De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry het zijn profs hè.
Al die flaters mag je niet maken op dat niveau (zelfs nie op lagere) en dat kan je enkel de speler in kwestie aanwrijven
Ik ben het daar dus niet mee eens. Uiteraard zijn de spelers hoofdverantwoordelijk, het zijn uiteindelijk nog altijd zij die tegen de bal moeten sjotten. Maar je hebt als coach, en als team, wel een impact daarop. Spelers die twijfelen, die stress hebben, die geërgerd zijn, die niet goed weten wat ze moeten doen, die niet kunnen inschatten wat hun ploegmaats gaan of moeten doen, ... dat zijn spelers die meer individuele fouten gaan maken. Dat zijn allemaal zaken waar je als coach een invloed op hebt. Daarenboven zit je bij verschillende van die defensieve blunders die we het afgelopen jaar hebben gezien, dat het lang niet enkel die éne speler is die de mist in gaat. Wanneer je een goeie basis hebt, dan is er vaak ook wat meer marge voor individuele fouten, dan hoeven die nog niet meteen game over betekenen. Bij de Rode Duivels ontbreekt die basis, en dan is elke individuele fout meteen levensgevaarlijk. Die fase met De Cuyper tegen Italië, daar gaat zowat half de ploeg in de mist hé. Bij een ploeg die op orde staat, worden zulke foutjes (die je nooit volledig kan uitsluiten) minder makkelijk afgestraft.

Doorselecteren wil zeggen spelers laten meetrainen/spelen en kijken wat ze kunnen om dan een selectie te maken denk ik?
Dan moet je meerdere jongens een kans geven - nu zijn het er wel enorm veel geweest ook mede door die blessures

Nu ik praat hm niet goed hè. Faes - Theate is verschrikkelijk om te zien.
Castagne op links of rechts zonder ritme is ook veel te beperkt
Mangala zal het niet worden op de 6 met Ons langs zich

Daar mocht hij wel eens andere dingen proberen/doen
De bedoeling van doorselecteren is dat je begint te bouwen met een nieuwe generatie en systeem, niet dat je gewoon elke talentvolle jeugdspeler eens oproept en 10 minuten laat meespelen met de grote jongens. Tedesco heeft nog niets gebouwd met de Duivels hé. Blessures of geen blessures, 't is voor niemand echt duidelijk op wie hij wilt bouwen naar het volgende toernooi, wat voor voetbal hij wil spelen, ... Hij zit continue jongens op te roepen voor wie het nog veel te vroeg is, die nauwelijks minuten maken bij hun ploeg. Jongens als Ngonge en Duranville hadden maar een paar minuten voor hun ploeg gespeeld en kregen toch al een selectie. Al-Dakhil nu ook, 30 minuten gespeeld dit seizoen, wat doet die er bij? Op basis van wat heeft een Bassette een selectie verdient? Wat ga je leren van jonge gasten zonder matchritme op het hoogste niveau? Ga dan eens een paar trainingen en matchen van de beloften bijwonen als je ze beter wilt leren kennen. En dan zo'n Matte Smets (moeten) inbrengen in de 11de experimentele defensie op 14 matchen terwijl heel de ploeg de zoveelste stinker van een match aan het spelen is. Sorry, maar wat leer je daaruit als coach? Wat leer je daaruit als speler? Tedesco lijkt te denken dat hij gewoon maar de juiste puzzelstukjes moet leggen om tot goed voetbal te komen, maar zo werkt het niet.

De vele blessures maken zijn werk enorm veel moeilijker hé, absoluut. Maar gisteren was wederom een opstelling die bewees dat Tedesco ook wanneer hij geen rekening moet houden met blessures, geen consistente noch logische keuzes maakt. Je speelt daar met Castagne, Debast, Faes, Al Dakhil. Terwijl je Sardella hebt weggehaald van de beloften. Terwijl je in andere matchen voor Debast koos op de rechtsback. Zo kan je niet doorselecteren, zo kan je niet bouwen aan een nieuwe lichting.

Alles hangt af wat er intern is besproken op de vergaderingen bij de bond..

Als Tedesco effectief heeft aangegeven/gevraagd heeft of hij na het EK mocht doorselecteren - experimenteren in de Nations League en dat is positief beantwoord kan je hem daar nu niet op afrekenen.

Iedereen wou af van de oudjes (Witsel, Carrasco etc)

Italië en Frankrijk is sowieso te hoog gegrepen voor deze ploeg, maar zonder de individuele blunders kan je daar mogelijks wel meer tegen halen. Idem voor gisteren.

