De thee thread

Domieneo

Well-known member
Welke thee drinken jullie het liefste? Ik ben altijd op zoek naar nieuwe aanraders om te proberen. Als liefhebber probeer ik zoveel mogelijk soorten te proberen zowel los als in zakjes.

Ik drink eigenlijk alles graag behalve rookthee. Momenteel ben ik deze aan het drinken en die is ook best lekker. Met de pure maté heb ik nog geen ervaring.
Als gewone dagelijkse thee is witte thee mijn favoriet. Ik hoor graag jullie aanraders.

Deze vind ik wel goed. Als je die lang laat trekken wordt die wat pikant.

In Zwitserland ook eens een rabarber-gember versie gevonden. Die was ook lekker.

En bij verkoudheid/keelpijn maak ik ook wel eens een soort grog: gewone citroenthee lang laten trekken, sap van een halve of hele limoen erbij, wat suiker en een goede scheut -niet al te dure- rum. :love:

Vermits ik geen koffie drink ben ik een fervent theedrinker, maar dan enkel losse thee :)

Ik koop mijn Thee altijd bij Simon Levelt en deze drink ik meestal:
  • Nuwara Eliya Thee (zwart), drink ik bijna dagelijks op het werk. Krachtige volle thee
  • Yunnan Golden Tips (zwart), drink ik meestal in de weekends. Iets subtiele minder volle thee
  • Dragonwell Xi Hu Long Jing (groen), drink ik als ik geen zin heb in zwarte thee op het werk, lekkere rijstachtige (?) smaak
  • Sencha Classic (groen) ook een thee die ik meestal in de weekends drink, eens klassieker onder de groene thee's
  • Gewone verse gemberthee of muntthee 's avonds
Onlangs gekocht maar nog niet geproefd: Lentedauw Mao Feng

Ik heb ook een voorkeur voor losse thee. Ook al een aantal keer bij Simon Levelt gehaald, maar sinds er hier in Gent ook een Cantata is, heeft dat toch mijn voorkeur, meer keuze en ik vind de thee nog net iets beter.

Ik wissel veel af, met wel wat voorkeur voor fruitige thee of infuzen.

Nu aan het experimenteren met een ijsthee-karaf en een paar soorten thee die zich daarvoor lenen.
Heb door het warme weer mijn frisdrankverbruik wat zien stijgen, dus hoop hiermee terug makkelijker naar thee te grijpen, ook op warme dagen.

Als ik op reis was in Argentinië matcha gekocht en zo'n rietje met filter, maar blijkbaar heeft dat toch wat Zuid-Amerikaanse vibes er rond nodig om lekker te zijn.

Ik koop me meestal tegen de winter een voorraadje losse thee, ik weet niet meer hoe ik daar terecht ben gekomen, maar da's al enkele jaren dat ik die bij san-thee.be koop. Ik koop elk jaar zowat 5-6 verschillende soorten. neem er wel telkens standaard een citroen/pepermunt/earlgrey bij.

vroeger dronk ik veel meer zwarte thee, nu is dat veel meer groene thee

Ik heb ook een voorkeur voor losse thee. Ook al een aantal keer bij Simon Levelt gehaald, maar sinds er hier in Gent ook een Cantata is, heeft dat toch mijn voorkeur, meer keuze en ik vind de thee nog net iets beter.

Nu aan het experimenteren met een ijsthee-karaf en een paar soorten thee die zich daarvoor lenen.
Heb door het warme weer mijn frisdrankverbruik wat zien stijgen, dus hoop hiermee terug makkelijker naar thee te grijpen, ook op warme dagen.

Als ik op reis was in Argentinië matcha gekocht en zo'n rietje met filter, maar blijkbaar heeft dat toch wat Zuid-Amerikaanse vibes er rond nodig om lekker te zijn.
Simon Levelt bestaat ondertussen niet meer in Gent, maar er zijn ondertussen gelukkig genoeg andere (betere) winkels.
Bij dit weer ben ik ook fan van koude thee. Makkelijk om te maken maar ze zijn niet allemaal even lekker.
Maté vind ik te veel naar rookthee smaken en ben ik dus geen fan van.

