Nattefrost
Well-known member
Dat eerst vind ik dus onzin. Een speler die gewoon de groep in de steek laat tegen de instructies van de trainer in, dat valt echt niet zo vaak voor, en zorgt zo goed als altijd voor een hoop drama. In zo'n situatie moet de trainer zich laten gelden, er is gewoon geen andere keuze. De trainer is nummer 1, vanaf die een signaal geeft dat die over zich heen laat lopen is hij eigenlijk de groep kwijt.De buitenlander die ons leidt liet eveneens zijn ego de bovenhand nemen. Ik denk dat dit soort melodramatische shit wel vaker voorvalt in de topsport, maar zelden zie je een coach zijn beste speler zo publiekelijk afvallen. Dit was de actie van een coach die zich wou bewijzen en zijn eigen ego eveneens belangrijker vond dan het team en de resultaten. En Tedesco heeft ook nog niet de indruk gegeven dat zijn coaching en tactieken ons prijzen gaat opleveren, als er 1 positie is die compleet inwisselbaar is, dan is het op dit moment de zijne wel.
Soit, ik vind Courtois ook een ongelofelijke kwal, die achterlijk reageerde toen en ook in dit interview totaal niet door heeft wat er leeft, maar had Tedesco dit binnenshuis proberen oplossen zoals elke normale coach zou doen in plaats van de volgende ochtend meteen 100% te escaleren naar de pers, dan konden we straks normaal wel rekenen op de beste keeper van de wereld in ons doel.
Het enige punt tegen Courtois en voor Tedesco dat je nog kan geven is dat Courtois bij een deel van de ploeg duidelijk niet goed ligt. Maar dat is volgens mij ook niet bepaald iets nieuws, en op het veld kon je daar nooit iets van merken. En ik denk dat zelfs al vind je een Casteels of een Kaminski een toffere peer dan Courtois, dat je als verdediger op het veld toch liever Courtois in je rug hebt dan een van die twee.
Laten we niet vergeten dat het nog altijd Courtois was die het afbolde he. Hij zette Tedesco in een lastig parket, en niemand anders. Tedesco had in feite twee keuzes: de waarheid vertellen of een excuus verzinnen voor Courtois, zoals Martinez dat zou gedaan hebben. Courtois had gewoon z'n staart moeten intrekken, tegen z'n goesting in blijven en daarna z'n ongenoegen uiten aan de bondscoach. Als er daarna geen begrip of respect zou gekomen zijn van Tedesco, dan kan je je vragen beginnen stellen, maar Courtois heeft daar dus anders over beslist.