De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

De terugkeer van Eden zit er in!

Zal er vooral vanaf hangen hoe goed het klikt met Lukaku en De Bruyne (en Courtois). Lijkt wel een beetje de naam te hebben dat hij niet altijd goed overweg kan met de sterren van de ploeg. Zijn 'people'-skills zijn voor mij ook nog een vraag dus.

Ook geen ervaring als bondscoach (geen ramp, is wel vaker zo natuurlijk).

Hij heeft toch best veel ervaring op hoog niveau, in verschillende competities. En weet wat het is om topmatchen te spelen (Champions League).

Volgens HLN: 'Garcia varieert tussen dominant en countervoetbal en sleutelt graag aan ingenieuze vrij trappen'.

Benieuwd naar zijn eerste selectie in ieder geval :)

Vind je?

In zijn eerste jaar als profcoach gedegradeerd met Saint-étienne.
Dan Franse middenmoot bij Dijon en Le Mans.
Dan bij Lille zijn enige 2 prijzen gepakt, beker en titel in hetzelfde jaar, uiteraard oa dankzij Eden Hazard. Ondertussen al 14 jaar geleden.
Geen succes bij AS Roma (waar hij zelfs 2 historisch grote nederlagen leed in de CL).
Dan geen successen behaald bij Marseille noch Lyon (behalve halve finale CL bij die laatste).
Dan naar de zandbak voor nog geen vol jaar.
En dan na 16 duels ontslagen bij Napoli (met 4 gelijke spelen en 4 verloren duels).

Nee, ik word er niet warm of vrolijk van.
Van de namen die de ronde deden, leek hij mij toch de beste van de hoop. Hoger dan een Garcia (of Lopetegui) kan je niet mikken, dus het is ofwel zo'n type ofwel de coaches die nog alles te bewijzen hebben genre Henry, of de miskleun Tedesco die we net gehad hebben. Henry had nog het voordeel van de spelersgroep en de bond te kennen en als speler een absolute legende te zijn, dat wel.

Bij Roma heeft die trouwens wel een zeer sterk team neergezet, maar de dominantie van Juventus was te groot in die periode.

Het idee dat je een bondscoach kan gaan halen die in het buitenland en in de Europese competities echt succesvol is geweest, dat je vooral uitdrukt met titels en prijzen als je zijn prestaties met Roma niet succesvol vindt, is totaal onrealistisch hé. Zo zijn er maar een handvol trainers in Europa.

Van welke naam had je wel warm geworden, en was een realistische piste?

Alle 3 toch betere prestaties dan Tedesco. En over de carrière van Garcia kunnen we ook discussiëren.
Volgens mij hebben die 3 coaches samen opgeteld nog steeds minder prijzen dan Tedesco, die er zelf maar eentje heeft :unsure: . Garcia heeft veruit de beste carrière van ze allemaal, wat daarom niet wilt zeggen dat hij de geschikte man is. Dat gaan we moeten zien.

Dat is wel heel erg negatief. Bij Roma de beste seizoensstart ooit met 10 overwinningen en zoals @starspike zegt, een tweede plek achter een zeer Juve. Met Dijon, als tweedeklasser, halve finale en Coup de France en met Le Mans halve finale Coup de la ligue gehaald. Halve finale CL met Lyon vind ik anders ook wel een prestatie.

En uiteraard heeft hij ook op plekken gigantisch gefaald zoals Napoli, maar er waren ergere namen die rondgingen. Ik sta er momenteel neutraal in. We gaan het zien.

Mja, de eerste 10 matchen gewonnen met Roma. Om dan uiteindelijk toch 17 punten achter Juve te eindigen. En ook het seizoen nadien 2de op exact 17 punten van Juve. En niet door de poules van de CL geraakt. Op zich geen schande met Man City en Bayern in die poule, maar thuis 1-7 verliezen van Bayern is dat natuurlijk wel. En het jaar nadien met 6-1 van Barcelona. Ok, dat zijn momentopnames, maar heel vaak zit er dan toch tactisch echt iets niet goed, als je met een ploeg als Roma dergelijke nederlagen lijdt.

En ok, halve finale van een landelijke beker met een 2de klasser is een klein stuntje, met een middenmoter uit de Ligue 1 kan dat gewoon wel eens gebeuren.

Soit, ik vind het allemaal toch heel pover om bij hem van een grote naam te spreken. Zoals voorspeld, buitenlands b- of zelfs c-garnituur. En daar word ik echt niet warm van.

Mja, de eerste 10 matchen gewonnen met Roma. Om dan uiteindelijk toch 17 punten achter Juve te eindigen. En ook het seizoen nadien 2de op exact 17 punten van Juve. En niet door de poules van de CL geraakt. Op zich geen schande met Man City en Bayern in die poule, maar thuis 1-7 verliezen van Bayern is dat natuurlijk wel. En het jaar nadien met 6-1 van Barcelona. Ok, dat zijn momentopnames, maar heel vaak zit er dan toch tactisch echt iets niet goed, als je met een ploeg als Roma dergelijke nederlagen lijdt.

En ok, halve finale van een landelijke beker met een 2de klasser is een klein stuntje, met een middenmoter uit de Ligue 1 kan dat gewoon wel eens gebeuren.

Soit, ik vind het allemaal toch heel pover om bij hem van een grote naam te spreken. Zoals voorspeld, buitenlands b- of zelfs c-garnituur. En daar word ik echt niet warm van.
Om na die afstraffing wel te erkennen dat hij tactisch in de fout is gegaan. Ik vind 2 keer 2de worden met Roma toch al behoorlijk. Uiteindelijk zoeken we een bondscoach voor ons Belgen he, de vijver om in te vissen is niet bepaald groot.

Dit lijkt een goede keuze en is een duidelijke stijlbreuk met Tedesco. Ik hoop alleszins dat het ook een coach is die sommige spelers een shot onder hun radijzen geeft en kijkt naar de mannen in vorm.

Courtois zal wel terugkeren, daar twijfel ik niet aan.

Voorin heeft hij ook nog genoeg weelde met Lukaku, De Bruyne, Trossard, CDK, Doku, Openda, ... hij zal er vooral efficiëntie in moeten krijgen.

Toch vooral benieuwd wat hij in verdedigende compartiment gaat doen. We zitten daar al niet dik in de namen. Faes ligt ook niet meer in de bovenste schuif in Leicester. Debast is ook nog geen onbetwistbare basisspeler.

Misschien wel een terugkeer van spelers zoals Vanaken, Mechele, ...

Van de namen die de ronde deden, leek hij mij toch de beste van de hoop. Hoger dan een Garcia (of Lopetegui) kan je niet mikken, dus het is ofwel zo'n type ofwel de coaches die nog alles te bewijzen hebben genre Henry, of de miskleun Tedesco die we net gehad hebben. Henry had nog het voordeel van de spelersgroep en de bond te kennen en als speler een absolute legende te zijn, dat wel.

Bij Roma heeft die trouwens wel een zeer sterk team neergezet, maar de dominantie van Juventus was te groot in die periode.

Het idee dat je een bondscoach kan gaan halen die in het buitenland en in de Europese competities echt succesvol is geweest, dat je vooral uitdrukt met titels en prijzen als je zijn prestaties met Roma niet succesvol vindt, is totaal onrealistisch hé. Zo zijn er maar een handvol trainers in Europa.

Van welke naam had je wel warm geworden, en was een realistische piste?

Ik ben het ermee eens hé, dat dergelijke buitenlandse namen de enige zijn die echt haalbaar zijn. Maar net daarom was ik toch echt eerder voorstander voor een Belg. Hoewel blijkbaar daar ook weinig kandidaten er echt zin in hadden.

Tedesco was, hoewel jonger en minder ervaren, ook ongeveer dat niveau.

Om na die afstraffing wel te erkennen dat hij tactisch in de fout is gegaan. Ik vind 2 keer 2de worden met Roma toch al behoorlijk. Uiteindelijk zoeken we een bondscoach voor ons Belgen he, de vijver om in te vissen is niet bepaald groot.

Mja, het is goed dat hij erkent wanneer hij tactisch in de fout gaat, maar wanneer dat in pakweg de kwartfinale van een EK of WK gebeurt liggen we er natuurlijk mooi weer uit door geblunder van de coach.

Nu, ik geef toe, ik ben enorm kritisch en negatief na het geblunder van onze bond, er gaat echt veel moeten gebeuren voor mij om het voordeel van de twijfel te krijgen. Ik kan dat nu echt moeilijk geven.

Lijkt me op het eerste gezicht geen slechte keuze, binnen de mogelijkheden van ons land. Maar je weet natuurlijk nooit hoe zoiets gaat uitdraaien.

De job geven aan een onervaren Belgische coach gewoon omdat het een Belg is... Dan verkies ik toch iemand als Rudi Garcia.

Met Martinez hadden we een coach zonder plan die de vedetten over zich heen liet lopen. Tedesco was dan weer iemand die orde op zaken wou stellen in die kleedkamer, waardoor hij onpopulaire beslissingen moest nemen, en dat in combinatie met het feit dat hij tactisch gelimiteerd was, zorgde er ook weer voor dat de situatie al snel onhoudbaar werd. Hopelijk dus nu iemand die de basics van voetbalstrategie onder de knie heeft, die goed kan omgaan met de jeugd, en die de kleedkamer onder controle kan houden. Want daar lopen heel wat moeilijke karakters rond, hoe je het draait of keert.

