De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enfin, ik snap wel dat hij gefrustreerd is, maar als kapitein doet ge dit imo niet.

Bwah, denk dat als je keer op keer hetzelfde krabberswerk blijft zien dat je je op de duur niet meer kan inhouden en de mensen in kwestie gewoon gerust eens wat prikken kan/mag geven.
Te weinig kritiek is nu altijd het grote probleem van de RDs geweest. Niet dat het iets gaat uithalen want je zit nu eenmaal met een nieuwe 'lading' die bijzonder matig is, maar bon.

Als ik Kevin was zou ik ook stoppen met zo'n bende krabbers. Als taken niet uitgevoerd worden en er niet dubbelgeplooid werd, dan begrijp ik het wel.

Als je ziet hoe de ploeg reageerde als CDK de bal hoog ontfutselde, met onze ploeg eigenlijk op vinkenslag positioneel… Maar collectief bleef stilstaan. KDB klaar als pivot en geen enkele winger ging de diepte in. Geen Mangala die infiltreerde… Er werd niet geprofiteerd.

Maar again: er stonden ook gewoon veel spelers opgesteld op de verkeerde plek.

En Jan het kan wél Doku zijn. Want die heeft verscheidene momenten zijn man laten staan op zelfs quasi statische momenten terwijl al de rest druk zette. Gevolg: een easy pass voor Frankrijk en verspilde meters voor ons. En zelfs een dikke counter op ons dak een keertje.

Zelfs oude Kante heeft Doku een keertje er af gelopen gewoon. En dat kan je niet veroorloven als je niet de goals solo afdwingt. En tegen Frankrijk kan je dat nooit veroorloven.

Gebrek aan scorend vermogen is ook een domme uitspraak van Degryse. CDK heeft zijn flow en bulkt van de kwaliteit, komt uit een top seizoen. Openda idem en is alweer bezig met scoren. Maar Tedesco gebruikt ze niet of gebruikt ze verkeerd. We spelen met een (slecht opgestelde) ploeg die op Lukaku gestoeld is. En die beunhaas zet daar Openda. Oei, het werkt niet voor de 8ste keer…

Komaan, grow some balls. Te weinig dynamiek is een feit, maar ik stop ook met lopen als Doku mij alweer niet in de rug ziet duiken. Of als Theate weer een ziekenhuisbal speelt. Of als Debast weer een fantasiepass 1cm van de middenvelders moet vlammen omdat onze middenvelders nergens te bespeuren zijn en hij dat moet doen om vooruitgang te maken.

Ook veel te late wissels. Je weet wat voor pot Lukebakio gaat spelen na 5 minuten. Als die niet snel op een wolk zit loopt het nooit lekker. Het helpt ook niet dat Bakayoko niets van diepgang aanbood. Passje geven en blijven stilstaan. Etc etc etc….

Collectief een ramp.

Ja mannekes, KDB zeg.

Met alle respect maar die was toch zelf ook zwak de 2de helft?

Enfin, ik snap wel dat hij gefrustreerd is, maar als kapitein doet ge dit imo niet.
Zoals altijd de enige die constant heeft geprobeerd, de enige die altijd zijn taken uitvoerde, de enige die een écht goeie pass kon lanceren, de enige vocale speler.

Hoe kan KDB iets doen als de rest weigert te lopen? Zelfs bij het veroveren van de bal loopt de ploeg niet, enkel hij en CDK reageren meteen. Niet ontoevallig spelen ze bij ploegen die zulke momenten omzetten in cash.

Zoals Debruyne zegt: het maakt niet zoveel uit dat we niet meer die kwaliteit hebben van in 2018. Maar je moet wel gewoon goed georganiseerd spelen en je taken uitvoeren, stevig verdedigen, niemand laten lopen, niet nonchalant zijn, ... Hoe Doku en Debast 'verdedigen' bij die 2e goal die ze net herhaalden, kan toch niet.
En ja Doku dat is ok voor de laatste 20 minuten maar verdedigend heb je er niks aan, en aanvallend kan die ook maar 1 ding he: vanuit stilstand beginnen dribbelen op snelheid. Geen oog voor ploegmaats, geen diepgang zonder bal, geen doelgerichtheid. Leuk om daar als linksback achter te staan

Ja, maar die zannikers hier kozen de kant van Tedesco.
En wat ligt gij hier nu te lachen? Niet voor niets dat de tweede absolute topspeler zich uitlaat over de trainer en de kern.

Gewoon een dwaas van een trainer. Buiten ermee. Courtois en Trossard terug oproepen en alles in functie van De Bruyne doen. Hopelijk zet Duranville zich dan nog door.

Dwaze bond.

Ach Tedesco ligt sowieso buiten. Is het niet nu, dan is het na volgende interlandperiode. Italië uit, Frankrijk thuis... :rofl:Chance dat we de Nations League hebben, anders speelden we weer oefeninterlands tegen pakweg Luxemburg en Estland, de bond kennende

Ach Tedesco ligt sowieso buiten. Is het niet nu, dan is het na volgende interlandperiode. Italië uit, Frankrijk thuis... :rofl:Chance dat we de Nations League hebben, anders speelden we weer oefeninterlands tegen pakweg Luxemburg en Estland, de bond kennende
Alle toplanden speelden vlak voor het EK vriendschappelijk tegen kleine landen. De andere friendlies tussen het WK 22 en EK 24 waren tegen Engeland, Servië, Ierland en Duitsland. Oefenen tegen kleine landen doen wij quasi nooit.

Ik blijf enorm anti-KDB. Na iedere nederlaag/uitschakeling dreigen dat je ermee stopt. Tja. Dat je je teammates eens op hun plaats zet als kapitein omdat ze er niet 100% voor gaan, ok. Maar hen gaan beledigen dat ze intrinsiek ook niet zo goed zijn als hijzelf, dat is alweer iets anders.

Ik heb maar flarden gezien, maar ik heb in die paar minuten KDB zich twee keer zien vastlopen, drie slechte passes zien geven, en heel knullig de bal zien weggeven wat bijna leidde tot een tegengoal. Een amateurfout. Dat mag ook gezegd worden. Maar Joos gaat dat niet zeggen. Hij loopt zich knullig vast: "Uitstekend verdedigd door de Fransen." Hij geeft stomweg de bal weg in een gevaarlijke positie: geen woord erover. Hij geeft een verschrikkelijke pass: "Goeie bal van De Bruyne." Zucht.

Het niveau van de ploeg is er niet meer. Die mooie generatie hebben we door Wilmots en Martinez om zeep laten helpen. Ik merkte ook dat de ploeg volledig verkeerd stond. Maar KDB is en blijft een sloef. Als dát je enige sterspeler is, met die mentaliteit, dan gaat het ook niet veel opleveren. Zelfde met Courtois.

Je kan veel zeggen over de coach en de spelers, uiteraard, maar die krijgen al genoeg kritiek zonder dat ik er nog een schepje bovenop hoef te doen. Ik ben het vooral grondig beu dat KDB voortdurend zo opgehemeld blijft worden. Bij Man City is hij goed omringd en is de lof verdiend. Bij de Duivels is dat echter geheel onterecht. Foemp.

Ik blijf enorm anti-KDB. Na iedere nederlaag/uitschakeling dreigen dat je ermee stopt. Tja. Dat je je teammates eens op hun plaats zet als kapitein omdat ze er niet 100% voor gaan, ok. Maar hen gaan beledigen dat ze intrinsiek ook niet zo goed zijn als hijzelf, dat is alweer iets anders.

Ik heb maar flarden gezien, maar ik heb in die paar minuten KDB zich twee keer zien vastlopen, drie slechte passes zien geven, en heel knullig de bal zien weggeven wat bijna leidde tot een tegengoal. Een amateurfout. Dat mag ook gezegd worden. Maar Joos gaat dat niet zeggen. Hij loopt zich knullig vast: "Uitstekend verdedigd door de Fransen." Hij geeft stomweg de bal weg in een gevaarlijke positie: geen woord erover. Hij geeft een verschrikkelijke pass: "Goeie bal van De Bruyne." Zucht.

Het niveau van de ploeg is er niet meer. Die mooie generatie hebben we door Wilmots en Martinez om zeep laten helpen. Ik merkte ook dat de ploeg volledig verkeerd stond. Maar KDB is en blijft een sloef. Als dát je enige sterspeler is, met die mentaliteit, dan gaat het ook niet veel opleveren. Zelfde met Courtois.

Je kan veel zeggen over de coach en de spelers, uiteraard, maar die krijgen al genoeg kritiek zonder dat ik er nog een schepje bovenop hoef te doen. Ik ben het vooral grondig beu dat KDB voortdurend zo opgehemeld blijft worden. Bij Man City is hij goed omringd en is de lof verdiend. Bij de Duivels is dat echter geheel onterecht. Foemp.

Niet akkoord, ook nu heeft hij niks over stoppen gezegd ook nu heeft hij daar niks over gezegd. Het begint een beetje als een soort toxische relatie te worden waarbij de ene (De Rode Duivels/Belgische media) zo onzeker is geworden of we nog wel "goed genoeg" zijn voor de andere (Kevin) dat ik eigenlijk al niet meer zou verschieten als hij effectief eens zegt van ja nu stopt het. Kevin De Bruyne was vandaag ook weer (imo) diegene die het hardste werkte voor de ploeg en die overal toch probeerde te zijn. Ik kan mij eerlijk gezegd geen enkele veldspeler bedenken (misschien Tielemans) die zo hard probeerde.

Over dat ophemelen, hoe je het nu draait of keert KDB is wel op zijn positie één van de beste, misschien wel de beste, van de wereld. Hetzelfde kan je zeggen over Courtois. KDB & Courtois zijn de enige Belgen die zouden spelen mocht je België en Frankrijk fuseren in één ploeg. Eerlijk gezegd zou de rest waarschijnlijk de selectie niet halen (misschien Onana).

Als je weet dat je kwalitatief zoveel slechter bent als je tegenstander is het echt niet zo'n rare uitspraak om te zeggen dat dat het minste dat je kan doen de longen uit je lijf lopen is. En blijkbaar heeft hij dat in de rust ook gezegd, als je dan 10 minuten later het veld opstapt en iedereen is het al vergeten is het misschien niet slecht om zoiets in de media te zeggen, misschien werkt dat wel. Je weet ook niet hoeveel keer hij dat ondertussen al gezegd heeft hé, misschien is dit echt wel het laatste reddingsmiddel in zijn ogen om dit team te redden.

België zit nu in de reeks landen (denk aan Zwitserland, Kroatie, Denemarken, ...) die een goed systeem nodig hebben en waarbij al je spelers tot het uiterste gaan en dat je dan moet hopen dat het geluk aan jouw kant is.

Kevin De Bruyne is trouwens zonder twijfel de grootste Rode Duivels/Belgische voetballer aller tijden en dan kan je nu éénmaal iets meer zeggen, dat werkt bij elk land zo. Messi kan dat, Ronaldo kan dat, Modric kan dat, ...

Als Faes uwe beste man is, heb je toch een probleem. Castagne, Theate en Debast waren dramatisch. Niet normaal. Het is echt hopen dat er wat ontwikkeling bij de jonge garde gaat komen van achter of ons probleem wordt alleen maar groter.

Niet akkoord, ook nu heeft hij niks over stoppen gezegd ook nu heeft hij daar niks over gezegd. Het begint een beetje als een soort toxische relatie te worden waarbij de ene (De Rode Duivels/Belgische media) zo onzeker is geworden of we nog wel "goed genoeg" zijn voor de andere (Kevin) dat ik eigenlijk al niet meer zou verschieten als hij effectief eens zegt van ja nu stopt het. Kevin De Bruyne was vandaag ook weer (imo) diegene die het hardste werkte voor de ploeg en die overal toch probeerde te zijn. Ik kan mij eerlijk gezegd geen enkele veldspeler bedenken (misschien Tielemans) die zo hard probeerde.

Over dat ophemelen, hoe je het nu draait of keert KDB is wel op zijn positie één van de beste, misschien wel de beste, van de wereld. Hetzelfde kan je zeggen over Courtois. KDB & Courtois zijn de enige Belgen die zouden spelen mocht je België en Frankrijk fuseren in één ploeg. Eerlijk gezegd zou de rest waarschijnlijk de selectie niet halen (misschien Onana).

Als je weet dat je kwalitatief zoveel slechter bent als je tegenstander is het echt niet zo'n rare uitspraak om te zeggen dat dat het minste dat je kan doen de longen uit je lijf lopen is. En blijkbaar heeft hij dat in de rust ook gezegd, als je dan 10 minuten later het veld opstapt en iedereen is het al vergeten is het misschien niet slecht om zoiets in de media te zeggen, misschien werkt dat wel. Je weet ook niet hoeveel keer hij dat ondertussen al gezegd heeft hé, misschien is dit echt wel het laatste reddingsmiddel in zijn ogen om dit team te redden.

België zit nu in de reeks landen (denk aan Zwitserland, Kroatie, Denemarken, ...) die een goed systeem nodig hebben en waarbij al je spelers tot het uiterste gaan en dat je dan moet hopen dat het geluk aan jouw kant is.

Kevin De Bruyne is trouwens zonder twijfel de grootste Rode Duivels/Belgische voetballer aller tijden en dan kan je nu éénmaal iets meer zeggen, dat werkt bij elk land zo. Messi kan dat, Ronaldo kan dat, Modric kan dat, ...
Er zijn beelden een paar posts hierboven waarin hij meermaals "ik stop" zegt, wetende dat er camera's op hem gericht zijn. En na iedere ontgoocheling, geeft hij interviews waar hij insinueert dat hij wel eens zou kunnen stoppen. Ik ontken ook niet dat Courtois en KDB op hun positie van de beste ter wereld zijn. Maar ik erger me blauw aan hun attitude. Zeker bij de nationale ploeg. Dat is gewoon mijn mening. Dat doe ik nu, maar diezelfde ergernis had ik 6 jaar geleden ook al. Ze voelen zich duidelijk te goed voor de ploeg. Dat is binnen de kleedkamer nu eenmaal een probleem.

En KDB, bij de Duivels, doet inderdaad min of meer zijn best. En je ziet dat hij op het veld ook probeert op de kapiteinsrol in te lossen, dat hij zich wat inhoudt om zijn frustraties te tonen. Maar het gaat hem gewoonweg niet af. Alles aan zijn mimiek schreeuwt dat hij zich ergert aan zijn ploeggenoten. Dat zullen die ook ongetwijfeld allemaal voelen. De kleedkamer bij de Duivels is altijd al een probleem geweest.

Ik kan me ook geen match herinneren van de Duivels (ik zie ze ook niet allemaal meer, moet ik zeggen), waarin KDB niet eens een slordige pass geeft die bijna rechtstreeks resulteert in een tegengoal. In dat aspect slaagt hij er heel moeilijk in om zich aan te passen aan de Duivels. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het resultaat gisteren zonder KDB veel slechter zou geweest zijn, en of het gebrek aan focus en vechtlust ook niet aan strubbelingen in de kleedkamer te wijten is. Voor mij is hij in de verste verten geen leidersfiguur, wat hij bij de Duivels met zijn kwaliteiten en ervaring wel zou moeten zijn.

Sorry maar ik vond CDK echt wel zwak gisteren. Ik snap KDB wel als hij zegt dat hij ermee wil stoppen. Zeker als je bondscoach een pannenkoek is.
Enfin, CdK zwak, serieus?

Hij is ingevallen 20min voor tijd toen het kalf al verdronken was, zorgde meteen voor diepgang en een (grote) kans en kreeg nadien, ondanks zijn inzet, geen deftige bal aangespeeld.

Waarom hem er dan nu zo uitpikken? Hij krijgt amper kansen van Tedesco, compleet onbegrijpelijk overigens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan