De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Nee. Maar mss geen fanboy van Anderlecht zoals u. Jean Kindermans zou in interviews de jeugd van Antwerpen ook verafgoden nu.
Dus omdat ik fan ben van Anderlecht, kan ik het allemaal minder goed inschatten dan iemand die het duidelijk allemaal minder volgt? Heel bizarre redenering.

Bon, zal wel weer met de insteek zijn alsof een fan van een ploeg geen slecht woord over zijn ploeg durft zeggen, terwijl ik net wel een kritische supporter ben.

Daarenboven ik volg ook Ajax op de voet, en de carrière van Bounida, daar heb ik nu eens toevallig wel zicht op. En de onzin komt toch vooral van uw kant hoor.

Sorry hoor, maar ik snap @Deco ergens wel.

Als we spreken over het grootste talent ooit, dan vind ik dat Bounida nog maar bitter weinig gespeeld heeft voor Ajax. En 't is nu ook niet dat het huidige Ajax al jaren een fantastische ploeg heeft die vol staat van de concurrentie?

Als we spreken over het grootste talent ooit, dan vind ik dat Bounida nog maar bitter weinig gespeeld heeft voor Ajax. En 't is nu ook niet dat het huidige Ajax al jaren een fantastische ploeg heeft die vol staat van de concurrentie?
Je kunt ook een groot talent zijn en het niet waarmaken natuurlijk. Of het kan ook trager gaan. Ik zeg nergens dat Bounida het grootste talent ooit is voor de duidelijkheid, daar spreek ik me niet over uit, maar hij heeft de kwaliteiten om een vaste waarde te worden bij de RD, nogmaals, dat wilt niet zeggen dat hij dat ook gaat waarmaken. Zijn overstap naar Ajax was trouwens ook niet vlot gegaan. Heeft moeite gehad met aanpassingen.

Maar dat is het net. Dat is helemaal geen verrassing, vooral door zijn lichaamsbouw. Dat die pas op zijn 19de ging doorbreken was perfect te verwachten. Heeft een logisch traject afgewerkt bij Ajax. En maakte dit seizoen gewoon goeie minuten.

Op zijn 17de had Bounida niets te zoeken in het volwassen voetbal. Itt andere talenten die fysiek anders gebouwd waren.

Deco gaat enorm kort door de bocht, komt met heel rare argumenten af, en zijn oorspronkelijke uitspraak alsof Bounida te min zou zijn voor de duivels op termijn, slaat nergens op momenteel.

Laatst bewerkt:
Ja maar uw lichaam speelt ook een bepalende factor in de hoeveelheid talent dat je hebt. Die zal waarschijnlijk (we hebben hier genoeg Anderlecht/Ajax-kenners om dit beter te beoordelen) puur technisch bij het allerbeste dat Neerpede ooit heeft geproduceerd horen, maar als je lichaam zo een limiterende factor is dat je op je 20ste nog steeds geen basis speler bent in een (voor Ajax zijn standaarde) een slecht Ajax dan heb ik toch ook moeite met hem in hetzelfde rijtje te zetten met spelers als Lukaku, Tielemans, Lavia & Doku die dat wel konden op die leeftijd.

Door dat lijstje van spelers op te sommen besef toch wel weer wat voor een powerhouse de jeugdopleiding van Anderlecht is/was. Seys & De Cuyper gaan nog serieus wat boterhammen mogen eten voordat ik Brugge op gelijke hoogte durf te zetten.

Maar dat is het net. Dat is helemaal geen verrassing, vooral door zijn lichaamsbouw. Dat die pas op zijn 19de ging doorbreken was perfect te verwachten. Heeft een logisch traject afgewerkt bij Ajax. En maakte dit seizoen gewoon goeie minuten.

Op zijn 17de had Bounida niets te zoeken in het volwassen voetbal. Itt andere talenten die fysiek anders gebouwd waren.

Deco gaat enorm kort door de bocht, komt met heel rare argumenten af, en zijn oorspronkelijke uitspraak alsof de Duivels Bounida nooit zouden kunnen gebruiken slaat nergens op.
De uitspraak is kort door de bocht, geef ik toe. Klopt natuurlijk wel in 95% van de gevallen. Het belangrijkste voor ons is dat het grootste Ajax-Talent wel is opgeroepen.

Ja maar uw lichaam speelt ook een bepalende factor in de hoeveelheid talent dat je hebt. Die zal waarschijnlijk (we hebben hier genoeg Anderlecht/Ajax-kenners om dit beter te beoordelen) puur technisch bij het allerbeste dat Neerpede ooit heeft geproduceerd horen, maar als je lichaam zo een limiterende factor is dat je op je 20ste nog steeds geen basis speler bent in een (voor Ajax zijn standaarde) een slecht Ajax dan heb ik toch ook moeite met hem in hetzelfde rijtje te zetten met spelers als Lukaku, Tielemans, Lavia & Doku die dat wel konden op die leeftijd.

Door dat lijstje van spelers op te sommen besef toch wel weer wat voor een powerhouse de jeugdopleiding van Anderlecht is/was. Seys & De Cuyper gaan nog serieus wat boterhammen mogen eten voordat ik Brugge op gelijke hoogte durf te zetten.
Ik denk ook idd niet dat Seys of de Cuyper ooit als toptalent zijn bestempeld. Ik denk dat de vooruitgang van de Brugse Academie de komende jaren pas echt duidelijk wordt.

Maakt het des te waanzinnig dat er daar een paar sjarels de hele boel wouden gaan hervormen, waardoor Neerpede gewoon serieuze stappen achteruit heeft gezet.

Maar maakt dat uit als je uiteindelijk toch die groeispurt krijgt?

Goed, uiteraard kan het nog foutlopen. Zie maar naar wat er met het andere megatalent gebeurde (Musonda). Maar er is voorlopig toch nog geen reden om Bounida al te gaan afschrijven. Zit imo gewoon op schema.

Ik zie dat de match tegen Mexico om 3u s'avonds begint. 😅
Die ga ik skippen, want dat is wat te vroeg voor een vriendschappelijke match.

Fofana heeft gisteren ook zijn eerste minuten gemaakt na zijn blessure, toch ook wel een certitude als die gezond is. Ik denk dat op vraag van Lyon Fofana ook niet geselecteerd is, dus zal nu ook wel niet gebeuren nu dat Trossard afhaakt. Het zou mij niet verbazen mocht hij gewoon Vermant oproepen. Geen idee of hij gewoon Keita gaat oproepen als middenvelder of effectief op zoek gaat gaan naar iemand die op de 8/10 kan spelen.

Terug
Bovenaan