En dat mensen ook onthouden dat we niet meer de ploeg hebben die we in 2018 hadden.

Echt vrolijk word ik daar toch niet van. Laatste jaren in Saudi Arabië zitten breien, daarvoor bij Napoli mislukt. Garcia's hoogtepunt ligt ook al ver in het verleden.

Hij maakt wel een degelijke indruk op de voorstelling. Ik denk dat qua leeftijd en moment in zijn carrière hij beseft dat het tijd is om een land te trainen, en Frankrijk heeft betere opties, dat gaat niet lukken. Tenzij hij met België eindelijk Frankrijk eens klopt. Ik denk dat het een middenmooter in Frankrijk/italië was, ergens een Franstalig afrikaans land of dus la Belgique. Slechter doen dan tedesco que resultaten is moeilijk, plaasten voor het WK en dan 2e ronde halen. Hoe moeilijk kan dat zijn op een WK met 48 en deze selectie? Wereldkampioen gaan we niet worden.
Hij kan nog eens alles uit de Bruyne/Lukaku persen hopelijk en daarna kunnen we een jonge coach nemen om te beginnen bouwen aan een volledig nieuwe generatie.

En Courtois haalt hij wel terug, het is duidelijk dat hij Eden Hazard daarvoor gebruikt, of zo lees ik zijn uitleg toch.
.

Ik word er niet warm van maar van de namen die genoemd werden, ben ik dan toch het meest blij met García.

Ik ben alleszins benieuwd hoe hij zich profileert de komende weken. Als hij het serieus meent, zien we hem de komende weken in menig Belgisch stadion.

Ik ben licht positief en ik kijk alleszins terug uit naar de interlandperiode en dat is toch al lange tijd geleden.

Hmm, iemand die zijn enige successen te danken heeft aan Eden Hazard en voor de rest bijna overal toch teleurgesteld heeft. Warm word ik er niet van.

Desalniettemin zijn eerdere successen (of mislukkingen) geen garantie voor de toekomst, dus who knows. Iedereen verdient op z'n minst een kans uiteraard.

Courtois zal wel terugkeren, daar twijfel ik niet aan.

Voorin heeft hij ook nog genoeg weelde met Lukaku, De Bruyne, Trossard, CDK, Doku, Openda, ... hij zal er vooral efficiëntie in moeten krijgen.

Toch vooral benieuwd wat hij in verdedigende compartiment gaat doen. We zitten daar al niet dik in de namen. Faes ligt ook niet meer in de bovenste schuif in Leicester. Debast is ook nog geen onbetwistbare basisspeler.

Misschien wel een terugkeer van spelers zoals Vanaken, Mechele, ...
Dat laatste hoop ik van harte, maar zo'n buitenlandse coaches kennende volgt die de JPL niet en gaan de laagvliegers uit buitenlandse competities (bv Faes) de voorkeur krijgen op sterkhouders in België.
Eigenlijk moet je breken met jongens als Meunier, grijze Castagne, Carrasco, Faes, zelfs eeuwige teleurstelling Tielemans, en vol gaan voor Seys/Sabbe, Decuyper, Smets, CDK, Vermeeren, een fitte Lavia, etc omringd door Courtois, Debruyne, en Lukaku als die meer loopt en minder wijst. En meer spelers met inzet, spelinzicht en voetbalverstand. Dus Doku mag max 20 minuten meedoen.

En dat was natuurlijk wel een goede motivator.

Alleen stopte het daar wel natuurlijk... zo iemand moet eigenlijk een sterke T2 hebben die tactisch wel alles op punt kan zetten. Dat was met Vital misschien niet helemaal het geval :unsure:

Ik denk dan aan de combinatie Klinsmann - Löw bv. Dat leek wel te werken destijds.

en gaan de laagvliegers uit buitenlandse competities (bv Faes) de voorkeur krijgen op sterkhouders in België.
Eigenlijk moet je breken met jongens als eeuwige teleurstelling Tielemans,

Die Tielemans haat is hier echt belachelijk aan het worden bij sommigen. Dit slaat nu echt eens nergens op, ondertussen al genoeg goeie matchen gespeeld voor de duivels. En gewoon goed bezig bij Aston Villa. Maar nee, ca va ze, we moeten er echt mee breken. Een 27 jarige die het goed doet in de Premier League. Om plaats te maken voor iemand die in de Jupiler Pro League …

En alsof García geen matchen van de pro League gaat bekijken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan