Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dat zo? Die ligt op 67 uiteindelijk voor "ons". Het probleem lijkt me vooral te liggen bij allerhande systemen waardoor je veel vroeger op pensioen kan gaan (en die liggen al onder vuur). Ik bedoel maar, zowat iedereen met een deftig loon, die niet gepassioneerd is door zijn job, denkt aan vervroegd pensioen denk ik.De pensioenleeftijd optrekken is de enige haalbare en realistische oplossing. En ik zou de terugbetaling van alle medische kosten bij iemand van 95 die zowel lichamelijk als geestelijk op sterven na dood is ook niet meer als evident beschouwen.
Is dat zo? Die ligt op 67 uiteindelijk voor "ons". Het probleem lijkt me vooral te liggen bij allerhande systemen waardoor je veel vroeger op pensioen kan gaan (en die liggen al onder vuur). Ik bedoel maar, zowat iedereen met een deftig loon, die niet gepassioneerd is door zijn job, denkt aan vervroegd pensioen denk ik.
Dat is eerder symptoombestrijding dat uiteindelijk niet gaat helpen.deftige belasting op huurinkomsten wanneer je vaststelt dat huureigendommen vooral bij de oudere generaties zitten (en in de voorbeelden die ik ken in mijn omgeving ook nog eens ruim met zwart geld zijn gefinancierd),
dat is nutteloos.De pensioenleeftijd optrekken is de enige haalbare en realistische oplossing.
Niet akkoord.dat is nutteloos.
De effectieve pensioenleeftijd omhoogtrekken is wel nuttig. Daarvoor moet het zwaar nadelig worden om vervroegd op pensioen te gaan. Rentenieren moet bvb niet meer ivm met een goedkoop tarief voor de sociale zekerheid gaan, wie vroeger op pensioen gaat moet er serieuze malus krijgen etc.
Ook mee eens hoor, het ene sluit het andere niet uit.Niet akkoord.
Gewerkte jaren vind ik eerlijker dan een effectieve leeftijd erop te plakken. Iemand die op zijn 16 jaar is beginnen werken zal 51 jaar gewerkt hebben op zijn 67ste maar iemand die tot 25 jaar gestudeerd heeft zal er maar 42 gewerkt hebben.
Ook mee eens hoor, het ene sluit het andere niet uit.Niet akkoord.
Gewerkte jaren vind ik eerlijker dan een effectieve leeftijd erop te plakken. Iemand die op zijn 16 jaar is beginnen werken zal 51 jaar gewerkt hebben op zijn 67ste maar iemand die tot 25 jaar gestudeerd heeft zal er maar 42 gewerkt hebben.
de realiteit is dat het voor "de kinderen" een steeds donkerdere toekomst wordt.En blijven uitdelen is rood, letterlijk en figuurlijk. Andere discussie maar de partijen tegenwoordig hokken toch ook vaak samen als het aankomt op bepaalde items. De rasechte scheiding van vroeger lijkt mij niet meer zo aanwezig te zijn, op diegenen aan het uiteinde van het spectrum na (en dan nog...).
Ze mogen snoeien in pensioenen van mij, zelfs in wat al opgebouwd werd. Ik wil dat mijn kinderen een fijne toekomst tegemoet gaan zonder zich constant daarin zorgen te hoeven maken. Als ik daar dan moet voor inboeten, so be it. Maar gelijk met het pensioen, moeten ze dringend de welvaartstaat in zijn geheel herbekijken en hoe alles op 10/20/30 jaar tijd gigantisch gestegen is in prijs.
Dat is eerder symptoombestrijding dat uiteindelijk niet gaat helpen.
In plaats daarvan kunnen we beter meer bouwen waardoor prijzen in de huur en koopmarkt dalen.
Langs de andere kant is het wel de groep treffen die jaren nagelaten heeft om de huidige probleem dat ze al lang zagen aankomen aan te pakken. Ik denk dat er zeker wel wat te zeggen valt om wat te besparen op de hoogste pensioenen.Gigantisch in pensioenen gaan schrappen (waar het uiteindelijk op neerkomt), waar miljoenen mensen jarenlang gewerkt voor hebben en als gegeven beschouwen zomaar gaan intrekken kan ik wel blauw omschrijven
Om te verhuren veronderstel ik, en die kapitaalkrachtige medemens zal niet lang kapitaalkrachtig blijven als ie huizen zou blijven kopen als er een overaanbod is en ze niet meer verhuurd raken.Dat is de oude, voorbijgestreefde theorie. Realiteit is dat de extra gebouwde woningen gewoon verder opgekocht worden door de kaputaalkrachtige medemens.
We zijn hier ondertussen over het algemeen ook al geen piepkuikens meer, ik denk dat we van onszelf intussen ook wel al kunnen zeggen dat we de problemen al even zien aankomen en niet aanpakken.Langs de andere kant is het wel de groep treffen die jaren nagelaten heeft om de huidige probleem dat ze al lang zagen aankomen aan te pakken. Ik denk dat er zeker wel wat te zeggen valt om wat te besparen op de hoogste pensioenen.
Nee, ik weet niet waar je dat haalt?Dat is de oude, voorbijgestreefde theorie. Realiteit is dat de extra gebouwde woningen gewoon verder opgekocht worden door de kaputaalkrachtige medemens.
En ook in ons land maakt nieuwbouw plaats vrij in goedkopere woningen en appartementen. Het gemiddelde nettojaarinkomen van huishoudens die in een nieuw pand trokken, bedroeg 20.739 euro per gezinslid. In de tweede stap, van huishoudens die in hun vrijgekomen woningen trokken, was dat 18.971 euro. “Dat impliceert dat luxeappartementen niet enkel goed zijn voor wie erin gaat wonen”, zegt Dreesen. “Die hebben ook effecten voor lagere inkomens verderop.”
Dat gaat natuurlijk over het moeilijkste obstakel dat er is: het verworven recht. Een soort contractbreuk infeite want er zijn, vermoedelijk, mensen die hun carrièrekeuze lieten afhangen van de pensioenmogelijkheden.Langs de andere kant is het wel de groep treffen die jaren nagelaten heeft om de huidige probleem dat ze al lang zagen aankomen aan te pakken. Ik denk dat er zeker wel wat te zeggen valt om wat te besparen op de hoogste pensioenen.
Ieder moet voor eigen deur vegen. Genoeg partijen die ondanks alles een goednieuwsshow blijven verkopen. Wie herinnert zich nog het boek van onze vorige premier, getiteld "Waarom het beste nog moet komen"? Daar val je toch van achterover als je eens vijf seconden nuchter naar de realiteit kijkt.We zijn hier ondertussen over het algemeen ook al geen piepkuikens meer, ik denk dat we van onszelf intussen ook wel al kunnen zeggen dat we de problemen al even zien aankomen en niet aanpakken.
Klinkt weerom een rondje straffen wie zijn best doet/deed.Niet akkoord.