De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

MichielD4

Well-known member
Crowdfunder FE
Na het ontslag van Domenico Tedesco heeft het amper 8 dagen geduurd vooraleer sportief directeur Vincent Mannaert zijn nieuwe bondscoach kon voorstellen: Rudi Garcia.

Zeker geen onbekende in de voetbalwereld. De man die Hazard mee groot heeft gebracht ten tijde van zijn periode in Lille, AS Roma weer beter liet voetballen en het amper 6 maanden wist vol te houden in Napoli (weliswaar na het titeljaar onder Spalletti). Daarnaast staat hij gekend als een enthousiast persoon, niet vies om tegen het bestuur in te gaan en als geen ander zijn ploeg weet te motiveren en vertrouwen te geven.

De voorbije dagen passeerden er tal van namen, waar de waarheid ons gebiedt te zeggen dat Garcia daar niet meteen eentje van was.
Preud'homme, Van Bommel, Henry,... Het zijn 3 van de 10-tal namen die genoemd werden onder de "A-categorie".

Wil dat zeggen dat Garcia onder de "B-categorie" hoort? Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Hij gaat naar alle waarschijnlijkheid terug kunnen rekenen op de ervaring van Courtois en het engagement van De Bruyne en Lukaku die zich ten volle gaan inzetten richting het WK 2026.

Time will tell ⏳

Bijlagen

• 10396845193_386519428a_z.jpg
    10396845193_386519428a_z.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt door een moderator:
Er circuleren veel namen. Voor hetzelfde geld tovert Mannaert iemand uit z'n hoed waar de meesten nog nooit van gehoord hebben. Ik kende Tedesco ook niet...
Voila! Een nog niet genoemde naam, laatste jaren bij Club bleef zijn werk ook altijd mooi uit de pers.

Rudi Garcia zelf kan ik niet beoordelen, hopelijk goeie fit

Alweer geen Belg, jammer. Ideaal moment om met een jonge ploeg een jonge coach de kans te geven. Ik snap niet dat ze altijd die nood hebben om een buitenlander te nemen. Alle grote landentornooien worden gewonnen door binnenlandse managers, is geen toeval.

Alweer geen Belg, jammer. Ideaal moment om met een jonge ploeg een jonge coach de kans te geven. Ik snap niet dat ze altijd die nood hebben om een buitenlander te nemen. Alle grote landentornooien worden gewonnen door binnenlandse managers, is geen toeval.
Je bedoelt gewonnen door grote en sterke landen met goede eigen coaches? Iets wat we alletwee niet (meer) hebben? Want de grootste stunt (Griekenland) was namelijk niet met een Griekse coach in ieder geval.

Niet bijster enthousiast voor Rudi Garcia, maar misschien wel de best mogelijke beschikbare en haalbare naam. Net zoals Tedesco krijgt hij het voordeel van de twijfel van mij.

Straf, best mogelijke naam lijkt me.
Vind je?

In zijn eerste jaar als profcoach gedegradeerd met Saint-étienne.
Dan Franse middenmoot bij Dijon en Le Mans.
Dan bij Lille zijn enige 2 prijzen gepakt, beker en titel in hetzelfde jaar, uiteraard oa dankzij Eden Hazard. Ondertussen al 14 jaar geleden.
Geen succes bij AS Roma (waar hij zelfs 2 historisch grote nederlagen leed in de CL).
Dan geen successen behaald bij Marseille noch Lyon (behalve halve finale CL bij die laatste).
Dan naar de zandbak voor nog geen vol jaar.
En dan na 16 duels ontslagen bij Napoli (met 4 gelijke spelen en 4 verloren duels).

Nee, ik word er niet warm of vrolijk van.

Geen succes bij AS Roma met twee tweede plaatsen is wel wat kort door de bocht. Zeker aangezien in die tijd Juve wel heel wat sterker was als nu en ook Napoli een dikke ploeg had.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik sta te springen van blijdschap ofzo.

Een prijzenpakker!

Tja, afwachten hé… hij zal toch maar een tussenpaus zijn. Ik geloof niet dat hij na het WK nog gaat doorgaan.

Nà 2026 opnieuw opbouwen zónder de laatste spelers van de gouden generatie, en dan hopen dat we een goede middenmoter blijven.

Ik denk dat er heel weinig jonge coaches staan te springen voor de/een nationale ploeg. Je moet vooral ervaring opdoen in zo'n fases in je carrière, dat doe je niet door elke 3 maand eens 2 matchen te spelen en wat trainingen te geven.

Je bedoelt gewonnen door grote en sterke landen met goede eigen coaches? Iets wat we alletwee niet (meer) hebben? Want de grootste stunt (Griekenland) was namelijk niet met een Griekse coach in ieder geval.

Inderdaad grote landen, maar de coaches waren meestal toch niet van zogezegd topniveau. Bv Scaloni en de la Fuente zijn nu niet de grootste manager, voor het WK en EK had niemand van hen gehoord.

Mijn punt is, een buitenlandse C trainer gaat het echt niet beter doen dan een Geeraerts, Vrancken, Defour,..

Vind je?

In zijn eerste jaar als profcoach gedegradeerd met Saint-étienne.
Dan Franse middenmoot bij Dijon en Le Mans.
Dan bij Lille zijn enige 2 prijzen gepakt, beker en titel in hetzelfde jaar, uiteraard oa dankzij Eden Hazard. Ondertussen al 14 jaar geleden.
Geen succes bij AS Roma (waar hij zelfs 2 historisch grote nederlagen leed in de CL).
Dan geen successen behaald bij Marseille noch Lyon (behalve halve finale CL bij die laatste).
Dan naar de zandbak voor nog geen vol jaar.
En dan na 16 duels ontslagen bij Napoli (met 4 gelijke spelen en 4 verloren duels).

Nee, ik word er niet warm of vrolijk van.
Dat is wel heel erg negatief. Bij Roma de beste seizoensstart ooit met 10 overwinningen en zoals @starspike zegt, een tweede plek achter een zeer Juve. Met Dijon, als tweedeklasser, halve finale en Coup de France en met Le Mans halve finale Coup de la ligue gehaald. Halve finale CL met Lyon vind ik anders ook wel een prestatie.

En uiteraard heeft hij ook op plekken gigantisch gefaald zoals Napoli, maar er waren ergere namen die rondgingen. Ik sta er momenteel neutraal in. We gaan het zien.

Inderdaad grote landen, maar de coaches waren meestal toch niet van zogezegd topniveau. Bv Scaloni en de la Fuente zijn nu niet de grootste manager, voor het WK en EK had niemand van hen gehoord.

Mijn punt is, een buitenlandse C trainer gaat het echt niet beter doen dan een Geeraerts, Vrancken, Defour,..
Met alle respect, maar ga je de carrière van Garcia vergelijken met 3 coaches die zelfs in België nauwelijks iets hebben laten zien?

Redelijk stront. Best duur en zeer matig. Hopelijk eindelijk met een paar noodzakelijke clausules in het contract...

Ik denk dat ik aanvankelijk nog liever Henry zou hebben. Matige coach met weinig aanzien < matige coach met legendestatus. Die laatste kan ze misschien wat sneller motiveren.

Maar goed, het is niet dat ze stonden aan te schuiven. Voordeel van de twijfel etc. Zeer benieuwd naar de selectiepolitiek van een coach die echt geen kloten met ons te maken heeft.

Terug
Bovenaan