstein hoor? Linkin Park, Carly Rae Jepsen, Coldplay (al zou een discussie over Coldplay wel nog interessant zijn), The White Stripes, Beyoncé, Michael Jackson begrijp ik ook niet. U2 is ook wat overschat. Nirvana ben ik wel fan van, maar ik weet niet of dat een goede eerste stap is. [Of ja Rammstein heeft de meeste stemmen, dat is best verrassend... waarschijnlijk toch een paar casual fans die de weg naar dit topic hebben gevonden]

Over anderen is eigenlijk al veel gezegd (Beatles, Radiohead, etc...)

Dus ik ga voor NIN. Maar er zijn nog wel anderen die aanvaardbaar zijn

Terug
Bovenaan