Niet akkoord, ook nu heeft hij niks over stoppen gezegd ook nu heeft hij daar niks over gezegd. Het begint een beetje als een soort toxische relatie te worden waarbij de ene (De Rode Duivels/Belgische media) zo onzeker is geworden of we nog wel "goed genoeg" zijn voor de andere (Kevin) dat ik eigenlijk al niet meer zou verschieten als hij effectief eens zegt van ja nu stopt het. Kevin De Bruyne was vandaag ook weer (imo) diegene die het hardste werkte voor de ploeg en die overal toch probeerde te zijn. Ik kan mij eerlijk gezegd geen enkele veldspeler bedenken (misschien Tielemans) die zo hard probeerde.
Over dat ophemelen, hoe je het nu draait of keert KDB is wel op zijn positie één van de beste, misschien wel de beste, van de wereld. Hetzelfde kan je zeggen over Courtois. KDB & Courtois zijn de enige Belgen die zouden spelen mocht je België en Frankrijk fuseren in één ploeg. Eerlijk gezegd zou de rest waarschijnlijk de selectie niet halen (misschien Onana).
Als je weet dat je kwalitatief zoveel slechter bent als je tegenstander is het echt niet zo'n rare uitspraak om te zeggen dat dat het minste dat je kan doen de longen uit je lijf lopen is. En blijkbaar heeft hij dat in de rust ook gezegd, als je dan 10 minuten later het veld opstapt en iedereen is het al vergeten is het misschien niet slecht om zoiets in de media te zeggen, misschien werkt dat wel. Je weet ook niet hoeveel keer hij dat ondertussen al gezegd heeft hé, misschien is dit echt wel het laatste reddingsmiddel in zijn ogen om dit team te redden.
België zit nu in de reeks landen (denk aan Zwitserland, Kroatie, Denemarken, ...) die een goed systeem nodig hebben en waarbij al je spelers tot het uiterste gaan en dat je dan moet hopen dat het geluk aan jouw kant is.
Kevin De Bruyne is trouwens zonder twijfel de grootste Rode Duivels/Belgische voetballer aller tijden en dan kan je nu éénmaal iets meer zeggen, dat werkt bij elk land zo. Messi kan dat, Ronaldo kan dat, Modric kan dat, ...