De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Inderdaad. Als we negatief zijn, is het niet goed. Als we positief zijn, is het niet goed.

Komaan, dit is België. Dit is onze nationale trots, onze equipe in de branding der Thibaut-ego en Belgische zurigheid. Dit zijn pieken en dalen, dit zijn frustraties en momenten van opperste geluk. Laat ons negatief zijn als we negatief willen zijn. Maar laat ons ook positief, verheugd, tot tranen toe bewogen zijn na een avond waarin je je kind en vrouw hebt wakkergeschreeuwd door je euforische uitspattingen.

Dit is België. Dit is voetbal. Dit is ons hart.

Trossard was ook niet slecht. Het is gewoon veel moeilijker iets te creëren als jouw back niet durft op te schuiven met de bal (en je dus zelf niet kan dieplopen of ermee kan combineren)

Trossard was ook niet slecht. Het is gewoon veel moeilijker iets te creëren als jouw back niet durft op te schuiven met de bal (en je dus zelf niet kan dieplopen of ermee kan combineren)

Dit toch wel. Een Trossard met een Lewis-Skelly of Timber achter zich is echt een hemelsbreed verschil.

Dat gezegd zijnde, Trossard toch ondermaats laatste 2 matchen. Speelt bij Arsenal nochtans een vrij deftig seizoen.

Lavia, lol? Misschien moet die eerst eens proberen enkele maanden blessurevrij te spelen. Dan graag natuurlijk.

En neen, momenteel is Tielemans duidelijk de mindere van Vanaken anno 2025. Die laatste zit toch echt in de vorm van z'n leven (en hij was al vaak erg goed en constant).

Standard, Anderlecht en Gent als locatie? Hoera! Ik ga zeker kijken dan (met meer plezier dan nu tegen Wales in Brussel).

Lavia, lol? Misschien moet die eerst eens proberen enkele maanden blessurevrij te spelen. Dan graag natuurlijk.

En neen, momenteel is Tielemans duidelijk de mindere van Vanaken anno 2025. Die laatste zit toch echt in de vorm van z'n leven (en hij was al vaak erg goed en constant).

Standard, Anderlecht en Gent als locatie? Hoera! Ik ga zeker kijken dan (met meer plezier dan nu tegen Wales in Brussel).
Ik ga er dan ook van uit dat iedereen fit is hè

Een vereiste voor die roterende locaties is hopelijk wel dat de grasmat er telkens top bijligt.

Ik ga er dan ook van uit dat iedereen fit is hè
Uiteraard, maar Lavia is (al) 21 jaar en heeft nog maar 1 cap.

Intrinsiek de beste optie op de 6, maar zijn constante blessurestroom stemt toch tot nadenken. Kan hij überhaupt ooit seizoenenlang spelen en een hoog niveau halen? Hopelijk wel, maar vooralsnog lijkt dit lastig te zijn.

Vanaken en De Bruyne samen dat werkt gewoon goed, 2 goeie voetballers mett loopvermogen, he gestalte van Vanaken helpt ook. Ik was zeer aangenaam verrast van Raskin.. Nen echte stofzuiger.

Vanaken uiteraard veel beter dan Tielemans donderdag.

Maar laten we aub niet doen alsof Tielemans in a slumb zit. Gewoon sterk bezig bij Aston Villa.

Volledig akkoord dat Vanaken meer kansen mag krijgen. Maar bij sommigen lijkt het alweer alsof ze willen dat Tielemans niet meer wordt opgeroepen.

Lavia idd te vaak geblesseerd. Maar wat wel hoopvol is, is dat hij ondanks die blessures wel nog steeds een hoog niveau haalt als hij terugkomt uit blessure.

Doku op dat vlak ook al vaak afgeschreven, maar nu toch enigszins stabiel op dat vlak sinds hij bij Man City zit.

Misschien onderschat ik Tielemans wat (op basis van z'n seizoen), maar bij de Duivels toch vaak eerder niet goed dan wel goed tot nu toe. Terwijl KDB-Vanaken nu wél zeer goed leek te werken.

Klopt, en zoals hier al vaker gezegd, bij de nationale ploeg moet je Tielemans eigenlijk enkel gebruiken als doublure voor KDB, hoger op het middenveld. Bij Aston Villa doet hij het blijkbaar geweldig op de 6/8, maar dat is nu eenmaal een andere ploeg. Je moet verderbouwen met wat er goed werkt bij de Duivels. En dat heeft iedereen toch gezien gisteren, hoe gesmeerd het liep centraal.

Misschien onderschat ik Tielemans wat (op basis van z'n seizoen), maar bij de Duivels toch vaak eerder niet goed dan wel goed tot nu toe. Terwijl KDB-Vanaken nu wél zeer goed leek te werken.
Hangt bij Tielemans ook echt af wie er naast hem staat imo. Debast op de 6 was bijvoorbeeld in dat opzicht geen cadeau vorige donderdag. Volledig akkoord met de stelling dat het bij de Duivels veel te weinig was van Tielemans, tot 2 jaar geleden ofzo. Ondertussen echt al goeie matchen gespeeld.

We hebben zoveel talent op ons middenveld, en zoveel verschillende types. Hopelijk kan García, zoals hij gisteren deed, de juiste profielen naast elkaar zetten naargelang bv de tegenstander.

Ik heb enkel de laatste 20 minuten gezien, maar waw. Daar wil ik meer van zien. Ik was zowaar aan het supporteren voor een veredelde oefenmatch. Dat moet geleden zijn van de match tegen Italië op het EK dat ik nog zo aan het scherm gekluisterd was :unsure:

Logisch dat het allemaal eventjes positief is, want ze hebben goed gereageerd en de juiste energie getoond. We hebben ook een aantal goeie zaken gezien.

Maar er is nog veel werk aan de winkel. Hopelijk trekt de Rudi de juiste conclusies en kan hij de juiste knopen doorhakken (bv in de verdediging). We moeten ook nog zien hoe het tegen een ander type tegenstander zal verlopen.

Belangrijk nu om die kwalificatiegroep overtuigend te winnen. Tegen Wales en Noord-Macedonië zouden we toch een dominant België moeten kunnen zien.

Blij dat we in de A-league blijven wel. Want echt geen zin in ook daar matchen tegen Albanië, Finland, ...

Fun fact, noch Finland, noch Albanie treden aan in de B-League. Dus daar hadden we sowieso nooit tegen moeten spelen.

Ik heb speciaal gisteren nog opgesomd tegen wie we zouden moeten spelen in de B-League. Nu weet ik dat je mijn posts niet leest :(

Was mooi om te zien dat, chapeau (ookal is dat vrij normaal in mijn ogen) dat Garcia Heynen dan effectief er nog op zet. Ik kan mij goed voorstellen dat een Tedesco daar toch foert had tegen gezegd en zoiets menselijk vergeet. Nu vraag ik mij wel af hoeveel Heynen we in de toekomst nog gaan zien. Gezien Raskin zijn goede prestatie, dan heb je ook nog Onana en (hopelijk) Lavia die denk ik nog steeds een trapje hoger gaan staan in rangorde als DM. Met daarachter dan eigenlijk ook nog een Vermeeren & Mangala zou het mij niet verbazen als iedereen terug gezond is dat we Heynen niet vaak meer gaan zien.

Los daarvan doet het deugd om eindelijk combinaties te zien die eens werken. KDB & Vanaken samen werkte super goed. Doku zal niet ook wel altijd starten op de flanken. Hopelijk is De Cuyper nu ook vertrokken. Dan heb je toch altijd Lukaku, Doku, Vanaken, KDB, De Cuyper & Courtois als vaste waarden. Ik ga er vanuit dat Onana dat ook wel zal zijn, dan heb je toch al 7 van je 11 spelers die altijd horen te spelen en kan je wel aan een bepaald systeem beginnen werken.

Persoonlijk denk ik dat Heynen zeker kan wat Raskin kan. Die is op dat vlak zoals Vanaken: Zet die in dat beter geheel en die draait zonder twijfel mee. Niet voor niets voor mij de meest onderschatte voetballer van het land. Maar dat ik dat vind, is al langer geweten :D
MAAR: Jouw analyse gaat niet ver van de waarheid zijn. Ge hebt een serieuze invulling op het middenveld met een hoop (minstens) even talentvolle voetballers die bovendien jonger zijn dan Heynen. Heynen kan ook hoger op dit veld, maar daar zit ge al met Vanaken voor wie het gewoon de meest natuurlijke positie is en die ook al meer op zijn conto heeft staan qua palmares en prestaties.

Ik hoop dat we Heynen nog gaan zien, maar het zou geen schande zijn als die zijn rol beperkt blijft. Die verdiende een oproeping bij afwezigen/gekwetsten en die heeft hij gehad. Hopelijk geen einde, maar echt onbegrijpelijk zou het niet zijn. (Al mag dat nooit ten nadele van een Mangala zijn).

Smets moet er wel echt snel terug bij zijn.

Laatst bewerkt:
Koni De Winter thuislaten en iemand anders zoeken voor Debast. Indien mogelijk ook graag iemand anders voor Meunier en Faes.

Terug
Bovenaan