De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Lukaku heeft op dat niveau gezeten, maar zit daar al even niet meer. En De Bruyne haalt dat niveau dit seizoen ook amper nog.

Uiteraard speelt het verlies van zijn basisplaats mee. Dat zal niemand ontkennen. Dat wilt daarom niet zeggen dat het geen issue in de groep kan zijn, want die geluiden waren er toen ook al.

Ik blijf erbij dat dat zwaar overtrokken is en symptomatisch is hoe de pers nu te werk gaat. Dit is iets van alle tijden. In geen enkele groep kan iedereen vriend zijn, heeft iedereen dezelfde status en kan iedereen zich hetzelfde permitteren. Denkt ge zo bvb echt dat niemand zich opjaagt in hoe KDB soms kan doen? En uiteraard zullen er mensen zijn die zeggen "Pfoe Courtois onnozelaar". Maar nu moet zoiets natuurlijk naar buiten gebracht worden zodat we veel clicks en controverse krijgen.

En Casteels die dit lekker hypocriet gebruikt, vind ik echt walgelijk. Maar het kadert binnen hoe die in Genk al was en sinds toen heb ik die gast al niet graag. Courtois is een eikeltje en zou irl niet vlug een vriend van mij zijn. Maar Casteels vond ik in 2011 een huichelachtige hypocriet en hij bewijs het hier weer.

Uiteraard is het opportunistisch van Casteels en uiteraard zou hij gebleven zijn als Courtois een spits was geweest. Ik denk niet dat iemand het tegendeel beweert. Courtois zou ook niet teruggekomen zijn als hij niet de eerste keeper zou zijn. Dat zijn allemaal opportunisten he.

Dat overdreven toejuichen van Casteels zie ik ook niet echt. Hij heeft gewoon een punt en meer is het niet. En als we straks op een tornooi zitten waar blijkt dat er issues zijn vanwege Courtois, is dat gewoon een probleem.

Dat is nog nooit geweest, noch bij de Duivels noch bij de clubs waar hij gespeeld heeft. Het zijn altijd supporters geweest die hem niet graag hadden omdat hij nu eenmaal lak heeft aan veel dingen waardoor hij dikwijls in de ogen van de mensen harteloze keuzes maakt. Maar zijn prestaties hebben spelers altijd achter hem gekregen en die heeft altijd met al zijn coaches van zijn clubs een goede relatie gehad.

Als de nieuwe bondscoach komt en zegt dat hij naar Manchester, Madrid en Napels vliegt. Trossard behoort zeker tot de topspelers in een absolute topclub die ons de komende jaren moeten dragen.
Ook dat vond ik maar een rare/flauwe opmerking van hem.

Het is nog steeds logisch dat er snel met spelers als De Bruyne en Lukaku gesproken wordt. Zij worden al wat ouder en het is ook belangrijk om te weten wat hun intenties nog zijn bij de Rode Duivels (wat doet De Bruyne bv. na dit seizoen). Daarnaast zijn zij ook gewoon nog steeds de leidersfiguren van deze ploeg.

Alle respect voor Trossard, je speelt niet voor niets bij Arsenal. Maar sorry, hij is tot hiertoe nooit een dragende speler geweest voor dit team. En misschien heeft geen enkele bondscoach hem al op zijn best uitgespeeld, maar voor een deel dwing je dat ook af natuurlijk. Hij is ook 'al' 30 jaar. Hij zal zeker zijn rol nog wel spelen, maar dé dragende speler van dit team worden, dat zie ik eerlijk gezegd toch niet meer gebeuren...

Als de nieuwe bondscoach komt en zegt dat hij naar Manchester, Madrid en Napels vliegt. Trossard behoort zeker tot de topspelers in een absolute topclub die ons de komende jaren moeten dragen.
Uw kapitein, uw enige topspits en de verlroen zoon waar een verhaal moet worden gehaald + plooien gladstrijken.

Trossard, ik ben er een fan van, maar hij heeft ons nog nooit op sleeptouw genomen. Dus ik vind dat een toxische backhanded comment. Hij insinueert een beetje dat Garcia Trossard niet als belangrijk ziet. Terwijl we onze eerste selectie nog moeten zien gewoon.

Alle sorry maar alles bij elkaar schildert een zielig portret van Casteels. Als hij nu gewoon bij een subtopper was gaan spelen én goed werk leverde kon hij misschien sportief terugslaan.

Ik blijf erbij dat dat zwaar overtrokken is en symptomatisch is hoe de pers nu te werk gaat. Dit is iets van alle tijden. In geen enkele groep kan iedereen vriend zijn, heeft iedereen dezelfde status en kan iedereen zich hetzelfde permitteren. Denkt ge zo bvb echt dat niemand zich opjaagt in hoe KDB soms kan doen? En uiteraard zullen er mensen zijn die zeggen "Pfoe Courtois onnozelaar". Maar nu moet zoiets natuurlijk naar buiten gebracht worden zodat we veel clicks en controverse krijgen.

En Casteels die dit lekker hypocriet gebruikt, vind ik echt walgelijk. Maar het kadert binnen hoe die in Genk al was en sinds toen heb ik die gast al niet graag. Courtois is een eikeltje en zou irl niet vlug een vriend van mij zijn. Maar Casteels vond ik in 2011 een huichelachtige hypocriet en hij bewijs het hier weer.

Dat is nog nooit geweest, noch bij de Duivels noch bij de clubs waar hij gespeeld heeft. Het zijn altijd supporters geweest die hem niet graag hadden omdat hij nu eenmaal lak heeft aan veel dingen waardoor hij dikwijls in de ogen van de mensen harteloze keuzes maakt. Maar zijn prestaties hebben spelers altijd achter hem gekregen en die heeft altijd met al zijn coaches van zijn clubs een goede relatie gehad.
Hij heeft nog nooit zijn ploeg in de steek gelaten zoals nu. Dat kun je niet vergelijken. Dat is iets anders dan gewoon de eikel zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat het geen probleem is voor de groep, maar het zou me niet verbazen als er spelers zijn die wel een probleem ermee hebben.

En ik vind het een beetje makkelijk om de pers te viseren. Ik zie toch ook behoorlijk wat pers Casteels met de vinger wijzen dat hij onnodig onrust zaait en niet de persoon is om over waarden en normen te spreken. Iets waar we het wel allemaal over eens zijn. Dus dat is echt een flauw argument.

Maakt niet uit of Casteels gelijk heeft of niet - het is niet wenselijk om te gaan natrappen als je ermee stopt.

Wat betreft Trossard: is 1 van de enige Belgen die wekelijks zijn match speelt op het allerhoogste niveau. Bij de duivels helaas vaak zeer ongelukkige wedstrijden. 30 jaar, dus je kan daar niet je hele ploeg op afstellen (tenzij voor een jaar of 2). Dan is Doku een logischere keuze naar de toekomst toe. Het is vervelend dat Trossard en Doku allebei eigenlijk het best zijn als linkswinger.

Er zijn best wel wat uitdagingen voor Garcia, zeker omdat de laatste spelers van de gouden generatie nog moeten afvloeien. Wat doe je bv. met een KDB uit vorm, of wanneer zet Lukaku een stap opzij... Courtois is al een lastig geval, want die kan nog een aantal jaar op topniveau keepen maar potentieel wel de sfeer verzieken.

Casteels heeft uiteraard deels gelijk met wat hij zegt.
Maar het druipt er wel vanaf dat hij dit gewoon als excuus gebruikt om bij de gemiddelde supporter sympathiek over te komen ipv te zeggen dat hij geen zin heeft om in een vrij weekend een halve dag onderweg te zijn vanuit de zandbak om op de bank te gaan zitten tegen janneke en mieke.

Beetje goedkoop natrappen dus. Jammer, had hem een mooier afscheid gegund maar hij slaat zijn eigen ruiten in.

Ik ben het ook even aan het beluisteren maar er komen er drie niet goed uit, namelijk Courtois, de bond en Casteels zelf. Het is gemakkelijk om achteraf uw gal te spuwen, dat duidelijk gepland is doordat dit in de podcast van MidMid gebeurt en perfect getimed voor de eerste selectie van aanstaande vrijdag. Hij schuift veel op de bond af, terwijl hij eigenlijk duidelijk Courtois viseert en zijn gedrag. Het amateurisme van de bond komt wel terug goed uit de verf.

Ugh de afgelopen maanden/jaren af en toe eens een mini-fragmentje gezien van die podcast en ik vind het afgrijselijk. En nu word je er bijna verplicht om ernaar te luisteren als je de context rond de scoop goed wil meehebben. Enorm irritant, ik kan dat niet aan.

Over Casteels kan ik de mening van Peter vdb onderschrijven. Voila.

Tis te hopen dat Garcia de leiderschapsrol kan opnemen als coach en al die ego's op 1 lijn kan krijgen.

Die podcast stond gisteren toevallig op en ik had een stukje meegepikt waar Casteels aangaf enorm te houden van het "spelletje voetbal" en dit nog jaren zou willen doen, maar alles "eromheen" eigenlijk verafschuwt.

Dat komt dan van iemand die naar SA is getrokken :laugh: Kan dat niet serieus pakken tbh.

Ik concludeer vooral dat toch heel wat voetballers zijn blijven steken in de peuterschool.

Persoonlijk ook mijn bedenkingen bij de rode loper die uitgerold wordt voor Courtois na zijn gedrag.
Maar Casteels doet hier toch wat hetzelfde, had het beter gehouden bij "ik stop ermee want ik zal maar 2de of mss zelfs 3de keeper niet meer zijn en ja gans de situatie Courtois irriteert me"

Maar er gans de groep bij betrekken is niet nodig, beginnen over normen en waarden al zeker niet.

Heeft terechte punten maar haalt zichzelf dan ook weer wat onderuit door de manier waarop.

Alleszins benieuwd naar vrijdag. Blijkbaar behoren Mertens, Witsel, Benteke en Batshuayi ook tot de ruime voorselectie van 41 namen.

Mertens zou ik zeker begrijpen. Kerel blijft met assists strooien alsof'm Sinterklaas is. Benteke kan ik helemaal niet inschatten wat die nog waard is, zijn profiel kunnen we wel gebruiken en was vorig jaar nog topscorer in de MLS, maar geen idee wat dat zegt.

Witsel speelt niet meer bij Atletico, dat heeft geen zin. En Batshuayi zit voorlopig ook meer op de bank dan iets anders, en tenzij je met twee spitsen gaat spelen laat je die ook beter gewoon thuis.

Benteke voetbalt dezer dagen in de MLS, waar hij vorig seizoen liefst 25 keer scoorde in 33 wedstrijden voor DC United - daarmee kroonde hij zich ook tot topschutter. Ook dit seizoen zit hij al aan drie goals in evenveel matchen. Batshuayi scoorde dan weer acht keer voor Eintracht Frankfurt. Mertens zit bij Galatasaray aan vijf goals en achttien assists.
Bij HLN zitten ze er terug grat naast

Terug
Bovenaan