De Rugzak - Mount Pisco

Je leest even die link en je herkent het vaste recept van dit programma:

"Iedereen zal hier zichzelf tegenkomen."
(...)
"Voor Regula wordt de klim een stille strijd. Nog maar drie maanden geleden begon ze met sporten, en terwijl de anderen in hun ritme lijken te komen, voelt zij zich steeds meer achterop raken. De frustratie en teleurstelling knagen. Niet omdat ze de top niet haalt, maar omdat ze zo graag even sterk zou zijn als de rest. De hoogte, de vermoeidheid en haar eigen verwachtingen vallen samen tot een brok emotie dat ze nauwelijks kan wegslikken."

"Op het adembenemende uitzichtpunt over ‘The Three Lakes’, gebeurt er iets anders. Terwijl de groep stil wordt van het panorama, deelt Nora iets heel kwetsbaars."
De klassieke BV circlejerk.

Wel goed dat ze nu echt een berg zullen beklimmen in plaats van de Kilimanjaro op te wandelen.

Wel goed dat ze nu echt een berg zullen beklimmen in plaats van de Kilimanjaro op te wandelen.
Goh, deze berg heeft zo te zien slechts 1 stuk van 3m "echt" ijsklimmen.
Maar inderdaad, de tocht zal voornamelijk over glacier zijn dus dat brengt een bepaalde moeilijkheid met zich mee.
Het zal voornamelijk opnieuw om uithouding en conditie gaan, een steile sneeuw/ijs helling op wandelen met crampons... Dat voel je!

Goh, deze berg heeft zo te zien slechts 1 stuk van 3m "echt" ijsklimmen.
Maar inderdaad, de tocht zal voornamelijk over glacier zijn dus dat brengt een bepaalde moeilijkheid met zich mee.
Het zal voornamelijk opnieuw om uithouding en conditie gaan, een steile sneeuw/ijs helling op wandelen met crampons... Dat voel je!
Ik heb de indruk dat er dit jaar ook meer getrainde mensen aansluiten.

"De Expeditie" vind ek er nog net mee door kunnen. Er zitten voldoende luchtige & leuke momenten tussen en ook veel mooie beelden van mooie landschappen. En het is effectief best wel zwaar om met een rugzak van 25kg rond te trekken in een pittige omgeving dus voor niet getrainde BV's zoals Amélie of Amber is da gewoon ook zwaar. Die moeilijke momenten komen ook nogal realistisch over en het is niet overdreven en het is ook ni van begin tot eind een bleitfestijn. Kan ek nog mee leven.

Maar tijdens "de rugzak" was het gewoon van de eerste tot de laatste minuut één bleitfestijn en emo-gedoe terwijl de kilimanjaro gewoon een easy wandeling naar boven is (buiten de dag da ge naar de top gaat, die is wel nog redelijk pittig).

Als ge dees hier leest...
Voor deze acht Vlamingen wordt Mount Pisco meer dan een berg. Het wordt een confrontatie met de natuur, met elkaar — en met zichzelf. Een tocht die pijn doet, ontroert en verbindt.

Het wordt een tocht vol fysieke uitdagingen, mentale grenzen én onverwachte inzichten. Want tijdens deze onderneming dragen de deelnemers een bijzondere rugzak die zowel letterlijk als figuurlijk hun levensverhaal omvat. Deze rugzakken zijn voorzien van intelligente camerasystemen die de emoties van de klimmers gedurende de hele tocht van heel dichtbij registreren. De rugzakken staan symbool voor de denkbeeldige bagage die de BV's met zich meedragen en bevatten kokers die gevuld werden door vrienden, familie en collega's van thuis. De items in die kokers staan representatief voor de belangrijkste momenten in hun levenstraject. Hun inhoud wordt pas tijdens de reis onthuld.
Geeeeeeeuw.

Misschien leuk om zelf te doen (zonder dat gedoe met die kokers) maar als kijker geen goesting in een heel emo-gedoe. Dit laat ik aan mij voorbijgaan.

Laatst bewerkt:
Ik ga wrs wel kijken maar ne Jonathan Medart zat ik nie op te wachten.
4 influencers(?), een hyperactief duracel konijn, iemand die 20 jaar geleden BV was en Regula & Toby die het afgelopen jaar al te pas en ten onpas opgevoerd werden en waarvan we dus alles wat ze hier in bleitmomentjes gaan steken al lang weten... hard fucking pass.

Ik ben er eens snel doorheen gescrolld (op PC met VRTMax). Je zag 2 minuten van Peru en vooral veel shots van de deelnemers, maar het stukje met de route is er., wat ik zocht. Zoals ik dacht duurt het lang voor het interessante berggedeelte aan bod komt, ze moeten eerst nog ploeteren door het groen en die rugzakmomenten, dus even enkele episodes afwachten voor ik doorscroll. Wie nog meer tijd wil besparen kan zich beperken tot de trailer, denk dat dat de beste stukjes zijn 😅

Terug
Bovenaan