De meeste thee is losse met hier en daar wat zakjesthee (staaltjes e.d.). De losse zitten , buiten twee soorten, allemaal in die blikken. Zo goed als alle thee komt van Palais des Thés, die ik in Brussel ga halen. Liefhebber van zwarte thee en rooibos.

• Rock n' Roll: Geparfumeerde zwarte thee met kers, appel, sinaasappel, goudsbloem, roos, korenbloem, citroen, anijs en exotische vruchten (Herboristerie Moderne)
  • Rooibos Hammam: Rooibos met groene dadels, oranjebloesem en rode vruchten, naar een Turks recept
  • Blue Mountain: Zwarte thee met lavendel, honing, korenbloem, aardbei en rabarber
  • Detox Scandinavië: Infusie van berk en noordelijke bessen
  • Pretoria: Rooibos met kersen
  • Paris for him: Zwarte thee met citrus, koriander en vanille
  • Romantic Garden: Infusie van perzik, ananas en citroenmirt (*)
  • Coral Garden: Infusie van kokosnoot en ananas (*)
  • Andalusian Garden: Infusie van roze pompelmoes en citroenschil (*)
  • Tropical Garden: Infusie van mango, ananas, papaja en perzik (*)
  • Icy Mint: Verkoelende groene thee met pepermunt, warm te drinken
  • Witte thee met vanille
  • L'Herboriste 52: Infusie met anijs, pepermunt en melisse
Niet op de foto, twee zakjes losse thee met rooibos met citroen en een winterthee met kaneel, appel en gember

(*) Zowel koud als warm te drinken

Deze eens oprakelen.

Iemand tips voor prijs/kwaliteit thee builtjes? Het is vooral om op het werk te drinken dus dan kunnen er wel een paar per dag doorgaan. Vandaar dat ik het liefst niet naar al te premium (dure) merken wil gaan, maar het moet ook geen brol zijn. Ik heb eerlijk gezegd nog geen echte smaakvoorkeuren, dus wil ook wel wat dingen uitproberen.

Deze eens oprakelen.

Iemand tips voor prijs/kwaliteit thee builtjes? Het is vooral om op het werk te drinken dus dan kunnen er wel een paar per dag doorgaan. Vandaar dat ik het liefst niet naar al te premium (dure) merken wil gaan, maar het moet ook geen brol zijn. Ik heb eerlijk gezegd nog geen echte smaakvoorkeuren, dus wil ook wel wat dingen uitproberen.
In buideltjes ben ik wel fan van Pukka en Clipper.

Hier kochten we vroeger veel van de Twinings Discovery collection, verfijnder dan de supermarkt thee. Helaas is die sinds de brexit te duur om in de UK te bestellen maar misschien kan je die hier met wat moeite ook wel vinden?

Losse thee is vaak toch vele malen beter en niet zo veel werk. Je moet eens een kwalitatieve losse kamille (die is echt niet duurder dan zakjes kamille!) naast een supermarkt zakjes kamille zetten en je wil die laatste nooit meer.

Dat is hier meestal losse thee , ik probeer dan vanalles wat en in zo'n fancy theepot, want dat hoort er toch bij. Deze is het hier.

Ik heb zo'n gietijzeren van Breedemeijer (Yanthai) inclusief twee van die matchende tasjes. Ziet er cool uit maar gebruik hem amper omdat ik meestal koffie drink :unsure:

G021BP-1.jpg

Ik heb zo'n gietijzeren van Breedemeijer (Yanthai) inclusief twee van die matchende tasjes. Ziet er cool uit maar gebruik hem amper omdat ik meestal koffie drink :unsure:

G021BP-1.jpg
Ooh. Matchende tasjes heb ik ook gezocht. Ik vond 24 euro nogal aan de dure kant voor 3 tasjes.

Terug
Bovenaan