Het is bijna selectietijd. Nog 2 weken. Belachelijk vroeg (hij kan nog 2 weken wachten) maar bon. Dat betekent ook dat het allemaal wel zo goed als zeker zal vastliggen.
Mijn gok wat Garcia gaat doen:
Courtois / Lammens / Sels / Vandevoordt (want a ja met 4 is makkelijker trainen) - Meunier / Castagne / Debast / De Winter / Theate / Seys / De Cuyper - Onana / Raskin / Tielemans / Witsel / KDB / Vanaken - Lukaku / Openda / CDK / Doku / Trossard / Lukebakio / Saelemaekers
Met dan nog een paar namen optioneel: Mechele, Ngoy of Mokio achteraan, Moreira, Godts, Vermant of Stassin vooraan.
Ik zou gaan voor elke linie dubbel bezetten (22) + 1 extra optie per linie:
Drie keepers (trainen goed en wel maar dat is gewoon een blikopener die je weggooit): Courtois, Lammens en Sels. Die laatste in de weegschaal met Penders maar dan puur om die eventueel wat ervaring te laten opdoen want eigenlijk moet je op dit moment nog Sels pakken.
Achteraan: Meunier/Castagne/De Cuyper/Seys als backs (veel flexibiliteit), en centraal Debast, De Winter, Ngoy sowieso. Theate zou ik in principe nemen want linksvoetig maar is prestatiegewijs in de problemen aan 't komen. Ligt in balans met Mechele voor mij. Mokio neem ik mee omdat die links, centraal en op de 6 kan en gewoon om ervaring op te doen. Per linie toch altijd ergens wel een jonkie ook vind ik. Achteraan zijn we sowieso gescheten. Te weinig kwaliteit over die hele lijn.
Middenveld: Onana, Lavia, Keita, Tielemans, Vanaken en De Bruyne (doet Rudi natuurlijk nooit). In principe zou daar Raskin bij moeten, al loop ik er niet zo hard van stapel mee als de rest. De Cat had ik er graag bij gezien als specialleke maar goed ja Raskin is wel een zekerheid ondertussen. Lavia neem ik mee wegens intrinsiek en Keita is gewoon dat profiel dat we zouden kunnen gebruiken. Voor de rest zie ik hier weinig opties.
Vooraan in de spits ga ik puur voor Lukaku en CDK. Er is toch niets beters, laat het dan zo. Links Doku/Trossard, rechts Saelemaekers/Moreira. Extra optie is dan tussen Lukebakio, Godts en Fofana, als die laatste niet snel iets laat zien is 't over voor dit seizoen helaas, maar ik schat die wel hoog in intrinsiek.
Moest Fernandez-Pardo nog switchen natuurlijk altijd erbij maar dat zal wel niet.