De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien zou het voor deze groep misschien niet slecht zijn om te degraderen naar die 2e reeks. Allez, nieuwe jaargang wordt in de bovenste reeks sowieso weer vooral haar uittrekken en ergeren.
Zo oninteressant zijn die ploegen in de 2e reeks ook weer niet, en elk foutje wordt tenminste niet genadeloos afgestraft. We hoeven dan ook niet meer te doen alsof we resultaat kunnen halen tegen de toplanden, en er hoeft geen snoeiharde kritiek geleverd te worden omdat er (oh, surprise surprise) verloren wordt van een Frankrijk, een Italie, een Spanje of een Engeland. Win-win voor iedereen.
Nee ik wil eigenlijk zo veel mogelijk spelen tegen die toplanden

Norman Bassette erbij geroepen.

Ik vraag mij af of je alles in Tedesco zijn schoenen kan schuiven? Als je het opstootje ziet tussen Faes en Theate, de lakse houding en het ziekteverzuim, zou je denken dat Tedesco beter eens spelers van tweede garnituur oproept en alle diva’s thuis laat? Dat je dan spelers hebt die met het mes tussen de tanden willen spelen. Nu heb ik de indruk dat het hun allemaal geen ruk interesseert, behalve dan in welke outfit ze zich aanmelden in Tubeke aan het begin van elke interlandperiode

Norman Bassette erbij geroepen.

Ik vraag mij af of je alles in Tedesco zijn schoenen kan schuiven? Als je het opstootje ziet tussen Faes en Theate, de lakse houding en het ziekteverzuim, zou je denken dat Tedesco beter eens spelers van tweede garnituur oproept en alle diva’s thuis laat? Dat je dan spelers hebt die met het mes tussen de tanden willen spelen. Nu heb ik de indruk dat het hun allemaal geen ruk interesseert, behalve dan in welke outfit ze zich aanmelden in Tubeke aan het begin van elke interlandperiode
Natuurlijk is het niet alleen Tedesco. Hij is een gemakkelijk doelwit, omdat hij zwaar gefaald heeft tijdens het EK, maar de spelers mogen ook eens in de spiegel kijken. Daarnaast zit het ook allemaal niet mee met blessures en vorm.

Tuurlijk kan je niet alles op Tedesco steken, volgens mij vraagt die niet aan De Cuyper om naast de bal te trappen of aan Lukaku om de bal niet te controleren of aan Tielemans om een penalty te missen.

We hebben wel wat pech gehad.

Zeker niet. Al die blessures, spelers uit vorm, spelers over hun hoogtepunt heen, spelers die bij hun club niet meer aan spelen toekomen, spelers die nog heel veel stappen moeten zetten om hun potentieel te halen en spelers die nooit de kwaliteiten zullen hebben om echt mee te kunnen op het hoogste niveau. Dat zijn allemaal zaken waar je als coach, zeker als bondscoach, weinig aan kan doen.

Had Tedesco de gouden lichting op haar hoogtepunt onder zijn leiding gehad, hij zou ook veel betere resultaten kunnen voorleggen. Maar op dit moment geloof ik er echt niet meer in dat hij het met die spelers beter had gedaan dan Martinez, integendeel eigenlijk gezien ook de situatie met Courtois.

Als coach heb je wél invloed op die opstootjes en die "lakse houding". Ik vind het veel te gemakkelijk om dat soort zaken op diva gedrag te steken. Hou het als bondscoach simpel, bouw een basis, zorg dat spelers weten wat ze moeten doen en dat ze een beetje een idee hebben van wat hun ploegmaats moeten doen. Dat is er bij Tedesco allemaal duidelijk niet, en akkoord, het is moeilijk om een basis te bouwen als belangrijke pionnen continue uit vallen, maar ik zei het hier eerder al: op 13 matchen amper 3 keer met dezelfde achterlinie spelen, dat is om problemen vragen. Continue nieuwe opstellingen en tactieken uitproberen, en dan hoor je van de spelers dat ze daar amper 2 keer op hebben getraind, dat is om problemen vragen. Dan staan al die spelers op het veld met twijfels en ergernissen over hun eigen rol, zijn ze veel te weinig ingespeeld met hun ploeggenoten en wanneer het dan (bijna onvermijdelijk) niet goed loopt op het veld dan stuikt alles in elkaar en dan krijg je van die farces zoals tussen Faes en Theate.

Tedesco zou zich beter vastpinnen op maximaal twee vaste tactieken (eentje met 1 diepe spits, en eentje met 2 spitsen) en zijn achterhoede eens minstens een match of 3 op rij vastklikken. En eenmaal je een beetje een basis gekweekt hebt, dan kan je met 1 a 2 spelers terug beginnen experimenteren.

Denk dat we Tedesco toch vooral het EK mogen verwijten. Toen was de blessurelast toch een stuk minder.

Zijn afwachtende en bange aanpak was toch een volledige ommezwaai met zijn eerste wedstrijden tegen o.a. Duitsland.

Je hebt dan de kans om terug positief voetbal te brengen in de Nations League. De blessurelast is zeker een excuus, maar voor mij zijn de 2 eerste wedstrijden, waar De Bruyne nog meedeed, toch het meest tekenend.

Er is echt geen reden om met hem nog verder te gaan. Er is geen aanwijzing om te denken dat hij het tij nu nog kan keren. De fut is uit de ploeg en er is dringend een nieuwe schwung nodig.

Begin toch steeds meer en meer het gevoel te krijgen dat het allemaal wat onhoudbaar aan het worden is. De kritieken beginnen nu wel echt luid te worden in de media, spelers die nogmaals kritiek uiten, spelers die elkaar beginnen aan te vallen op het veld. Het draait daar toch allemaal vierkant. Natuurlijk treft die geen schuld in alles, maar sommige zaken zoals Sir.Killalot hierboven uitlegt kan je hem wel echt verwijten. We zijn nu ook ondertussen anderhalf jaar verder met proberen en we staan eigenlijk absoluut nergens he. We hebben geen systeem, niemand weet wat hij moet doen, waar hij moet spelen, hoe hij moet spelen: druk? geen druk? Je hebt spelers die niet willen komen opdagen (wat ik eigenlijk nog kan begrijpen voor de Nations League, al merk je dat in andere toplanden hun toppers wel willen spelen). Er is gewoon in anderhalf jaar niks verbetert. Misschien niet slecht nu dat Mannaert net begonnen is met een propere lei te beginnen, nieuwe coach. 2 jaar werken aan iets nieuw voor het WK. Bijt door die zure appel, ontsla Tedesco en begin iets nieuw te bouw met een nieuwe technische directeur, nieuwe coach, nieuwe generatie.

Jongens er is hoop!! Vandaag mail gekregen om mijn lidmaatschap te verlengen van 1895. Onderaan de mail staat: “Bovendien gaan we een spannend tijdperk tegemoet voor onze Rode Duivels met een nieuwe coach, een nieuwe generatie en nieuwe doelen. Mis de frisse wind niet van de nieuwe generatie Rode Duivels. Come on Belgium!”

Allemaal geen goesting om tegen een genocidaal land te spelen. En voor de gemakkelijkheid een blessure als excuus in't leven roepen. Dat denk ik ervan.

Wel een aanfluiting dat zo'n nobody als Bassette opgeroepen wordt. Komt niet van de bank bij een middenmotor in Championship, wist vorig jaar bij KV Mechelen amper te scoren en is zelfs bij de Beloften een nietszeggende invaller.

Denk dat we Tedesco toch vooral het EK mogen verwijten. Toen was de blessurelast toch een stuk minder.

Zijn afwachtende en bange aanpak was toch een volledige ommezwaai met zijn eerste wedstrijden tegen o.a. Duitsland.

Je hebt dan de kans om terug positief voetbal te brengen in de Nations League. De blessurelast is zeker een excuus, maar voor mij zijn de 2 eerste wedstrijden, waar De Bruyne nog meedeed, toch het meest tekenend.

Er is echt geen reden om met hem nog verder te gaan. Er is geen aanwijzing om te denken dat hij het tij nu nog kan keren. De fut is uit de ploeg en er is dringend een nieuwe schwung nodig.
Die 2 matchen waar DeBruyne keihard was voor zijn medemaats die niet alles geven of taken niet uitvoeren?

En diezelfde spelers die ge nog steeds loempe dingen en foute keuzes ziet maken op een veld?

Wie gaat er trouwens coach willen worden van dit zootje ongeregeld?

Die 2 matchen waar DeBruyne keihard was voor zijn medemaats die niet alles geven of taken niet uitvoeren?

En diezelfde spelers die ge nog steeds loempe dingen en foute keuzes ziet maken op een veld?

Iemand die een ploeg weet te zetten met de beschikbare spelers? Er zijn ongetwijfeld landen met véél minder talent die toch deftig voetbal brengen met een idee achter dat effectief werkt.

DeBruyne als coach had de helft van de ploeg reeds permanent uit de ploeg verbannen. :tongue:

Wil je u niet inzetten en ben je niet gemotiveerd? Geen probleem! Even goeie vrienden.
Maar dan ben je rode Duivel af. Het maakt niet uit hoe goed je bent of hoeveel caps je hebt. Hoe simpel kan dat nu zijn?

Je hebt toch liever een supergemotiveerde waardeloze speler zoals Bassette dan iemand die niet doet wat moet. Niet?
Dit is toch een ploeg die momenteel vierkant draait. Dan is het toch het moment om een grote kuis te houden.

Wie nu reageert: dat is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan en zo simpel is het niet: Misschien. Maar daarvoor hebben we NE trainer hé (Tedesco!). Hij moet ervoor zorgen dat hij een kern heeft van gemotiveerde spelers, zijn ploeg in elkaar timmeren en vertrekken vanuit de basis en daarop voortbouwen.

Laatst bewerkt:
Allemaal geen goesting om tegen een genocidaal land te spelen. En voor de gemakkelijkheid een blessure als excuus in't leven roepen. Dat denk ik ervan.
Hierbij moet ik instant denken aan mijn oude buurman, ergens eind jaren 90. 'Ze hebben allemaal schrik, verdomme', zei ie toen de ene na de andere afhaakte wegens een blessure (voor de match tegen Nederland, denk ik). Dat ben ik nooit vergeten, omdat ik toen echt dacht dat ze het op voorhand in hun broek deden.

Hopelijk is het echt niet zo, denk ik dan :).

Is ook precies wat ik er over denk. En omdat er ook niet echt iets meer te rapen valt. Wat mij betreft mogen ze straks verliezen met 0-5 van Israël.. Zodat dieje Tedescofail eindelijk buiten gaat liggen (hoop ik). Die Rode Duivels ben ik eigenlijk ook al een tijd strontbeu... Het WK in Qatar was een schande, het EK in Duitsland ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan