De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Heerlijke match, geweldig in het stadion.

Stem is weg.

Alle hatertjes lik op stuk. Zelfs zonder de remonte was dit gewoon een indrukwekkende match.

Was er geen sprake van sowieso meer rotatie qua stadions voor de Duivels om zo weinig mogelijk in het KB stadion te spelen?

Ja vrij zeker van dat het inderdaad de bedoeling is om ook op Sclessin een match te spelen in de nabije toekomst, ook in Gent sowieso al. Maar Genk stadion is wel vrij ideaal voor dit soort matchen. Ge krijgt het makkelijk vol, en als Genk vol zit is die sfeer gewoon heel goed. En niet te onderschatten, vaak ook een enorm goede mat wat belangrijk is voor de Rode Duivels.

”Ja Marc, toch een groot verschil in sfeer na de wedstrijd tegenover donderdag.”

Mannekes lief, open deuren intrappen kan dieje Maarten Breckx toch ook als de beste.

Morgen de hele analyse, maar de sleutel vandaag van de sterke match en het overwicht lag toch echt bij het middenveld. Raskin - Vanaken - KDB werkte zeer goed en waren voetballend en recupererend echt top.

Ik zie echt 0 reden om dit niet nog eens te proberen. Tielemans is echt minder goed dan deze Vanaken bv. Zonder twijfel zelfs.

Raskin - Vanaken - KDB werkte indd schitterend. Eerste helft was het soms nog zoeken tegen die stugge verdediging maar maar die 3 werken echt wel goed samen. Niet vergeten ook dat Raskin al na 5' een belachelijke gele kaart ook pakte en toch gewoon verder deed. Ik hoop echt dat die jongen zo verder kan spelen. Meunier vond ik ondanks goede wil niet goed genoeg, net als spijtig genoeg Trossard. Garcia had beter met Saelemakers en De Cuyper gestart maar das praat achteraf, ik weet het maar ik volg Saelemaekers nogal kort omdat ik elke match van Roma kijk en man als je die jongen soms ziet daar...

Heikel punt is en blijft wel de verdediging. Ik knijp mijn billen soms dicht bij Faes die al meermaals hopeloos met Leicester is weg getikt geworden en ik ben nooit fan geweest van Debast, sorry. Ik vind die jongen overroepen. Moet natuurlijk wel eerlijk zeggen dat ik hem ook niet meer volg sinds hij in Portugal speelt, mss speelt die daar echt wel goed. De Winter zie ik wel soms spelen vermits ik Serie A wel redenlijk volg. En daar speelt die jongen wel vaak zijn match voor Genoa. Ik blijf wel hopen op Smets als Genkie, die jongen zou zeker niet mis staan in de toekomst. Verder weet ik niet meteen wie we nog hebben centraal. Sabbe zou ook niet mistaan bij de Belgen maar mss ook nog te vroeg.

Ik hoop dat ze bij de voetbalbond ook eindelijk nu het licht hebben gezien dat we beter onze matchen spelen in stadions zoals Genk, Brugge, Anderlecht en zeker en vast Sclessin. Mss dat zo enkele stadiondossiers een boost krijgen hierdoor. KBS is hopeloos veroudert en neemt zoveel sfeer weg met die smerige piste.

Laatst bewerkt:
Morgen de hele analyse, maar de sleutel vandaag van de sterke match en het overwicht lag toch echt bij het middenveld. Raskin - Vanaken - KDB werkte zeer goed en waren voetballend en recupererend echt top.

Ik zie echt 0 reden om dit niet nog eens te proberen. Tielemans is echt minder goed dan deze Vanaken bv. Zonder twijfel zelfs.
De 6000 ste Tielemans /Vanaken discussie kan weer beginnen .

Op Jan Breydel, Sclessin, Bosuil,... zo'n afwisseling zou leuk zijn
Als het zoals in Genk gisteren is, dan wel ja. Als het is om alle ex-spelers van de rivalen zoals Anderlecht, Brugge, Standard uit te fluiten. Laat het dan maar zijn. België - Japan ben ik zo eens gaan kijken in Jan Breydel. Dat was echt erg

Dat middenveld met KDB, Raskin en Vanaken werkte echt wel goed. Dan heb je daar nog een Onana, Heynen en Tielemans achter de hand dan heb je gewoon een sterke bank. Hopelijk is volgende interlandperiode Seys ook fit zodat we met hem en De Cuyper op de verdedigende flanken kunnen starten. Van mij mag Smets ook zeker eens uitgeprobeerd worden, zal zeker niet minder zijn dan een Faes bijvoorbeeld.

Sterke 2e helft. Er zit bij De Bruyne - ondanks verschillende mediaberichten - echt nog geen sleet op zijn voetbalkwaliteiten, Vanaken heeft me 100% overtuigd, De Cuyper en Raskin tonen een hongerigheid naar meer, ... Yep, er zit muziek in.

Enkel Debast, die weet me echt niet te overtuigen. Zeker geen slechte speler maar ik heb het gevoel dat er betere alternatieven op de bank zitten. Bij analyses wordt dan gezegd dat ie een goede match speelde. Niet akkoord.
Zoals eerder vermeld speelt ie in Portugal mss de pannen van het dak. Hopelijk dan ook bij de Rode Duivels.

Terug
Bovenaan