Tegen Frankrijk mist Tielemans een penalty bij 0-0
Tegen Israël Smets in de fout
Tegen Italië Decuyper in de fout
1e match tegen Frankrijk speel je een zeer goed eerste kwart van de match.
Lukebakio die weigert af te leggen op Openda bij 0-0
2-2 tegen Italië na een vreselijke 1e helft en goeie 2e helft

Op het EK hebben we een geweldige assist van Doku, helaas wel voor de slovaken (ik zie waar Smets zijn inspiratie haalde..)
En worden 2 doelpunten van Lukaku nog afgekeurd waarvan 1 onwaarschijnlijk

Tegen Frankrijk heb je ook kansen om te scoren en dan gaat zo'n zondagsschot in minuut 85 afgeweken binnen.

Allè begrijp me niet verkeerd. Tedesco doet domme dingen hè.
Maar het aantal brainfarts van onze spelers is toch ook wel enorm
Die 2-2 tegen Italië mag je niet mee rekenen. Dat werd pas goed toen Italië met een man minder kwam te staan. Zonder die man minder wordt je daar 90 minuten weg gespeeld

De vele blessures maken zijn werk enorm veel moeilijker hé, absoluut.
Of vele spelers zeggen dat ze geblesseerd zijn omdat ze gewoon geen goesting meer hebben in zijn irrationeel gedoe.
Ik ben ondertussen gestopt met kijken. Ik ben geen successupporter maar wel fan van goed voetbal en dat krijgen we al enkele jaren niet meer te zien. En als ik rond mij kijk vermoed ik dat velen met mij zijn gestopt.

Tevens, vandaag op HLN gelezen dat die man een ontslagpremie van 1.45 miljoen€ zou hebben. HOE KAN DAT?
Wat heeft die bewezen om zo'n ontslagpremie te krijgen?
Daar heeft tijdens de contractonderhandelingen toch ene serieus zijn broek afgestoken?

Ik ben nooit fan geweest van zijn aanstelling omdat je het gevoel krijgt dat je zelfs bij de preminiemen van Zelzate kan geselecteerd worden voor deze ploeg. Er zit nul lijn in zijn tactisch spel.

Tevens, vandaag op HLN gelezen dat die man een ontslagpremie van 1.45 miljoen€ zou hebben. HOE KAN DAT?
Daar heeft tijdens de contractonderhandelingen toch ene serieus zijn broek afgestoken?

Ik ben nooit fan geweest van zijn aanstelling omdat je het gevoel krijgt dat je zelfs bij de preminiemen van Zelzate kan geselecteerd worden voor deze ploeg. Er zit nul lijn in zijn tactisch spel.
Ze hebben die net een nieuw contract gegeven… Dat is de prijs van heel zijn contract (nog bijna 2j vermoed ik) uit te betalen.

No way dat die ontslagen word, ze kunnen dat gewoon niet betalen.

Ze hebben die net een nieuw contract gegeven… Dat is de prijs van heel zijn contract (nog bijna 2j vermoed ik) uit te betalen.

No way dat die ontslagen word, ze kunnen dat gewoon niet betalen.
Mannaert is gekomen net om Tedesco te ontslaan. Dat gaat sowieso geld kosten, maar je niet kwalificeren voor het WK zal veel meer geld kosten.

Of vele spelers zeggen dat ze geblesseerd zijn omdat ze gewoon geen goesting meer hebben in zijn irrationeel gedoe.
Ik ben ondertussen gestopt met kijken. Ik ben geen successupporter maar wel fan van goed voetbal en dat krijgen we al enkele jaren niet meer te zien. En als ik rond mij kijk vermoed ik dat velen met mij zijn gestopt.

Mag ik het vreemd vinden dat mensen stoppen met kijken? Oké, ik begrijp dat je je niet in bochten gaat wringen om ze per se te zien en dat misschien wel doet wanneer het leuk is om ernaar te kijken, maar je bent toch supporter of niet? Als ik alleen maar zou kijken naar België of Ajax wanneer het naar mijn zin is, dan staat de tv veel uit thuis. Dat is toch ook een onderdeel van het supporteren? In goede en slechte tijden. Soit, mijn mening he.

Mag ik het vreemd vinden dat mensen stoppen met kijken? Oké, ik begrijp dat je je niet in bochten gaat wringen om ze per se te zien en dat misschien wel doet wanneer het leuk is om ernaar te kijken, maar je bent toch supporter of niet?

Het is niet de preminiemen waar je zoontje bij meespeelt he. Daar supporter je om hem/hen een hart onder de riem te steken, terwijl je wel weet dat ze hun best blijven doen.
Als je de Rode Duivels ziet, is het precies of de helft geen goesting heeft, hetzij op het veld, hetzij door al simpelweg op voorhand af te zeggen voor een futiliteit. En wat Tedesco daar dan nog mee doet is ook niet om over naar huis te schrijven. En dat zijn allemaal dan nog dik betaalde vedetten.
Dus ja, ik kan goed begrijpen dat mensen afhaken. Als mijn favoriete artiest een paar flut CDs begint uit te brengen en live ook op niets meer trekt, ga ik ook niet meer gaan kijken hoor.

Caveat: ik zie mezelf helemaal niet als (voetbal)supporter en heb de Rode Duivels ook nog nooit live gezien. Maar je kijkt nog altijd om je te amuseren en als je keer op keer je kas weer opfret omwille van wat je te zien krijgt, ja, dan doe ik ook wel liever iets anders met mijn tijd :).

Het is niet de preminiemen waar je zoontje bij meespeelt he. Daar supporter je om hem/hen een hart onder de riem te steken, terwijl je wel weet dat ze hun best blijven doen.
Als je de Rode Duivels ziet, is het precies of de helft geen goesting heeft, hetzij op het veld, hetzij door al simpelweg op voorhand af te zeggen voor een futiliteit. En wat Tedesco daar dan nog mee doet is ook niet om over naar huis te schrijven. En dat zijn allemaal dan nog dik betaalde vedetten.
Dus ja, ik kan goed begrijpen dat mensen afhaken. Als mijn favoriete artiest een paar flut CDs begint uit te brengen en live ook op niets meer trekt, ga ik ook niet meer gaan kijken hoor.

Caveat: ik zie mezelf helemaal niet als (voetbal)supporter en heb de Rode Duivels ook nog nooit live gezien. Maar je kijkt nog altijd om je te amuseren en als je keer op keer je kas weer opfret omwille van wat je te zien krijgt, ja, dan doe ik ook wel liever iets anders met mijn tijd :).
Je zegt dat je geen voetbalsupporter bent, dan snap ik dat je het niet eens bent.
Als je grote fan bent van familie maar het steekt u al vijf maand tegen stop je toch ook met kijken? Of blijf jij dan kijken omdat je fan bent?
Ik begrijp de vergelijking niet. Voetbalsupporter zijn is iets totaal anders dan een serie volgen. Soit, ieder zijn mening. Voor mij blijft het iets vreemds.

Misschien bedoelt ge het niet zo, maar Benteke kun je natuurlijk niet laten overvliegen voor 1 match, nadat Lukaku opeens uitvalt. (Voor zoverre die geblesseerd is).
Neen, ik bedoelde: je weet op voorhand welk systeem je speelt. Dan haal je op z'n minst 1 doublure bij de selectie (op voorhand) die hetzelfde spel als Lukaku kan spelen.
En Lukaku doet van't weekend gewoon mee met Napoli hoor.

Er moeten toch 1,45 mln voetbalsupporters te vinden zijn in België die elk 1 euro willen doneren om die kerel buiten te krijgen?

Er moeten toch 1,45 mln voetbalsupporters te vinden zijn in België die elk 1 euro willen doneren om die kerel buiten te krijgen?
Mannaert zal toch goed gecashed hebben bij de verkoop van zijn aandelen, niet? :unsure:

Men moet gewoon de juiste afweging maken. Tedesco bijhouden, maar het WK missen, kost ongetwijfeld nog meer geld. Als je hem natuurlijk ontslaat én alsnog het WK mist, dan wordt het wel extra pijnlijk natuurlijk.

Ik blijf het toch straf vinden dat de voetbalbond in zo'n slechte papieren zit na die jaren met de gouden generatie, maar soit. Ik kan alleen maar hopen dat dat dan allemaal buiten gegaan is aan goede investeringen...

Laatst bewerkt:
Mannaert zal toch goed gecashed hebben bij de verkoop van zijn aandelen, niet? :unsure:

Men moet gewoon de juiste afweging maken. Tedesco bijhouden, maar het WK missen, kost ongetwijfeld nog meer geld. Als je hem natuurlijk ontslaat én alsnog het WK mist, dan wordt het wel extra pijnlijk natuurlijk.

Ik blijf het toch straf vinden dat de voetbalbond in zo'n slechte papieren zit na die jaren met de gouden generatie, maar soit. Ik kan alleen maar hopen dat dat dan allemaal buiten gegaan is aan goede investeringen...
Oh my sweet summer child. De carrousel aan de top van de bond de voorbije jaren spreekt boekdelen denk ik.

Volgens de GvA trokken de afgelopen NL matchen tegen Italie en Frankrijk minder kijkers dan de oefenmatchen tegen Montenegro en Luxemburg... Toch ook maar bizar.

Kan je dus ook mee op conto van Tedesco schrijven. In plaats van die jongens daar te laten strijden voor kwalificatie, ze "uittesten" in complete non-matchen. Sardella amper 2 minuten mogen meespelen, Mbangula 0. Tsjah.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan