De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom op Pinkman, wat een absolute kleuter is Courtois. En het is zeker goed dat hij zijn kant van het verhaal deelt, maar de inhoud is gewoon lachwekkend.

Ik begrijp @Pinkman zijn punt nochtans wel. Als 1 van je beste spelers een kleuter is, dan moet je als coach toch je best doen om die blij te houden. Uiteraard is dat allemaal heel flauw, maar dat is een deel van je taak als coach.

Ik vermoed ook dat Tedesco vooral naar zijn veldspelers gekeken heeft, en daar is iets voor te zeggen. Voor de ploeg is het belangrijker dat Lukaku en KDB blij zijn, dan dat de keeper blij is.

Ik begrijp @Pinkman zijn punt nochtans wel. Als 1 van je beste spelers een kleuter is, dan moet je als coach toch je best doen om die blij te houden.
2966175-60879428-2560-1440.jpg

Ik krijg toch de indruk dat Courtois een beetje een rotte appel was in de groep. Dan vind ik het belangrijk om als coach aan de andere spelers te tonen dat niemand boven de groep staat.

Wat ik vooral flauw vind in dat interview, is dat hij zich meermaals excuseert naar de spelers en fans toe, maar niet naar Tedesco toe. Zelfs niet naar de coaching staff ofzo (want Vercauteren vindt hij wel OK blijkbaar).

Je voelt toch dat hij, zolang Tedesco coach is, liever niet meer voor de nationale ploeg speelt.

2966175-60879428-2560-1440.jpg

Ik krijg toch de indruk dat Courtois een beetje een rotte appel was in de groep. Dan vind ik het belangrijk om als coach aan de andere spelers te tonen dat niemand boven de groep staat.

Ff serieus, wie is dat ook alweer? Want ik volg de JPL zo goed als niet.

Los daarvan is het bij een club anders dan bij de nationale ploeg. De rode duivels kunnen Courtois niet verkopen en in de plaats Alisson Becker gaan halen ofzo

Toch een foute inschatting van Tedesco. Dat hij Courtois geen kapitein maakt, lijkt me niet eens het grootste probleem maar hij had dit toch al eerder kunnen communiceren. Ik vind het al bij al niet handig aangepakt allemaal.

Maar natuurlijk ontslaat dat Courtois niet van zijn verantwoordelijkheid.

Net heel het interview bekeken, hier wordt toch ook weer een stukje overdreven. Courtois heeft een groot ego, no shit... Zowat alle topvoetballers van wereldniveau hebben dat. En die willen zich allemaal "gewaardeerd" voelen. Ik vind dat heel kapiteinsgedoe wat flauw en Courtois heeft slecht gereageerd in eerste instantie, maar Tedesco is er ook echt dramatisch mee omgegaan. Het lijkt me dat Courtois ondertussen ook vooral nog boos is op Tedesco (en enkele spelers?) omwille van het lekken van wat er in privé gesprekken gezegd is geweest, en dat is imo wel terecht. Dat doe je niet.
Courtois maakt zich gewoon nog meer onsterfelijk belachelijk met dit interview. Ik vind het absurd dat je dit interview kunt lezen of beluisteren, en Courtois nog steeds blijft verdedigen.

Tedesco heeft gedaan wat hij gedaan heeft, omdat hij maar al te goed zag wat voor kanker die mens is in de kleedkamer. Je kon toen al zien dat hij overhoop lag met de halve ploeg. Uitstekend gereageerd in mijn ogen. Iets wat die sloef van een Martinez nooit heeft gedaan, en zie waar het deze generatie gebracht heeft de laatste jaren. Die rotmentaliteit is al lang een probleem.

Courtois is een rotte appel in het team. Heel goed dat hij dat nu ook aan iedereen expliciet laat weten in een interview.

KDB gaat straks 2 keer meer zijn best doen nu da keeperke er niet bij zal zijn.

De "degradanten" 3x zoveel.

Hopelijk voor Domenico volgen de resultaten.

Courtois maakt zich gewoon nog meer onsterfelijk belachelijk met dit interview. Ik vind het absurd dat je dit interview kunt lezen of beluisteren, en Courtois nog steeds blijft verdedigen.

Tedesco heeft gedaan wat hij gedaan heeft, omdat hij maar al te goed zag wat voor kanker die mens is in de kleedkamer. Je kon toen al zien dat hij overhoop lag met de halve ploeg. Uitstekend gereageerd in mijn ogen. Iets wat die sloef van een Martinez nooit heeft gedaan, en zie waar het deze generatie gebracht heeft de laatste jaren. Die rotmentaliteit is al lang een probleem.
Nou, derdes op het WK. Wat zonder Courtois nooit zou zijn gelukt. :smile:

Ik begrijp @Pinkman zijn punt nochtans wel. Als 1 van je beste spelers een kleuter is, dan moet je als coach toch je best doen om die blij te houden. Uiteraard is dat allemaal heel flauw, maar dat is een deel van je taak als coach.

Ik vermoed ook dat Tedesco vooral naar zijn veldspelers gekeken heeft, en daar is iets voor te zeggen. Voor de ploeg is het belangrijker dat Lukaku en KDB blij zijn, dan dat de keeper blij is.
Ik denk niet dat Tedesco bewust bezig met die of die tevreden te houden, maar gewoon met zijn taak bezig is. De vraag is dan ook in hoeverre Courtois zijn ongenoegen heeft geuit over die dwaze band, op het moment toen het werd besproken met hem en Lukaku. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat Courtois achteraf wat fel gaat lopen doen, als het kwaad is geschied (EK '16 over Wilmots bijvoorbeeld).

Soit, Tedesco zal zeker fouten hebben gemaakt, maar zet de deur wel open. Courtois daarentegen trapt nog eens na en gezien zijn opmerking over 1 van de 2 spelers, waar hij iets tegen gezegd heeft over de degradanten, lijkt me niet dat Courtois daarop gaat ingaan, ook al doet hij zogezegd de deur niet dicht.

Ik ben het hele interview eens aan het lezen. Toch al direct wat serieuze vraagtekens.

Daarom verontschuldig ik me bij de spelers en bij de fans, zij zijn het felst geschrokken door mijn beslissing en daar voel ik me schuldig over, daar moet ik ook mee leven en dat is niet makkelijk. Daarom nog eens klaar en duidelijk: mijn excuses, echt waar, sorry.
Waarom wacht ie dan een HALF JAAR om zich te verontschuldigen ? Zo moeilijk zal het ook niet geweest zijn dan om er mee te leven. Of misschien was het wel moeilijk omdat hij zelf overhoop lag met zijn eigen ego...

Heel de zaak ging dus niet over de aanvoerdersband, dat wil ik duidelijk stellen.
En vervolgens gaat het over niets anders dan over dat hij geen kapitein was tegen Oostenrijk.

Ik denk niet dat Tedesco bewust bezig met die of die tevreden te houden, maar gewoon met zijn taak bezig is. De vraag is dan ook in hoeverre Courtois zijn ongenoegen heeft geuit over die dwaze band, op het moment toen het werd besproken met hem en Lukaku. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat Courtois achteraf wat fel gaat lopen doen, als het kwaad is geschied (EK '16 over Wilmots bijvoorbeeld).

Soit, Tedesco zal zeker fouten hebben gemaakt, maar zet de deur wel open. Courtois daarentegen trapt nog eens na en gezien zijn opmerking over 1 van de 2 spelers, waar hij iets tegen gezegd heeft over de degradanten, lijkt me niet dat Courtois daarop gaat ingaan, ook al doet hij zogezegd de deur niet dicht.
Courtois wou liever weg voor die trouw en Tedesco had da in de mot, maakte daarom Courtois wat belangrijker voor de 2de match ipv die eerste. Courtois voelde zich in den Arschloch gepakt want die wou al afdruipen na die eerste match en veinsde dan maar die blessure.

