De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

https://sporza.be/nl/2025/02/23/-ik-heb-de-rode-duivels-echt-gemist-thibaut-courtois-zet-deur-naar-nationale-ploeg-nu-wagenwijd-open~1740308699786/?linkId=sporza|vrtnws|/vrtnws/nl|teaser

Alé hij is terug. Eindelijk die zever gedaan. Met de bevestiging van De Cuyper en de opkomst van Seys in de CL. Mokio die zich aan het ontplooien is bij Ajax, Smets die één van de beste verdedigers in Belgie is. Castagne die terug alles aan het spelen is bij Fulham. Hoe denken jullie dat onze verdediging er gaat uitzien binnenkort?

Blijkbaar heeft Garcia altijd met 4 man vanachter gespeeld dus dat zal dan wel zo blijven. Ik denk aan zoiets:

De Cuyper - Theate - Smets - Seys/Castagne

Enja, roep gewoo Talbi al op. Hoe rapper die miserie gedaan is, hoe beter

Als je ziet hoe Vanaken de laatste tijd aan het voetballen is, moet die toch altijd in de ploeg? Maar je kan KDB toch ook niet op de bank zetten, en dan heb je ook nog CDK die eigenlijk ook zou moeten spelen.

Wordt nog interessant hoe de nieuwe bondscoach de pionnen gaat opstellen.

We gaan wel een heel erg aanvallende ploeg hebben met De Cuyper en Seys op de flanken. Roep Talbi idd op, dan heb je ook al een heel deel automatismes moest hij voor de Duivels kiezen.

Naar het niveau van Vossen-Ogunjimi gaan we toch nog niet snel afglijden.

Als je ziet hoe Vanaken de laatste tijd aan het voetballen is, moet die toch altijd in de ploeg? Maar je kan KDB toch ook niet op de bank zetten, en dan heb je ook nog CDK die eigenlijk ook zou moeten spelen.

Wordt nog interessant hoe de nieuwe bondscoach de pionnen gaat opstellen.

We gaan wel een heel erg aanvallende ploeg hebben met De Cuyper en Seys op de flanken. Roep Talbi idd op, dan heb je ook al een heel deel automatismes moest hij voor de Duivels kiezen.

Naar het niveau van Vossen-Ogunjimi gaan we toch nog niet snel afglijden.

Gohja, ik verkies te verliezen met 4-5 dan te verliezen met 0-1 ofzo, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze. Ik weet alleen niet goed waar je een CDK zou spelen in het systeem van Garcia. Op de flanken zit je met een Trossard, Lukebakio die alles spelen, met daarachter (hopelijk) een Talbi & Doku. Lukaku is nog steeds incontournable. Vanaken en De Bruyne zullen ook wel spelen nu, met daarachter nog een 6.

Het is daarvoor wel nog veel erger geweest. Die mannen kwamen piepen tijdens de start van de gouden generatie.
Die mannen hebben hun doelpunten gemaakt, ware het niet dat we het verknallen thuis tegen Oostenrijk en Witsel de penalty van de playoffs over mikt.

Met alle respect, maar KdB's incontournabiliteit gaat toch afhangen van waar die gaat voetballen volgend jaar. Als die naar de zandbak trekt, dan gaat dieje vlieger toch niet op. Maar zou blijkbaar ook naar de MLS kunnen, schat ik toch wat hoger in. Bon, we zien wel.

Met alle respect, maar KdB's incontournabiliteit gaat toch afhangen van waar die gaat voetballen volgend jaar. Als die naar de zandbak trekt, dan gaat dieje vlieger toch niet op. Maar zou blijkbaar ook naar de MLS kunnen, schat ik toch wat hoger in. Bon, we zien wel.
Of huidige vorm/conditie..

Zelfs als die volgend jaar nog bij City zou zitten vind ik KdB alles behalve incontournable op dit moment, zeker als je ziet wat voor matchen Vanaken de laatste tijd speelt. Een KdB in vorm is altijd beter dan een Vanaken, geen twijfel. Het is en blijft een van de beste middenvelders ooit. Maar het is toch lang geleden dat ik die bij de nationale ploeg of in de CL nog echt die kenmerkende splijtende passes heb zien geven waarmee hij een verdediging kon open splijten alsof hij Moses was.

Het is natuurlijk wel zo dat zowel bij de Duivels afgelopen jaar als bij City nu heel de ploeg niet draait. Dat De Bruyne niet in topvorm is en de leeftijd begint te voelen klopt natuurlijk, maar het is altijd moeilijk om individuele spelers te beoordelen in een team dat collectief in een put zit.

Het is voor de Rode Duivels te hopen dat hij niet volledig voor de poen zwicht en helemaal gaat uitbollen in de woestijn, maar ik zie hem ook in de MLS (waar ik hem verwacht naartoe te trekken) zichzelf niet meer heruitvinden genre Pirlo of zelfs genre Dries Mertens - die op zijn 37 jaar assists uitdeelt als Oprah Winfrey. Zijn lichaam en zijn hoofd moeten natuurlijk ook meewillen, De Bruyne is ook geen Modric helaas.

Ik heb op zich wel terug een positief gevoel over de Duivels. Tedesco weg en heel wat veelbelovende spelers op verschillende posities die komen piepen. Het is vooral bidden dat Lavia een of ander wondermedicijn krijgt zodat ie eindelijk meer dan 2 matchen op een jaar kan spelen, bij hem ligt potentieel echt de sleutel tot succes voor de Duivels.

Het is natuurlijk wel zo dat zowel bij de Duivels afgelopen jaar als bij City nu heel de ploeg niet draait. Dat De Bruyne niet in topvorm is en de leeftijd begint te voelen klopt natuurlijk, maar het is altijd moeilijk om individuele spelers te beoordelen in een team dat collectief in een put zit.

Het is voor de Rode Duivels te hopen dat hij niet volledig voor de poen zwicht en helemaal gaat uitbollen in de woestijn, maar ik zie hem ook in de MLS (waar ik hem verwacht naartoe te trekken) zichzelf niet meer heruitvinden genre Pirlo of zelfs genre Dries Mertens - die op zijn 37 jaar assists uitdeelt als Oprah Winfrey. Zijn lichaam en zijn hoofd moeten natuurlijk ook meewillen, De Bruyne is ook geen Modric helaas.

Ik heb op zich wel terug een positief gevoel over de Duivels. Tedesco weg en heel wat veelbelovende spelers op verschillende posities die komen piepen. Het is vooral bidden dat Lavia een of ander wondermedicijn krijgt zodat ie eindelijk meer dan 2 matchen op een jaar kan spelen, bij hem ligt potentieel echt de sleutel tot succes voor de Duivels.
En dan is er nog maar de vraag of KDB zich nog wel thuis voelt bij de RD na de laatste campagnes en zijn verzuchtingen in de pers. Want dat ging niet alleen over de Staff natuurlijk.

Lavia heb ik helaas opgegeven.

En dan is er nog maar de vraag of KDB zich nog wel thuis voelt bij de RD na de laatste campagnes en zijn verzuchtingen in de pers. Want dat ging niet alleen over de Staff natuurlijk.

Lavia heb ik helaas opgegeven.
Je kan KDB altijd uitproberen in een lagere rol voor de verdediging met iemand naast hem als Onana en dan zet je Tielemans een rij hoger?

Ofwel laat je hem lager op het veld het spel dicteren, geflankeerd door jongens als Onana, ofwel zet je hem terug veel hoger op het veld met veel minder defensieve taken

Enfin, hij kan ook nog gewoon op zijn huidige plek staan hé. Nog veel te vroeg om hem af te schrijven daar, ik spreek eerder over een herscholing zodat ie over een paar jaar nog altijd op het hoogste niveau meekan.

KDB zal tegen eind maart nog wel afzeggen met een blessure :unsure:

Benieuwd hoe Garcia iedereen gaat neerzetten en welke pionnen hij selecteert. Vanaken zal er wel terug bij zijn, maar of dat nu direct een basisplaats gaat worden... Feit is dat KDB sowieso niet bepaald in zijn grootste vorm zit.

Courtois in de goal, dat staat in ieder geval al vast :wink:

Terug
Bovenaan