Niemand vindt Faes basismateriaal, waarom wordt steeds gedaan alsof de keuze Faes of Witsel is?Uiteindelijk moet je gewoon naar een eindtornooi met uw beste spelers. Imo hoort Witsel daar gewoon bijzijn. De alternatieven zijn gewoon 'gene vette' om het zo te zeggen. Mocht je nu nog met jonge potentiele toptalenten zitten zou ik nog akkoord gaan, maar zo'n Faes is toch ook 'alweer' bijna 26. Ik vind dat echt geen basismateriaal en veel beter gaat die toch ook niet meer worden. Als je dan kan kiezen tussen hem of Witsel is mijn keuze toch snel gemaakt hoor.
Ik zie net trouwens dat Al-Daklil bij dezelfde club als ik heeft gevoetbald in de jeugd![]()
En jong talent zoals Debast?
. Maar voor mij is het zo dat als je de kwalificatie matchen niet wilt spelen omdat je je wil focussen op familie en club (nogmaals hun goed recht) dan moet je ook niet afkomen op het eindtornooi om de vruchten te plukken van die spelers die zich wel bereid voelden om die matchen te spelen. En ivm Witsel die werd 1x gepasseerd en kondigde toen ook zijn afscheid aan en dan ga je verder met de beschikbare spelers. Zeker als je dan een type als Witsel niet of moeilijk kan gebruiken in het systeem dat we spelen (met 4 vanachter, een dynamisch middenveld,...) dan hoef je hem er ook niet bij te halen lijkt me. Als we zouden schakelen naar een systeem met 3 CV's dan kan hij idd zijn waarde hebben (dat heb ik ook niet tegengesproken).