Tedesco heeft het hard maar correct aangepakt. Hij heeft duidelijk gemaakt aan Courtois, kiezen of delen. Welja, als je je niet naar de groep wilt schikken of bepaalde afspraken niet wil honoreren, dan heb je voor Teddy blijkbaar geen plaats in de groep, maar staat de deur toch op een kier (die Courtois nu uit de hengsels heeft dicht geslagen).

Kijk naar Jan Vertonghen, tegen Estland thuis speelt hij zijn 150e interland, wordt mooi gehuldigd, zonder kapiteinsband te (mogen) dragen, want afspraken gemaakt. Gisteren, hoe die sprak over spelen voor de nationale ploeg, kan je enkel respect voor hebben en dan hoop ik dat hij, mede voor de cohesie in de kern, nog zo lang mogelijk verder doet.

In 90 Minutes opperde Sam Kerkhofs (denk ik) dat door die samenhorigheid, België wel eens een echte tornooiploeg kan worden en ver kan geraken.

Dan doet Courtois eens eerlijk zijn verhaal is het nog niet goed voor sommigen precies. :crazy:

Niet dat ik Courtois volledig wil goed praten of zo want hij heeft zelf ook natuurlijk boter op het hoofd, maar ik concludeer hier toch uit dat Tedesco weinig ervaring heeft met het omgaan met grote(re) namen. Als je een hele week niet praat met Courtois en pas vlak voor de wedstrijd bekend maakt dat Lukaku eerst kapitein is en dan pas Courtois, dan begrijp ik wel dat Courtois zich in zijn gat gebeten voelt hoor. Communiceer zoiets gewoon in het begin van de week? Los van het feit in welke volgorde ze kapitein gaan zijn uiteindelijk.
Ee is een verschil tussen in uw gat gebeten zijn, en de boel opblazen en uw team in de steek laten.

Mijne chef spreekt ook amper tegen mij, ik mos daarom geen dag werk hoor.

Ee is een verschil tussen in uw gat gebeten zijn, en de boel opblazen en uw team in de steek laten.

Maar hij erkent ook dat hij op dat vlak fout was en biedt daarvoor zijn excuses aan?

Hij legt uit waarom hij pist was en deels nog steeds is. Dat kapiteinsgedoe zeer kinderachtig, het hele lekken en privégesprekken in de pers brengen daarentegen is imo wel begrijpelijk en dat is dan ook de reden dat hij nog altijd een probleem heeft met Tedesco en teleurgesteld is een 1(?) speler.

Ik ben het hele interview eens aan het lezen. Toch al direct wat serieuze vraagtekens.

Waarom wacht ie dan een HALF JAAR om zich te verontschuldigen ? Zo moeilijk zal het ook niet geweest zijn dan om er mee te leven. Of misschien was het wel moeilijk omdat hij zelf overhoop lag met zijn eigen ego...

En vervolgens gaat het over niets anders dan over dat hij geen kapitein was tegen Oostenrijk.
Als je het hele interview hebt beluisterd, dan zou je toch moeten beseffen dat dat 'de druppel' was en niet de enige reden? Het ging er juist over dat er een totaal gebrek aan communicatie was langs Tedesco zijn kant.

Communiceer dat gewoon gewoon vanaf het begin en je kan op dat vlak Tedesco niks verwijten als Courtois dan direct een scène zou maken. Soit. Tedesco is nog een jonge coach en die kunnen fouten maken, laat dit op dat vlak ook voor hem een levensles zijn.

Als coach zijnde is dat nochtans ook één van uw taken: sterspelers tevreden houden. Er zijn genoeg coachen die 'gewone' spelers kunnen managen, maar niet om kunnen gaan met sterspelers of spelers met een wat moeilijker karakter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan