De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Nee, wat er exact achter zitten weten we niet natuurlijk.

Een familiale keuze lijkt vreemd, want waarom speelt dat nu pas op? En al niet toen hij zijn 1ste cap kreeg?
Het is ook niet om nu naar het WK te kunnen, want hij moet toch wachten tot 2028...

Misschien is het nog wel gewoon een manier (van zijn zaakwaarnemer) om druk te zetten op de Belgische voetbalbond. Want als de Belgische voetbalbond hem écht niet kwijt wil, dan moeten ze hem nu selecteren voor het WK of beloftes maken voor de EK campagne vanaf september...
Familie zal het niet zijn, want die banden zijn blijkbaar verbroken toen Mokio bij Ajax bijtekende ipv te vertrekken.

Bon, de keuze zou ook nog niet gemaakt zijn, dus dat laatste kan zeker.

Het is bijna selectietijd. Nog 2 weken. Belachelijk vroeg (hij kan nog 2 weken wachten) maar bon. Dat betekent ook dat het allemaal wel zo goed als zeker zal vastliggen.

Mijn gok wat Garcia gaat doen:

Courtois / Lammens / Sels / Vandevoordt (want a ja met 4 is makkelijker trainen) - Meunier / Castagne / Debast / De Winter / Theate / Seys / De Cuyper - Onana / Raskin / Tielemans / Witsel / KDB / Vanaken - Lukaku / Openda / CDK / Doku / Trossard / Lukebakio / Saelemaekers

Met dan nog een paar namen optioneel: Mechele, Ngoy of Mokio achteraan, Moreira, Godts, Vermant of Stassin vooraan.

Ik zou gaan voor elke linie dubbel bezetten (22) + 1 extra optie per linie:

Drie keepers (trainen goed en wel maar dat is gewoon een blikopener die je weggooit): Courtois, Lammens en Sels. Die laatste in de weegschaal met Penders maar dan puur om die eventueel wat ervaring te laten opdoen want eigenlijk moet je op dit moment nog Sels pakken.

Achteraan: Meunier/Castagne/De Cuyper/Seys als backs (veel flexibiliteit), en centraal Debast, De Winter, Ngoy sowieso. Theate zou ik in principe nemen want linksvoetig maar is prestatiegewijs in de problemen aan 't komen. Ligt in balans met Mechele voor mij. Mokio neem ik mee omdat die links, centraal en op de 6 kan en gewoon om ervaring op te doen. Per linie toch altijd ergens wel een jonkie ook vind ik. Achteraan zijn we sowieso gescheten. Te weinig kwaliteit over die hele lijn.

Middenveld: Onana, Lavia, Keita, Tielemans, Vanaken en De Bruyne (doet Rudi natuurlijk nooit). In principe zou daar Raskin bij moeten, al loop ik er niet zo hard van stapel mee als de rest. De Cat had ik er graag bij gezien als specialleke maar goed ja Raskin is wel een zekerheid ondertussen. Lavia neem ik mee wegens intrinsiek en Keita is gewoon dat profiel dat we zouden kunnen gebruiken. Voor de rest zie ik hier weinig opties.

Vooraan in de spits ga ik puur voor Lukaku en CDK. Er is toch niets beters, laat het dan zo. Links Doku/Trossard, rechts Saelemaekers/Moreira. Extra optie is dan tussen Lukebakio, Godts en Fofana, als die laatste niet snel iets laat zien is 't over voor dit seizoen helaas, maar ik schat die wel hoog in intrinsiek.
Moest Fernandez-Pardo nog switchen natuurlijk altijd erbij maar dat zal wel niet.

Laatst bewerkt:
4 keepers gaat niet gebeuren hoor. Zien we al een paar jaar bij oefenwedstrijden/kwalificatiewedstrijden, ook onder Martinez en Tedesco, maar op het WK 2022 en EK 2024 waren er gewoon 3 keepers aanwezig.

Dat gaan dus gewoon Courtois, Lammens en Sels worden, behoudens blessures. Op die plek hebben we alvast geen zorgen.

Hij mag 26 spelers selecteren, dus hij heeft wel wat mogelijkheden.

De meeste namen zullen niet verrassend zijn en zullen er al eerder bij geweest zijn. Een Godts gaat ongetwijfeld mee. Een De Cat verwacht ik eigenlijk ook wel (eerder dan een Lavia of Keita).

Vraag is wat hij met de spitsen zal doen. Blijft hij toch vasthouden aan Openda? Ik vermoed (helaas) van wel. Maar naast Lukaku, Openda en CDK zal er nog wel ruimte zijn voor een extra spits lijkt me. Dat zou dan Stassin of Vermant moeten worden, afgaande op zijn vorige selecties.

Op Fernandez-Pardo zal je niet moeten rekenen.

Ja, je moet ze niet allemaal gebruiken natuurlijk.

Minimaal 23, maximaal 26, zeker?

Volgens mij had Spanje er ook geen 26 als ik me niet vergis.

Bij 26 spelers heb je ongetwijfeld nog meer spelers die uiteindelijk geen minuut zullen spelen op het toernooi. Daar moeten ze natuurlijk mee overweg kunnen.

Maar goed, ik zou op zijn minst opvullen tot 26 met jonge spelers met een goede mentaliteit, ze kunnen die ervaring maar al mee maken.

Ik zou dat toch maximaal benutten. Op het EK 2016 stonden we ineens zonder verdedigers, tegen Frankrijk op het WK 2018 kon Chadli niet hetzelfde brengen op de flank als Meunier (geschorst) en had je weinig om te wisselen, en we spreken altijd over tornooiervaring voor jonge spelers.
Waarom zou je daar dan geen gebruik van maken? Lijkt me zoveel verder denken.

Vooral aanvallende spelers van verschillende profielen nooit te veel, als het vastzit kan je iets anders proberen. Desnoods pak je Cuypers mee om er eentje in te buffelen.

Ik zou dat toch maximaal benutten. Op het EK 2016 stonden we ineens zonder verdedigers, tegen Frankrijk op het WK 2018 kon Chadli niet hetzelfde brengen op de flank als Meunier (geschorst) en had je weinig om te wisselen, en we spreken altijd over tornooiervaring voor jonge spelers.
Klopt, maar vond ik toch eerder een probleem van te weinig kwaliteit in de breedte ipv te weinig spelers.

Op het EK 16 waren Kompany en Lombaerts er al niet bij door blessures. Vermaelen en Vertonghen vielen dan weg. Alderweireld en Denayer stonden toen centraal tegen Wales. Allebei wel CV. En Jordan Lukaku op links. Veel beter hadden we gewoon ook niet zitten, ook niet thuis voor de buis.

Waarom zou je daar dan geen gebruik van maken? Lijkt me zoveel verder denken.

Vooral aanvallende spelers van verschillende profielen nooit te veel, als het vastzit kan je iets anders proberen. Desnoods pak je Cuypers mee om er eentje in te buffelen.
Akkoord, ik vind dat je wel een of twee “speciallekes” kan meenemen, zoals een specifieke type spits om oorlog te maken of een ervaren rot die de laatste tien minuten de carré mee komt dicht metselen.

Klopt, maar vond ik toch eerder een probleem van te weinig kwaliteit in de breedte ipv te weinig spelers.

Op het EK 16 waren Kompany en Lombaerts er al niet bij door blessures. Vermaelen en Vertonghen vielen dan weg. Alderweireld en Denayer stonden toen centraal tegen Wales. Allebei wel CV. En Jordan Lukaku op links. Veel beter hadden we gewoon ook niet zitten, ook niet thuis voor de buis.
Lombaerts werd toen bewust thuisgelaten terwijl die zei dat hij zijn lichaam kende en er de derde match zou staan. Wilmots wilde het risico niet nemen. Moest hij er toen 26 kunnen meenemen (toen nog 24 zeker?) had hij dat gokje wellicht genomen?

Ja, uiteindelijk waren het de dokters die de blessure toch wat verkeerd (te zwaar) hadden ingeschat.

Volgens mij was hij in praktijk zelfs al terug fit bij aanvang van het toernooi.

Zonde toen, want speelde toen een goede kwalificatiecampagne

Was echt jammer voor hem, toch heel mooie carrière maar jammer van die domper. Net als zijn knieblessure in de halve finale van de UEFA cup die Zenith later wint.

Lombaerts werd toen bewust thuisgelaten terwijl die zei dat hij zijn lichaam kende en er de derde match zou staan. Wilmots wilde het risico niet nemen. Moest hij er toen 26 kunnen meenemen (toen nog 24 zeker?) had hij dat gokje wellicht genomen?
Ten voordele van Ciman ofzo? Dat was ook om te rotten. Lombaerts is eenbeetje een vergeten speler omdat hij, als mindere God tov Vermaelen/Kompany/Vertonghen/Alderweireld, zijn carrière op de Oostendse ziekenkas heeft afgesloten. Maar dat was ook écht een geweldige verdediger.

Ten voordele van Ciman ofzo? Dat was ook om te rotten. Lombaerts is eenbeetje een vergeten speler omdat hij, als mindere God tov Vermaelen/Kompany/Vertonghen/Alderweireld, zijn carrière op de Oostendse ziekenkas heeft afgesloten. Maar dat was ook écht een geweldige verdediger.
Scoorde ook de 4-3 thuis tegen Oostenrijk

Ja ik vergeet nooit Ciman zijn luchtdekken in die eerste match tegen Italië toen. Dat deed hij altijd goed: agressief happen en de mist ingaan met zijn uitstappen.
Was een Luikse copain van Wilmots he.
Lombaerts was toen inderdaad oerdegelijk, speelde ook bijna alles in de kwalificaties.

Idd. Zat daar ook te lang bij dat onsexy Zenit Sint Petersburg.

Kabasele was de vervanger van Lombaerts. Maar volgens mij zelfs geen minuut gespeeld.

Sorry, Ciman was sowieso een vaste waarde :unsure:

Terug
Bovenaan