De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Geen al te hoge lat, maar er gaan er als het op Courtois aankomt toch genoeg onder :biglaugh: Wie Casteels nu hoort en niet doorheeft dat het Courtois verhaal gewoon een excuus is om niet te zeggen dat hij beseft dat z'n tijd voorbij is en die geen tijd wil steken in derde keeper zijn tot binnenkort Vandevoordt dat wordt, gaat inderdaad onder die lage lat.

Casteels heeft gewoon al een Courtois complex van in 2011.
Uiteraard speelt het verlies van zijn basisplaats mee. Dat zal niemand ontkennen. Dat wilt daarom niet zeggen dat het geen issue in de groep kan zijn, want die geluiden waren er toen ook al.

Uiteraard speelt het verlies van zijn basisplaats mee. Dat zal niemand ontkennen. Dat wilt daarom niet zeggen dat het geen issue in de groep kan zijn, want die geluiden waren er toen ook al.

Kan en zal zeker een issue zijn. Ik zou er weinig problemen mee hebben als hij het zou aanhalen losgekoppeld van zijn "pensioen" als rode duivel. Maar hij koppelt het er volledig aan vast en dat doet hij echt bewust hé. Denken we nu echt dat Casteels zou gestopt zijn als Courtois bijvoorbeeld een spits was en Sels niet bestond? Hij weet maar al te goed dat hij geen kans meer maakt op basisplaatsen (en terecht als Courtois en Sels beschikbaar zijn) en dan is het logisch dat je stopt want elke keer terugkomen uit de zandbak om op de bank of tribune te zitten. Ik begrijp dat dat niet aantrekkelijk is.

En Casteels mag dan nog zeggen dat hij zogezegd geen probleem heeft met Courtois, ze hebben elkaar nooit graag gemogen hé. Die "rivaliteit" tussen beiden is er altijd geweest, sinds hun Genk dagen. Vergeet niet dat Casteels normaal gezien dé keeper van Genk ging worden hé, niet Courtois.

Ik snap dat Courtois hier niet graag gezien wordt. Het is gewoon een gigantische egotripper, maar dat overdreven toejuichen van hoe Casteels dit brengt, pratend over "normen en waarden" terwijl hij zelf in Saoedi Arabië zit te spelen en over "het is een ploegsport" terwijl dit nu aanhalen de Rode Duivels ook echt 0,0 bijbrengt, in tegendeel... dat gaat me toch wat te ver.

Kan en zal zeker een issue zijn. Ik zou er weinig problemen mee hebben als hij het zou aanhalen losgekoppeld van zijn "pensioen" als rode duivel. Maar hij koppelt het er volledig aan vast en dat doet hij echt bewust hé. Denken we nu echt dat Casteels zou gestopt zijn als Courtois bijvoorbeeld een spits was en Sels niet bestond? Hij weet maar al te goed dat hij geen kans meer maakt op basisplaatsen (en terecht als Courtois en Sels beschikbaar zijn) en dan is het logisch dat je stopt want elke keer terugkomen uit de zandbak om op de bank of tribune te zitten. Ik begrijp dat dat niet aantrekkelijk is.

En Casteels mag dan nog zeggen dat hij zogezegd geen probleem heeft met Courtois, ze hebben elkaar nooit graag gemogen hé. Die "rivaliteit" tussen beiden is er altijd geweest, sinds hun Genk dagen. Vergeet niet dat Casteels normaal gezien dé keeper van Genk ging worden hé, niet Courtois.

Ik snap dat Courtois hier niet graag gezien wordt. Het is gewoon een gigantische egotripper, maar dat overdreven toejuichen van hoe Casteels dit brengt, pratend over "normen en waarden" terwijl hij zelf in Saoedi Arabië zit te spelen en over "het is een ploegsport" terwijl dit nu aanhalen de Rode Duivels ook echt 0,0 bijbrengt, in tegendeel... dat gaat me toch wat te ver.
Uiteraard is het opportunistisch van Casteels en uiteraard zou hij gebleven zijn als Courtois een spits was geweest. Ik denk niet dat iemand het tegendeel beweert. Courtois zou ook niet teruggekomen zijn als hij niet de eerste keeper zou zijn. Dat zijn allemaal opportunisten he.

Dat overdreven toejuichen van Casteels zie ik ook niet echt. Hij heeft gewoon een punt en meer is het niet. En als we straks op een tornooi zitten waar blijkt dat er issues zijn vanwege Courtois, is dat gewoon een probleem.

Uiteraard is het opportunistisch van Casteels en uiteraard zou hij gebleven zijn als Courtois een spits was geweest. Ik denk niet dat iemand het tegendeel beweert. Courtois zou ook niet teruggekomen zijn als hij niet de eerste keeper zou zijn. Dat zijn allemaal opportunisten he.

Dat overdreven toejuichen van Casteels zie ik ook niet echt. Hij heeft gewoon een punt en meer is het niet. En als we straks op een tornooi zitten waar blijkt dat er issues zijn vanwege Courtois, is dat gewoon een probleem.

Hijzelf beweert het omgekeerde, anders koppel je het niet zo duidelijk vast aan je pensioen als rode duivel. Daar heb ik een probleem mee ja, zeker als iemand die in Saoudi Arabië speelt dan nog eens begint over "mijn normen en waarden".

Nu zo even een nieuwe storm veroorzaken komt echt NIEMAND ten goede. Dit zijn dingen die achter de schermen moeten opgelost. Casteels weet maar al te goed wat hij hiermee ging veroorzaken. Het is geen domme gast. Ik vind het gewoon hypocriet als ge dan ook nog eens begint over ploegsport, etc.

Hijzelf beweert het omgekeerde, anders koppel je het niet zo duidelijk vast aan je pensioen als rode duivel. Daar heb ik een probleem mee ja, zeker als iemand die in Saoudi Arabië speelt dan nog eens begint over "mijn normen en waarden".

Nu zo even een nieuwe storm veroorzaken komt echt NIEMAND ten goede. Dit zijn dingen die achter de schermen moeten opgelost. Casteels weet maar al te goed wat hij hiermee ging veroorzaken. Het is geen domme gast. Ik vind het gewoon hypocriet als ge dan ook nog eens begint over ploegsport, etc.
Die gaat natuurlijk niet letterlijk zeggen "ik wil geen 2de/3de keeper zijn, dus ik stop ermee". En mee eens over dat waarden en normen. Dat is sowieso al iets wat graag gebruikt wordt wanneer iets tegen de zin gedaan wordt.

Ook hiermee eens. Onnodig om onrust te brengen wanneer je zelf stopt, maar dat wilt niet zeggen dat hij daarom ongelijk heeft. Courtois deed dat ook constant toen hij niet meer wou spelen voor de RD.

Waarom zouden er straks issues zijn met Courtois op een tornooi? Is dat al voorgevallen dan?

Nee, ik vind dit allemaal maar heel belachelijk van Casteels. Zeg gewoon dat je stopt omdat je (terecht) geen aanspraak meer maakt op een basisplaats.

Over normen, waarden en geweten spreken en dan gaan voetballen in SA, je moet het maar durven. 🤡

Dit vind ik echt altijd zo van die bullshit eh. De gemiddelde mens ligt nog niet wakker van wat ze daar in Saudi-Arabië allemaal uitspoken, laat staan dat je dan als voetballer een contract van vele vele miljoenen gaat afslaan. Zijn trouwens ook altijd diezelfde mensen die vinden dat sport en politiek gescheiden moeten houden.
Wat dan met o.a. basketbal(st)ers die in Rusland gaan spelen? Daar hoor je ze nooit over zeveren.

Enfin, Casteels heeft gelijk. Ben is benieuwd hoelang het gaat duren vooraleer egotripper Courtois het weer aan de stok krijgt met de huidige coach.

Waarom zouden er straks issues zijn met Courtois op een tornooi? Is dat al voorgevallen dan?

Nee, ik vind dit allemaal maar heel belachelijk van Casteels. Zeg gewoon dat je stopt omdat je (terecht) geen aanspraak meer maakt op een basisplaats.
Is hij dan al eerder eens vertrokken, zijn ploeg in de steek gelaten en dan weer teruggekomen?

Bij de wereldbeker voetbal was er minder gedoe rond de ethiek van een land als Qatar.

Wie gaf er forfait? Niemand.
En nu is SA ineens foei. Haha,

Goh ja, geen onbegrijpelijke keuze van Casteels, tenslotte is hij ook in de woestijn gaan voetballen. Waarom zou hij terug naar hier komen om opnieuw de rest van zijn dagen telkens op de bank te gaan zitten… maar dan nog even olie op het vuur gaan gooien, is voor niks nodig.

Courtois heeft een giga ego, maar heeft wel 10 jaar in de basis gestaan bij de RD, in ook nog eens hun beste periode. Hij is en blijft de beste keeper die we al gehad hebben, en is nog steeds basisspeler bij de beste club ter wereld, zo simpel is het. De wereld van topsport is hard en dat is hier niet anders uiteraard. Ben geen fan van de persoon Courtois, maar het is gewoon de logica zelve dat hij teruggehaald wordt.

Hoe Courtois terugkomt in de groep zal vooral afhangen van hoe hij zich opstelt bij zijn rentree. Om daar nu al een spel rond te maken is gewoon onnozel?

Hij is de nieuwe kapitein natuurlijk..

En heeft al duidelijk gemaakt dat iedereen die iets wil weten iets mag vragen, maar dat hij er zelf niet op zal terugkomen of verantwoording/excuses zal geven

Redelijk ridicuul. Courtois gaf al lang te kennen dat het hem hoog zat met Tedesco, gaf zl lang te kennen beschikbaar te zijn en zal nu worden opgeroepen. Casteels maakt zich wat belachelijk tbh.

Ik heb de podcast net beluisterd.

Hij geeft aan dat sport allemaal wat minder belangrijk is in deze fase van zijn leven en dat zijn keuze daarom voor SA is gegaan. Logisch dat je dan stopt als international. Hij klaagde later ook over de vele weekends, dit zijn extra vrije weekends. Het gedoe met Courtois voelt eerder als een excuus dan als de hoofdreden.

Hij had gelijk over hoe Trossard zich moet voelen.

Ik had hem verstandiger ingeschat, want toch een intelligente speler. Mensenrechten zijn duidelijk geen probleem en dat een gebouw op 6 maanden afgewerkt is, zou toch moeten stemmen tot nadenken…

Courtois >>> Casteels . Een wereldspeler als Courtois moet gewoon altijd in de nationale ploeg. Casteels is zeker geen slechte keeper, maar met de keuze voor Saudi-Arabie beslis je zelf om je interlandcarriere te be-eindigen. Er zijn buiten De Bruyne en Lukaku mss geen spelers bij de RD die op het niveau van Courtois zitten. En Courtois gaat van die 3 mogelijks nog het langst mee. Na het WK stoppen die alle 3. Maar goed Casteels zou dan ook niet meer opgeroepen worden.

Terug
Bovenaan