De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volledig mee akkoord. Juist daarom dat sommige spelers uitblinken in hun vaste teams en niet bij de Rode Duivels. Omdat je op een paar trainingen en matchen geen routines kan creëeren. Of toch moeilijk want in sommige landen lukt dat blijkbaar wél...

Dat zeg jij. In mijn wereld (tennis) kiezen de spelers welke tornooien ze meedoen en welke niet. En daar zitten niet altijd de Davis Cup wedstrijden bij (vergelijkbaar met Rode Duivels) als dat niet past in hun schema. Die jongens doen hun goesting, en ze hebben gelijk. Die zijn geen publiek bezit. Godzijdank.
Sorry maar dit slaat echt op niets he, als voetballer ligt het schema gewoon vast he. Ze gaan voor Lukaku de internationale wedstrijden met 5 weken opschuiven. Het WK van 2026 gaan we ook niet opeens in de zomer van 2025 spelen omdat het beter is voor enkele spelers.

Sorry maar dit slaat echt op niets he, als voetballer ligt het schema gewoon vast he. Ze gaan voor Lukaku de internationale wedstrijden met 5 weken opschuiven. Het WK van 2026 gaan we ook niet opeens in de zomer van 2025 spelen omdat het beter is voor enkele spelers.
Wel als het beter is voor de portemonnee van de FIFA of UEFA :unsure: .

Schep dan gewoon duidelijkheid als er een reden is?
Lukaku is fysiek echter nog geen 100% en kan nu een week volop werken met Antonio Conte om helemaal topfit te worden. Dat is hij nog niet, nadat hij geen voorbereiding kende met de club

“Romelu is nog niet in vorm”, citeert HLN coach Antonio Conte. “Althans niet in de vorm die ík wil."

Dus jij bepaalt wat Romelu wel of niet mag doen? :D Als die jongen geen interesse heeft, dan is dat toch gewoon zo, neen?

Als de kalender nog voller gepropt gaat worden gaan we dit vaker zien gok ik. Niet alleen geblesseerde spelers die afhaken voor een interland maar ook gewoon jongens die nood hebben aan een week rust, of waarvan de ploeg vindt dat ze dit nodig hebben.

Voor je land moet je nu eenmaal spelen imo. Dat is en blijft een eer én privilege. Voor vriendschappelijke wedstrijden snap ik het, behalve tegen toplanden. Je fitheid nu vrijwaren kan je veel opleveren in de toekomst.

Met Romelu snap ik het in dit geval ook wel. Half. Hij was niet topfit. Maar er zijn nu wel al enkele weken voorbij. En hij heeft enkele basisplekken al gehad. Nog geen 90 minuten gespeeld, akkoord. Maar bij de nationale ploeg kan je ook trainen en als semi kapitein mag je wel het voorbeeld geven. Train, rust en spreek met de staff af dat je lichaam rust nodig hebt en start geen potten.

Plus het feit dat hij niet fit aan het seizoen begon vanwege... Hemzelf...

Het is toch wel weer een verhaal van vooral instaposts over fysieke comebacks plaatsen, na de feiten ipv constant top te zijn.

Voor je land moet je nu eenmaal spelen imo. Dat is en blijft een eer én privilege.
Klopt, maar u land betaalt u geen maandloon gelijk aan het BNP van een gemiddeld Afrikaans land. Dus als u werkgever zegt "jij blijft hier" of nog maar laat uitschijnen dat ze dat precies liever zouden hebben snap ik wel dat er zijn die luisteren.

Blijft vreemd bij Lukaku, want hij woont en speelt al zo lang in Italië. Dan mag je eens tegen hun nationale ploeg spelen en dan ben je zogezegd nog niet fit genoeg. Onze PL spelers waren destijds toch altijd zo enthousiast om tegen Engeland te mogen spelen...

Los van deze interlandperiode zou KDB trouwens wel eens mogen kijken naar iemand als Lewandowski bij Polen.
Er is de frustratie om als wereldtopper bij de nationale ploeg te moeten samenspelen met mindere goden. Wel, Lewandowski doet dat al heel zijn carrière zonder dat ik hem heb weten klagen.

Gewoon uw best doen en aanvaarden dat ge minder vaak wint dan met uw club.

Klopt, maar u land betaalt u geen maandloon gelijk aan het BNP van een gemiddeld Afrikaans land. Dus als u werkgever zegt "jij blijft hier" of nog maar laat uitschijnen dat ze dat precies liever zouden hebben snap ik wel dat er zijn die luisteren.
Als je mee mag naar het tornooi en je speelt half goed krijg je het gemiddelde huis in België cadeau.

En er mag een beetje eer blijven meespelen. Als de clubs en de spelers zelf ook nog alles van het interlandvoetbal gaan dicteren... Ik heb geen zin om te pas en te onpas te kijken naar een half samenhangend ploegje omdat iedereen maar kiest wat hij speelt. En de spelers die moeten depanneren tijdelijk en dan weer moeten oprotten bij de tornooien... Ook weinig respectvol.

Als je mee mag naar het tornooi en je speelt half goed krijg je het gemiddelde huis in België cadeau.

En er mag een beetje eer blijven meespelen. Als de clubs en de spelers zelf ook nog alles van het interlandvoetbal gaan dicteren... Ik heb geen zin om te pas en te onpas te kijken naar een half samenhangend ploegje omdat iedereen maar kiest wat hij speelt. En de spelers die moeten depanneren tijdelijk en dan weer moeten oprotten bij de tornooien... Ook weinig respectvol.
Ik ga niet beweren dat je geen gelijk hebt he :)
Maar er gaan genoeg gasten zijn die wel zo gaan redeneren

Nu tis nu niet omdat ik een Bayern fan ben.. Maar noem eens 10 spelers met de mentaliteit en passie voor het spel zoals Thomas Müller. Zo ene heeft België volgens mij niet.

Ik snap het bij Lukaku ergens wel, is intussen toch al even op de sukkel met zijn vormpeil.
3 doelpunten en 5 assists op 6 wedstrijden(365 minuten) is nu niet echt sukkelen met zijn vormpeil.

Ik vind het nog steeds ongelooflijk hoe veel mensen imo een verkeerd beeld van hem hebben.

Je bent voor hem of tegen hem, dat kan ik nog wel begrijpen, maar louter statistisch is hij toch echt wel de beste spits die ooit bij de rode duivels heeft rondgelopen.

3 doelpunten en 5 assists op 6 wedstrijden(365 minuten) is nu niet echt sukkelen met zijn vormpeil.
Ik had het eerder over zijn fitheid. Bij Inter die lange blessure gehad, bij Roma leek ie ook nooit helemaal topfit. Heeft dit seizoen ook nog maar 2 (quasi) volle matchen gespeeld.

Random post, maar vannacht gedroomd dat ik in een vierde provinciale ploeg speelde met Kevin De Bruyne, en hij was altijd in de kleedkamer aan het stoefen dat hij bij Man City heeft gespeeld. Terwijl alle ploeggenoten niet cared'e, en hij niet eens opviel als de beste op het veld.

Random post, maar vannacht gedroomd dat ik in een vierde provinciale ploeg speelde met Kevin De Bruyne, en hij was altijd in de kleedkamer aan het stoefen dat hij bij Man City heeft gespeeld. Terwijl alle ploeggenoten niet cared'e, en hij niet eens opviel als de beste op het veld.
Waren jullie dan ook zo goed of hij eerder slecht? :unsure:

Ik vraag me af of hij nu toch CDK eens van in het begin gaat laten spelen. Die speelt ook in de Serie A, dus alleen daarom zou je het hem al gunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan