Zwaar genoten gisteren.
1: het stadion. Ik ga de thuismatchen van België quasi allemaal in het stadion kijken (sinds 2014 na het WK) en dit was toch wel een verademing. Ik zou liever nooit meer het Koning Boudewijnstadion hebben. Speel gewoon afwisselend in de stadions van Genk, Standard, Club, Gent en Anderlecht. Echt 100x leuker als fan in het stadion en volgens mij beter voor de spelers ook.
2: de grinta en passie. België wou gisteren knallen. Vanaf de eerste minuut. Lastig aan kansen komen tegen de dubbele gordel van Oekraïne die niet wilden voetballen (veel tijdrekken en spel dood maken). Maar echt chapeau om te blijven proberen met veel pressing, snelle balrecuperatie en drang naar voren.
3: de klasse. Vooral dat middenveld zeg. KDB, Vanaken en Raskin waren de reden van de dominatie in het spel. Sterk in de recuperatie, voetballend secuur en af en toe een moment van absolute klasse (KDB en Vanaken bij de 3e goal bv). De 2 goals van Lukaku, zelfs na eerst een reuze misser en een zeer lastige match tegen (te) felle verdedigers, zijn ook fenomenaal.
4: de jokers. Sterke en bepalende invalbeurten van De Cuyper en Saelemaekers die uitdrukkelijk solliciteren naar een basisplek (De Cuyper zou zelfs een no brainer moeten zijn op de LB). Zorgden voor schwung net toen de wedstrijd even leek dood te bloeden.
5: de extase. Een zeer straffe remontada in een dol kwartier. Zelden het stadion zo weten ontploffen (vooral bij de 2e en 3e goal) bij een match van België.