De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Fofana heeft gisteren ook zijn eerste minuten gemaakt na zijn blessure, toch ook wel een certitude als die gezond is. Ik denk dat op vraag van Lyon Fofana ook niet geselecteerd is, dus zal nu ook wel niet gebeuren nu dat Trossard afhaakt. Het zou mij niet verbazen mocht hij gewoon Vermant oproepen. Geen idee of hij gewoon Keita gaat oproepen als middenvelder of effectief op zoek gaat gaan naar iemand die op de 8/10 kan spelen.
Vermant was opgeroepen bij de beloften of whatever het noemt. Denk niet dat ze die dan doorschuiven.

Mogelijks Heynen/Vanhoudt en dan Keita zeker ?

Het lijkt me niet dat er nog vervangers zullen opgeroepen worden?
Is natuurlijk misschien ook iets lastiger met de trip naar de VS om dat allemaal last-minute nog te doen.

Een niet nader genoemde anonieme generaal liet me weten dat Benteke sinds kort in de VAE vertoeft. Kans verkeken dus voor Benteke!

Hopelijk start hij dan toch beide matchen met CDK als centrumspits. Als Openda start, kijk ik zelfs niet.
Ik hoop eigenlijk dat Openda 2x start, zodat die dan nog eens twee keer kan bevestigen dat die zwaar suckt bij de RD en eigenlijk niets te zoeken heeft bij ons :unsure:

CDK is trouwens ook nog maar juist terug uit een blessure, dus ik hoop dat Garcia daar nog wel voorzichtig mee omspringt.

Zuur, dat vind ik toch veel erger dan de talenten die we de voorgaande jaren hebben 'verloren', ook al verloopt zijn overstap naar de A-kern trager dan gehoopt.

De bond heeft gezegd beter in te zetten daarop, ik verwacht wel eens eindelijk resultaat daarvan te zien. Elk twijfelgeval hebben we gemost de laatste jaren. Door karkassen zoals Witsel te selecteren gaat het niet snel beteren imo.

Zelfs enkele spelers met enkel Belgische nationaliteit hebben we veel te laat kansen gegeven.

Om eerlijk te zijn de enige speler die niet voor ons gekozen heeft en dat ik echt jammer vind is Sadiki. Misschien dat ik de komende jaren hier Talbi, Karestas & Bounida aan toe voeg, maar tot dan doet het mij niet veel.

De bond kan wel proberen, maar ik vermoed dat er in de meeste gevallen niet veel aan te doen is hoor. Denk dat het vaak genoeg toch ook een keuze van het hart is, ingegeven door de familiale achtergrond.

Talbi, Bounida, … werden bij de jeugd opgeroepen, dus het is niet dat ze niet op de radar stonden of genegeerd worden.

Bij de jongens met Marokkaanse achtergrond speelt nu ook nog eens mee dat Marokko wel goed presteert. We zijn niet meer het België van 2018, dus op die manier kunnen we ze al niet meer overtuigen. Als ze sowieso dan al wat meer neigen naar Marokko, wordt het helemaal moeilijk.

Het is wat het is, ik lig er niet van wakker

Ik hoop dat hij zowel Keita als Pardo oproept. Imo genoeg mensen die 8 of 10 kunnen spelen met Tielemans, KDB, CDK, De Cat en Onana. En Keita kan het normaal ook wel op 8. En Vermant ipv Lukaku lijkt me ook logisch.

Ik hoop dat hij zowel Keita als Pardo oproept. Imo genoeg mensen die 8 of 10 kunnen spelen met Tielemans, KDB, CDK, De Cat en Onana. En Keita kan het normaal ook wel op 8. En Vermant ipv Lukaku lijkt me ook logisch.
Wilt Pardo momenteel niet liever voor Spanje uitkomen of ben ik 2 spelers door elkaar aan het gooien?

De bond kan wel proberen, maar ik vermoed dat er in de meeste gevallen niet veel aan te doen is hoor. Denk dat het vaak genoeg toch ook een keuze van het hart is, ingegeven door de familiale achtergrond.

Talbi, Bounida, … werden bij de jeugd opgeroepen, dus het is niet dat ze niet op de radar stonden of genegeerd worden.

Bij de jongens met Marokkaanse achtergrond speelt nu ook nog eens mee dat Marokko wel goed presteert. We zijn niet meer het België van 2018, dus op die manier kunnen we ze al niet meer overtuigen. Als ze sowieso dan al wat meer neigen naar Marokko, wordt het helemaal moeilijk.

Het is wat het is, ik lig er niet van wakker
Ja maar ik kan me wel inbeelden dat ze bij die overgang van belofte naar A-ploeg dat je echt snakt naar de erkenning van een selectie van de A-ploeg en dat je als nationale bond dan optimaal moet overleggen met je bondscoach etc om de integratie van die spelers te plannen zodat je hen ook een plan voor kan leggen.

Het is een groot verschil tussen gewoon iemand in de beloften hebben rondlopen terwijl je er van uit gaat dat hij bij ons blijft versus hem actief opvolgen, in te lichten en samen een beetje toe te leven naar die A-cap. Er is een war for talent gaande geweest de laatste jaren en we hebben telkens verloren. Dat is best mottig terwijl je een top 10 land bent. Marokko komt nu bovendrijven door 'gestolen' talent met verbetenheid (en ook een hele hoop duiten naar officials).

Terug
Bovenaan