De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Clement krijgt het enorm warm onder de voeten bij Rangers en zou keuze nummer 1 moeten zijn denk ik. Dat Mannaert hem kent zal ook wel meespelen.

Clement krijgt het enorm warm onder de voeten bij Rangers en zou keuze nummer 1 moeten zijn denk ik. Dat Mannaert hem kent zal ook wel meespelen.
Het is te vroeg voor hem, die dient nog actief elke week op het veld te staan. Is qua karakter ook niet de juiste persoon vrees ik.

VI: "Thierry Henry kan mogelijk aan de slag met een nieuwe job. De Franse voetballegende zou topkandidaat zijn om de nieuwe bondscoach van België te worden. Nog voor het einde van de maand zou Henry aangesteld moeten worden."

Ik vraag me echt af op basis waarvan je bij Henry uitkomt.

VI: "Thierry Henry kan mogelijk aan de slag met een nieuwe job. De Franse voetballegende zou topkandidaat zijn om de nieuwe bondscoach van België te worden. Nog voor het einde van de maand zou Henry aangesteld moeten worden."

Ik vraag me echt af op basis waarvan je bij Henry uitkomt.
Zou een vreemde keuze zijn.

Van Gaal is intussen wel al 73 en kampt nog altijd met prostaatkanker, die hadden we gewoon 10 jaar geleden moeten vastleggen.

Henry zou een typische keuze zijn voor de bond, want kent zowel spelers als de structuur heel goed. Slechter dan Tedesco kan hij in elk geval niet zijn.

Een gevestigde waarde gaat het sowieso niet worden hé, die hebben geen interesse en/of ze zijn te duur. Dus dan moet je ofwel iemand uit zijn pensioen trekken (Preud'homme, Van Gaal, ...) of naar trainers lonken wiens carrière niet van de grond geraakt (Tedesco zelf, Henry, ...). Een trainer als Martinez, die al trainer was van enkele middenmotors in de PL, dat is niet meer haalbaar voor de bond.

Van Gaal is intussen wel al 73 en kampt nog altijd met prostaatkanker, die hadden we gewoon 10 jaar geleden moeten vastleggen.

Henry zou een typische keuze zijn voor de bond, want kent zowel spelers als de structuur heel goed. Slechter dan Tedesco kan hij in elk geval niet zijn.

Een gevestigde waarde gaat het sowieso niet worden hé, die hebben geen interesse en/of ze zijn te duur. Dus dan moet je ofwel iemand uit zijn pensioen trekken (Preud'homme, Van Gaal, ...) of naar trainers lonken wiens carrière niet van de grond geraakt (Tedesco zelf, Henry, ...). Een trainer als Martinez, die al trainer was van enkele middenmotors in de PL, dat is niet meer haalbaar voor de bond.
Daar zou ik zo zeker nog niet van zijn...

Van Gaal is idd gewoon te laat nu.

Henry is idd geen onbegrijpelijke keuze, enfin, voor ons mss wel. Maar het is idd een typische keuze voor onze bond. Maar ik word er toch absoluut niet warm van, integendeel, en ik vrees dat het wel degelijk nog slechter kan dan Tedesco.

Imo moet je indien je voor een buitenlander gaat echt gaan voor de top. Dus, ofwel coaches die zich bij andere landen al bewezen hebben, ofwel een clubcoach die aan het einde van zijn carrière zit en de overstap wil maken naar een land. Alleen zijn die gewoon niet te betalen. Dus eindig je bij een buitenlander altijd met een immense gok en/of met dikke B- of C-garnituur.

En dan kan je imo gewoon beter voor een Belgische coach gaan. Onze top of zelfs de wat mindere goden gaan het echt niet slechter doen dan die B of C buitenlander.

Dan kom je automatisch bij een Clement, Van Haezebroeck of Preud'Homme terecht. Uit die 3 zou ik dan toch gewoon voor Hein gaan.

Maar ik zou zelfs liever voor pakweg Timmy Simons gaan dan voor Henry.

En met sommige andere keuzes krijg je vaak de lachers op de hand, maar pakweg een Broos, Dury of Brys zouden het volgens mij ook gewoon niet slechter doen dan Tedesco of niet vreemder zijn dan Henry.

Maw, elke buitenlander die geen absolute top is, gaat voor mij gewoon een teleurstelling zijn.

Volgens het HLN staat naast Henry, ook Rudi Garcia op de lijst. Was vroeger wel fan van hem, zeker in zijn Lille periode. Heb hem echter niet meer echt gevolgd de laatste, maar kan me herinneren dat hij niet overal even succesvol was. Soit, wel iemand met genoeg ervaring.

Volgens het HLN staat naast Henry, ook Rudi Garcia op de lijst. Was vroeger wel fan van hem, zeker in zijn Lille periode. Heb hem echter niet meer echt gevolgd de laatste, maar kan me herinneren dat hij niet overal even succesvol was. Soit, wel iemand met genoeg ervaring.
Bij de bijhorende poll bij dat artikel hebben de HLN-stemmers wel liever Henry :crazy:

Bij de bijhorende poll bij dat artikel hebben de HLN-stemmers wel liever Henry :crazy:

Gohja HLN stemmers die zijn ook niet ouder dan 25 jaar dus dat begrijp ik ergens wel. Als we inderdaad toch vrij dicht bij Conceição stonden, zou het mij niet verbazen dat er wel degelijk wat geld beschikbaar is gemaakt voor een coach. Ik kan mij toch niet inbeelden dat zo iemand die het toch wel heel goed gedaan heeft bij Porto, wat toch eigenlijk een Europese topclub is, goedkoop is. Stemt mij wel gelukkig wat ik ben blijkbaar één van de enige die echt niet zit te wachten op Belgische coaches.

Ik vind dat Vital Borkelmans zijn kans nu wel eens mag krijgen, na altijd in de schaduw te hebben gestaan van Marc Wilmots!

Zal zeker een hot topic worden bij de eerste selectie van de nieuwe bondscoach.

Als die er in slaagt om Courtois terug te halen, dan is het logisch dat die terug nummer 1 wordt (en voor minder zal die ook niet komen uiteraard).

Maar om te kiezen tussen Sels en Casteels ... Casteels heeft zich meteen als waardige vervanger getoond van Courtois en was ook de enige die op normaal peil acteerde op het afgelopen EK. Hij heeft nog niet ontgoocheld bij de RD, dus is het ook wat zuur om die aan de kant te schuiven voor de 2e (of vroeger 3e) keeper.

Maar goed, hij heeft de, in mijn ogen veel te vroege, keuze gemaakt om in de woestijn te gaan spelen. Sels toont nu wel grootse vorm in de hoogst aangeschreven competitie ter wereld...

Het is natuurlijk wel makkelijker om als nieuwe coach een knoop door te hakken. Mignolet werd destijds ook gewoon vervangen door Courtois bij de aanstelling van Wilmots, ook al deed Mignolet het tot dan niet verkeerd bij de RD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan